יצחק ברא"ז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יצחק ברא"ז
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 באוגוסט 1926
פתח תקווה, פלשתינה (א"י)
פטירה 15 באוגוסט 2021 (בגיל 95)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה בית הספר למשפט וכלכלה, אוניברסיטת לונדון
תפקידים בולטים שופט בית משפט השלום, חבר מועצת עיריית פתח תקווה
צאצאים שפרה אש עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יצחק ברא"ז (8 באוגוסט 192615 באוגוסט 2021) היה איש ציבור ומשפטן ישראלי, שכיהן כשופט בית משפט השלום בתל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בפתח תקווה, בנו של יוסף ברא"ז ונכדו של זאב ברא"ז, ממתיישבי פתח תקווה. היה בוגר תיכון אחד העם בפתח תקווה. היה חבר החי"ש של ההגנה. בשנות ה-40 השלים תואר ראשון במשפטים בבית הספר למשפט וכלכלה בתל אביב. בשנת 1950, לאחר שקיבל רישיון לעריכת דין, נסע ללונדון לשנתיים וחצי להשתלמות באוניברסיטת לונדון. בין השנים 19531976 עמד בראש משרד עורכי דין בפתח תקווה. משנת 1968, במסגרת שירותו הצבאי בצה"ל במילואים, כיהן כנשיא בית המשפט הצבאי בשומרון, בדרגת רב-סרן.

בשנת 1978, בבחירות לעיריית פתח תקווה, שלראשונה כללו הצבעה ישירה על תפקיד ראש העירייה, היה מועמד הליכוד לראשות העירייה, והפסיד למועמד המערך דב תבורי. כיהן כראש האופוזיציה במועצת העיר עד שנת 1982.

בשנת 1982 התמנה כשופט בית המשפט השלום בתל אביב, וכיהן עד לפרישתו לגמלאות בשנת 1994. כמו כן, כיהן כמרצה באוניברסיטת תל אביב.

שימש כנשיא ארצי של ארגון "רוטרי ישראל", ראש אגף הספורט העממי במכבי, מרכז ומפקד מכבי הצעיר בפתח תקווה, וממלא מקום יו"ר ארגון הספורט העממי בישראל.

ברא"ז יזם צעדות עממיות רבות. ביניהן, צעדת מצדה המתקיימת משנת 1966.

נפטר ב-15 באוגוסט 2021.

היה נשוי לרינה סגל. בתם, ד"ר שפרה אש, היא מומחית לאונקולוגיית ילדים, מנהלת המחלקה להמטולוגיה אונקולוגיה ילדים בבית החולים רמב"ם[1]; בתם עו"ד ספי ברא"ז-יונג היא תובעת בפרקליטות מחוז תל אביב; בנם אריק ברא"ז הוא מנכ"ל חברת "אקסטריפ" לטיולים ומסעות אתגריים ובתם קיקה ברא"ז-שורץ היא אדריכלית ובעלת משרד אדריכלות ותכנון עירוני שתכנן, בין היתר, את מתחם שרונה ושרונה מרקט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר TheMEDICAL רמב"ם: סבב מינויי בכירים בבית החולים / ראו ד"ר אש