כריסטיאן לגראן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריסטיאן לגראן
Christiane Legrand
לידה 21 באוגוסט 1930
אקס-לה-בן, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 בנובמבר 2011 (בגיל 81)
הרובע החמישה-עשר של פריז, פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ג'אז עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ברקלי רקורדס, Disques Adès, Disques Vogue, פיליפס רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטיאן לגראןצרפתית: Christiane Legrand;‏ 21 באוגוסט 19301 בנובמבר 2011), הייתה זמרת צרפתייה שהתמקדה בעיקר בתחום הג'אז.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגראן נולדה באקס לה בן שבמחוז סבואה, בת למלחין המוזיקה לסרטים והמנצח, ריימון לגראן ואחות למלחין מישל לגראן. למדה בנעוריה פסנתר וזמרה.[1] השתתפה בהרכב הג'אז הצרפתי "Les Double Six" (אנ') וב-1963 הצטרפה להרכב המוזיקלי הסווינגל סינגרס והייתה אחת משתי זמרות הסופרן בהרכב המקורי והסולנית בחלק גדול מהקטעים המוזיקליים שביצע ההרכב.[2][3] במקביל, המשיכה בשנים הראשונות של הסווינגל סינגרס לשיר גם ב"Les Double Six". בביקורם של הסווינגל סינגרס בישראל ב-1970 כתבה המבקרת המוזיקלית של מעריב, אוליה זילברמן, על שירתה:

רק הסולנית, הסופרן הראשית כריסטיאן לגרנד, המרשה לעצמה מימיקה וג'סטיקולציה וציור גרפי של מהלך המוזיקה שהוא מלא הומור וחן, בעוד שהאחרים עומדים לפני המיקרופונים כזמרי הקונצרט הרציני, ... כריסטיאן לגרנד בתפקיד סולני - היא יוצאת מן הכלל, אם כי בגובה שמענו הפעם אצלה צלילים צעקניים וצורמניים.

אוליה זילברמן, מעריב, 1970[4]

לאחר שעזבה ב-1972 את הסווינגל סינגרס, המשיכה לגראן לעבוד כזמרת אולפן ובין היתר, נטלה חלק באלבומה של להקת הרוק המתקדם הבריטית, פרוקול הארום, "Grand Hotel". היא ליוותה בקולות סופרן גבוהים את השיר "Fires (Which Burn Brightly)". לאורך השנים ביצעה, בין היתר, גם יצירות של לוצ'אנו בריו, מריוס קונסטנט (Marius Constant), מורטון סובוטניק (Morton Subotnick) ואדגר וארז.

לגראן הייתה נשואה למנהל הטכני של הסווינגל סינגרס.[1] אחייניתה, ויקטוריה לגראן, חברה בלהקת האינדי רוק ביץ' האוס (Beach House).

שירה בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1964 ביצעה לגראן את שירת הדמות המרכזית (מרי) בדיבוב הצרפתי ללהיט הקולנועי מרי פופינס. באותה שנה היא שרה בסרטו המוזיקלי המצליח של ז'אק דמי, מטריות שרבורג, את תפקידה שלאן ורנון (אנ') כ"מאדאם אמרי", למוזיקה שהלחין אחיה הצעיר, מישל לגראן. כמו כן, היא שרה ב-1967 את תפקיד "ז'ודית" בסרט נוסף של דמי, "העלמות מרושפור" ( Les demoiselles de Rochefort).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריסטיאן לגראן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים ובנושא צרפתים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.