כוונה להרוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כוונה להרוג
Intent to Kill
בימוי ג'ק קארדיף עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Jimmy Sangster עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריצ'רד טוד
בטסי דרייק
הרברט לום עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Ken Jones עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דזמונד דיקינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1958 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כוונה להרוגאנגלית: Intent to Kill) הוא סרט אפל בריטי משנת 1958, הסרט מבוסס על רומן באותו שם מאת הסופר האירי בריאן מור בריאן מור (אנ').

הסרט צולם במונטריאול והכיל קאסט בינלאומי של שחקנים אירופאים ואמריקאים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חואן מנדה, נשיא מדינה בדרום אמריקה אשר שרד ניסיון התנקשות בחייו, עובר למונטריאול על מנת לעבור טיפול רפואי עבור קריש דם קטלני שהוא עלול לעבור. אויביו הפוליטיים שומעים על מקום הימצאו ומעסיקים שלושה רוצחים שכירים מהעיר על מנת להשלים את משימת ההתנקשות. פרנסיסקו, העוזר של מנדה הנמצא איתו בעיר שותף אף הוא בתוכנית ההתנקשות, בעוד שהוא במסווה עוזרו ואיש סודו בוא מעביר מידע אודותיו לרוצחים, בנוסף לכך פרנסיסקו גם חושק בקרלה, אשתו של מנדה.

בינתיים בוב מקלורין (ריצ'רד טוד), רופא מנתח בריטי המתגורר בקנדה נתון תחת הלחץ של אשתו מרגרט (קייטי בויל), המעוניינת לעזוב את קנדה ולחזור ללונדון על מנת שייפתח שם מרפאה פרטית לרפואה פלסטית בה ירוויח יותר כסף. מרגרט טוענת שהיא יודעת על הרומן שבעלה ניהל את עם ננסי פרגוסון, המנתחת שעובדת עימו והיא מאיימת לפרסם דבר זה בציבור, על אף שזהו בדיה והרומן לא התקיים. הדאגות של בוב בחייו גורמות לו לאבד את הריכוז בעבודה במהלך שהוא מנתח את מנדה והוא כמעט עושה טעות פטאלית, אך לבסוף הניתוח מושלם בהצלחה.

כשמנדה מתאושש מהניתוח הוא מרגיש שקרלה אינה מגלה עניין בו ולא עושה מאמצים לבקר אותו, הוא גם מתחיל לחדוש בכוונותיו של פרנסיסקו, מסיבות אלה הוא דורש לעבור לחדר אחר בבית חולים.

הרוצחים השכירים מגיעים לחדר שהם חושבים שנמצא בו מנדה והם מגלים שהם הרגו אדם אחר חף מפשע, בוב, ננסי והמשטרה סבורים כי ההרוג זוהה בטעות כמנדה והם מצמידים לו שמירה צמודה 24 שעות ביממה עד שישתחרר מבית החולים. חבורת הרוצחים הנחושים לקבל את השכר תמורת העבודה שהם צריכים לבצע מתחילים להתנהל בפזיזות ובחוסר זהירות המובילה לעימות בבית החולים, בעימותים נורה ירייה ובוב נקלע באמצע, בוב מתעמת עם אחד המתנקשים ושניהם נופלים דרך החלון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]