יחידת עילית (סרט, 2011)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחידת עילית
Killer Elite
מבוסס על The Feather Men עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי Gary McKendry עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סיגורג'ון סיגווטסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Gary McKendry עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון גילברט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים איבון סטרהובסקי
מייקל דורמן
Michael Carman
מתיו נייבל
פיראס דיראני
Nick Tate
Tim Hughes
Riley Evans
Rodney Afif
Stephen Phillips
Simon Armstrong
Chris Anderson
גרנט בוולר
דומיניק פרסל
ג'ייסון סטיית'האם
קלייב אוון
Bille Brown
רוברט דה נירו
איידן יונג
אדוואלה אקינואויה-אגבאג'ה
בן מנדלסון
Michael Carman עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ריינולד הייל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סיימון דוגן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה, ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, אולפני וולט דיסני, Global Road Entertainment, Entertainment Film Distributors, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 באוקטובר 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 116 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ויגילנטה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט פעולה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו killerelite
killerelite.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יחידת עילית הוא סרט פעולה בריטי-אוסטרלי משנת 2011, בכיכובם של ג'ייסון סטיית'האם, קלייב אוון ורוברט דה נירו ובבימויו של גארי מק'קנדרי. הסרט מבוסס על רומן משנת 1991 בשם "אנשי הנוצות" מאת ראנולף פינז.

עלילות הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מגולל אפילוג משנת 1980 המתאר קבוצת שכירי חרב, דני ברייס (ג'ייסון סטיית'האם), האנטר (רוברט דה נירו), דייוויס (דומיניק פרסל), ומאייר (עדן יאנג), שנשלחו למקסיקו במטרה לרצוח גבר מסוים. דני מבלי משים הורג אותו מול הילד הצעיר שלו, ואז נפצע במהלך המילוט. כתוצאה מאירוע זה, דני פורש וחוזר אל מולדתו אוסטרליה.

בשנה שלאחר מכן, זומן דני לעומאן על ידי שייח' עומר, חולה סרטן סופני, אשר אסר את האנטר מאחר שלא עמד במשימתו עליה הובטח לו שכר 6,000,000 דולר. בפגישה נאמר לדני כי באם הוא לא יבצע את משימתו, האנטר יוצא להורג.

בפגישה התבקש דני להרוג שלושה סוכני SAS לשעבר, סטיבן האריס (לאצ'י האלמה), סטיבן קריג (גרנט באולר) וסימון מקאן (דניאל רוברטס) אשר מואשמים בכך שרצחו את שלושת בניו של השייח' בעת היותם חפים מפשע. השייח' הציב תנאי לדני, לפיו הוא יקבל את שכרו רק אם ימסרו הקלטות בהם ישמעו הנאשמים מתוודים ומודים ברצח האנשים אותם ביצעו ולהפוך את מותם לתאונות. דני נתבקש לעשות זאת בטרם מות השייח'. דני מתאחד עם דייוויס ומאייר. הם מסכימים לעזור לו תמורת חלק מן הכסף.

כאשר דני ומאייר מתגנבים אל בית היעד הראשון שלהם, נשלחים שאר חברי החוליה לחקור אודות מיקום חברי ה-SAS ששירתו באותה עת וחשודים באותו הרצח. סטיבן האריס החל לתחקר בעומאן, ודייוויס באנגליה אצל אנשי הבר המקומיים. כך נודע לאנשי "נוצות", חברה סודית של פעילים לשעבר, על תחקור זה, כשבעקבותיו נשלח ספייק לוגן (קלייב אוון), לחקור.

בהמשכו, דני חוזר לעומאן ונותן לשייח את ההודאה המוקלטת האחרונה, שאותה זייף בהתאם לנסיבות. האנטר שוחרר וחוזר אל משפחתו, בעוד דני חוזר לאוסטרליה ומתאחד עם אן (איבון סטרהובסקי), היכרות ילדות. בקרוב, הוא הודיע על ידי הסוכן כי יש אדם אחד האחרון שהשתתף רצח בני השייח' וכי האיש הזה, ראנולף פינז, עומד לשחרר ספר על חוויותיו כחבר של SAS.

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה לסרט מבוססת על הרומן "אנשי הנוצות" של רנולף פינז והוא מבוסס על סיפור אמיתי, לטענת פינז. כמה אלמנטים מתוך הספר השתנו כדי להפוך את הסרט לאמין יותר לקהל.

ראנולף פינז, מחבר הספר, טוען כי חברה חשאית בשם "אנשי הנוצות", המורכבת מחברי SAS בדימוס, פעלו בין הצללים. הם נקראים "אנשי נוצות" משום שהשפעתם והתערבותם היו מתוחכמים, כמו מגע נוצה. זה גם רמז לשלוש נוצות של גדודי הצבא הבריטי. תפקידם היה להגן על אנשי SAS ועל משפחותיהם ולנקום על עוולות או על נזק שנגרם להם.

המתרחש מאחורי החלקה השתנה מקבוצת טרור טרוריסטית שהוכשרו על ידי הסובייטים, המכונה "המרפאה" לשיח' עומר, שנשלח בגלות לאחר מותו, לאחר ששלושת בניו הבכורים מתים בג'יהאד. השייח 'שוכר קבוצה של שכירי חרב מעולים ומיומנים, מעניק להם תקציב בלתי מוגבל, ומחזיק את אחד מחבריהם כבני ערובה, כדי שיסיימו את המשימה שהציב עבורם.

היעדים הם שלושה סוכני SAS (אחד שעדיין משרת וגיבור מלחמה מעוטר) ששירתו בעומאן בשנות ה-70. מותם חייב להופיע בטעות כדי למנוע מעשי תגמול. בסרט, נוסף לו תנאי שהם חייבים להודות שהם הרוצחים לפני שהם נהרגים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]