יפעת עובדיה-לוסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יפעת עובדיה-לוסקי
לידה 3 ביוני 1976 (בת 47)
בַּת יָם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
יו"ר קק"ל
6 בדצמבר 2022 – מכהנת
(שנה ו־21 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יפעת עובדיה-לוסקי (נולדה ב-3 ביוני 1976) היא יושבת ראש קרן קיימת לישראל, והיא האישה הראשונה בתולדות הארגון המשמשת בתפקיד זה.[1][2] מכהנת כחברה בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית וחברה בהנהלת יד ושם.

קודם מינוייה ליו"ר קק"ל, עמדה בראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית, כיהנה כמנכ"לית הליכוד העולמי במשך למעלה מארבע שנים והייתה לאישה הראשונה בתפקיד זה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עובדיה-לוסקי נולדה וגדלה בבת ים. למדה בבית הספר מקיף שש-שנתי אורט רמת יוסף בבת ים. התגייסה לצה"ל ושירתה כמורה חיילת בירושלים.

עובדיה-לוסקי גדלה והתחנכה על ערכי תנועת בית״ר, כיהנה כחברת המועצה הציבורית להנצחת זכרו ופועלו של זאב ז'בוטינסקי, וחברה במועצה הציבורית של תנועת בית״ר.

בשנים 2013–2015 כיהנה כראש מטה במשרד הביטחון ובמשרד המדע והטכנולוגיה, והובילה בין היתר את קידום היוזמה להנגשת המדע לפריפריה ועידוד הגיוס לצה״ל בקרב אוכלוסיות מיוחדות.

בשנת 2016 מונתה למנכ"לית הליכוד העולמי.

בתקופת כהונתה הרחיבה את פעילות הארגון בעולם, עם גיוס ראשי הסניפים בקהילות היהודיות בתפוצות לתוכניות למען הנצחת זכר השואה וכן במאבק נגד האנטישמיות ופשעי שנאה ונגד ביסוסו של ארגון החרם נגד ישראל BDS.

לאחר הקונגרס הציוני העולמי ה-38, שהתקיים בשנת 2020, נבחרה לעמוד בראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית ומאז חברה בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית.

בדצמבר 2022, התכנס דירקטוריון קק"ל ובחר בעובדיה-לוסקי כיו"ר הדירקטוריון והחליפה את אברהם דובדבני שהיה היו"ר בשנתיים שלפני כן.[3]

במאי 2023 הובילה להסכם ארוך טווח לחמש שנים בין קק"ל למדינת ישראל במסגרתו התחייבה הקרן להעביר 6 מיליארד שקלים למדינה באמצעות ביצוע פרויקטים לאומיים בתחומי ההתיישבות, פיתוח הפריפריה ומיזמים סביבתיים.[4]

בספטמבר 2023, נבחרה יחד עם יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וסאם (שמואל) גרונדוורג יו"ר קרן היסוד, ברשימת 50 היהודים המשפיעים של השנה.[5]

במהלך מלחמת חרבות ברזל יזמה את 'דרך הגיבורות' בכניסה לפארק אופקים. דרך שנועדה להנציח את גבורתן של נשים ישראליות אשר פעלו בקור רוח והצליחו במעשיהן להציל חיים של עשרות אנשים בזמן המתקפה של ה-7 באוקטובר.[6] בנוסף לכך יזמה בט"ו בשבט של אותה שנה את הנטיעות לזכרם של נרצחי מסיבת הנובה בחניון רעים שביער בארי.[7]

במרץ 2024 נבחרה ל-50 הנשים המשפיעות בישראל של העיתון גלובס.[8]

היא בעלת תואר שני בהצטיינות במנהל ובמדיניות החינוך מאוניברסיטת תל אביב, ותואר ראשון בספרות עברית ובהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית.

עובדיה-לוסקי נשואה לאמיר ואם לשלושה ילדים. מתגוררת בצור הדסה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יפעת עובדיה-לוסקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]