יעל קיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל קיים
יעל קיים בפסטיבל ונציה, 2015
יעל קיים בפסטיבל ונציה, 2015
לידה 26 בנובמבר 1979 (בת 44)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס חבר השופטים בפסטיבל סן פרנסיסקו ובפרס הראשון בפסטיבל פְרִיבּוּר עבור סרטה "ההר", בפְרִיבּוּר זכתה גם בפרס דון קישוט לבמאיות פורצות דרך.
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל קיים (נולדה ב-26 בנובמבר 1979) היא במאית ותסריטאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעוריה ותחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעל קיים נולדה וגדלה ברמת גן, בתיכון למדה בהרצליה.

בשנים 2004–2006 התגוררה באוסטרליה ביחד עם בן-זוגה דאז ולמדה לתואר ראשון ב-Victorian College of the Arts, אוניברסיטת מלבורן (אנ'). במסגרת לימודיה ביימה שני סרטים קצרים שהוצגו בפסטיבלים באוסטרליה.

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 שבה קיים לישראל והצטרפה לשנה ג' בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, בשנת 2008/9 סיימה את לימודיה. במסגרת בית הספר ביימה שני סרטים קצרים: "פרלינים", שהוקרן בפסטיבל קרלובי וארי ופסטיבל חיפה ו"דיפלומה", סרט הגמר שלה בסם שפיגל, שהציג בבכורה בפסטיבל קאן 2009 בתחרות ה-Cinéfondation (אנ') ואף זכה בפרס. "דיפלומה" הוקרן בלמעלה משבעים פסטיבלים ברחבי תבל וזכה ב-14 פרסים בינלאומיים. הוא נרכש להקרנות על ידי קאנאל פלוס (אנ') והוקרן במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MoMA).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתום לימודיה בסם שפיגל עבדה קיים במשך שנה על תסריט לסרט קולנוע בשם "השגחה פרטית". היא כתבה אותו במהלך שהותה ברזידנסי (אנ') של הפסטיבלים קאן[1], במסגרת מלגת התפנות בברלין 7\24 וכן ב-Sundance script Lab - מסגרת פיתוח התסריט של פסטיבל סאנדנס ולבסוף החליטה לגנוז אותו. בעת שהותה ברזידנסי כתיבה בפריז שימשה כפרזנטורית החורף של רשת האופנה BHV. כמו כן שימשה קיים כפרזנטורית של מעצבת האפנה הישראלית ויוי בן עזרא בין השנים 2011 ל-2015.

"ההר" (2015), סרט הקולנוע הראשון בבימויה (בהפקת חברת "יולי אוגוסט"), מוצג מזה שנתיים בפסטיבלים ברחבי תבל וזכה בפרסים רבים[2]. הקרנת הבכורה של "ההר" התקיימה במסגרת תחרות "אופקים חדשים", הבחירה הרשמית של פסטיבל ונציה, הוא הוקרן בפסטיבל טורונטו במסגרת "תגליות חדשות" ובמסגרת "במאים חדשים, סרטים חדשים" של המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MoMA). התסריט נתמך בידי המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים. הסרט קיבל את מענק הפיתוח של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים רחובות, בשיתוף קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הקרן לעידוד הסרט הישראלי מיסודה של התאחדות הקולנוע בישראל וקרן הקולנוע הדני.

החל מ-2011 מלמדת תסריטאות ובימוי בחוג לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר.

קיים עיבדה לתסריט את הספר "יסמין" של אלי עמיר; "יסמין" עתיד להצטלם לסרט בבימויו של ערן ריקליס, בהפקת טופיה (מיכאל שרפשטיין ומשה ולאון אדרי). ב-2016 קיים עבדה על סדרת רשת עם הקומיקאי מתן פלד וכן על סרט קולנוע וסדרת טלוויזיה בהפקת יולי אוגוסט, ביחד עם המפיק אילון רצ'קובסקי.

כתבה מספר טורי דעה בנושאי חברה, פמיניזם ופוליטיקה בעיתון הארץ.

עברה סדנאות בשיטת צ'בק בהנחיית אלון נוימן ושחר רוזן.

קיים הייתה ממקימות פורום הקולנועניות בישראל שפועל למען קידומן של נשים ושוויון הזדמנויות בתחום. היא פעילה מרכזית בו מיום הקמתו ב-2011 ועד היום. היא חלק מקבוצת "אחיות לסרט", שיתוף פעולה בין פורום הקולנועניות וארגון "אחותי" במסגרת סינמטק תל אביב.

נבחרה לבמאית השנה 2016 של פורום מבקרי הקולנוע בישראל.

חיים האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעל קיים מתגוררת בתל אביב עם בן-זוגה אסף שניר, במאי ותסריטאי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – דיפלומה (סרט), ההר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיונות

כתבות פרי עטה של קיים

כתבות ולינקים שונים

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]