יש גם ימים כאלה...

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש גם ימים כאלה...
The Blue Day Book
מידע כללי
מאת בראדלי טרבור גריב
שפת המקור אנגלית
סוגה הומור
הוצאה
תאריך הוצאה 2000
מספר עמודים 102
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מטר
תאריך 2002
תרגום אירית ארב
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002727009, 002236048

יש גם ימים כאלה... – רעיונות לשיפור מצב-הרוחאנגלית: The Blue Day Book) הוא ספר הומוריסטי שנכתב על ידי הסופר האוסטרלי בראדלי טרבור גריב בשנת 2000. הספר זכה להצלחה גדולה ונמכר בעיקר בקטגוריית ספרי המתנות.

הספר בא לעודד את הקורא ולתת לו טיפים לחיים וסיבות לשמוח, אשר מוצגים בדרך בלתי שגרתית: כל עמוד בספר מכיל משפט אחד בלבד, ומלווה בתצלום של בעל חיים כלשהו. כל עשרות התצלומים המופיעים בספר הם צילומים מאוד מיוחדים, אשר "תפסו" את בעל החיים בתנוחה ובזווית בלתי שגרתיים, לדוגמה: דוב המכסה את פניו ונראה כאילו הוא בוכה, חתלתול הנתלה על ענף של עץ ונאחז בציפורניו כדי לא ליפול, פינגווין אשר מועד ומחליק על הקרח וכדומה. כל צילום כזה בא לתאר את המשפט שנכתב באותו עמוד, ולמעשה בא לתאר מצב אנושי או רגש אנושי כלשהו. השילוב של המשפט הכתוב עם התמונה הבלתי רגילה מעוררים צחוק, וצחוק זה הוא למעשה זה אשר מעודד את הקורא.

על הכריכה הקדמית של הספר מופיע צילום של צפרדע עם מבט עגום בעיניה- זהו בעצם הקורא העצוב. בכריכה האחורית מופיעה אותה צפרדע, אלא שהפעם היא מחייכת.

גריב ניסה להוציא לאור את הספר ונדחה חמש פעמים, ורק בפעם השישית זכה לפרסם את יצירתו. הספר תורגם לעברית על ידי אירית ארב והובא לדפוס בישראל בשנת 2002.