יורם חרוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

יורם חרוש (נולד ב-17 במרץ 1958) הוא מאמן כדורסל ישראלי. חרוש מזוהה בעיקר עם קבוצת הפועל ירושלים. כמו כן אימן חרוש את מכבי תל אביב במשך 6 מחזורים בלבד, ואימן את נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בשנת 2001.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חרוש שיחק במחלקת הנוער של הפועל ירושלים וזכה עמה באליפות ב-1974.[1] חרוש שיחק גם בקבוצת הבוגרים של המועדון במסגרת הליגה הארצית והלאומית. בארבע עונות בליגה הלאומית קלע 407 נקודות.[2]

אימון קבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך העונות 1986/7-1988/9 שימש חרוש כעוזר מאמן הפועל ירושלים תחת רני כהנא, שימי ריגר פארוק קולאנוביץ'. ירושלים התחילה את עונת 1989/90 בצורה מאכזבת שכללה תבוסה ב-54 נקודות הפרש להפועל גליל עליון וקולאנוביץ' הוחלף על ידי חרוש. חרוש הוביל את ירושלים למקום הרביעי לאחר שהשיג עשרה ניצחונות לעומת חמישה הפסדים ונבחר על ידי מעריב למאמן העונה.[3] בחצי גמר הפלייאוף הודחה ירושלים על ידי מכבי תל אביב בארבעה משחקים. ירושלים סיימה במקום הרביעי גם את עונת 1990/91 עם מאזן של 11 ניצחונות לעומת 9 הפסדים. בשורותיה בלט דורון שפע שנבחר לחמישיית העונה של מעריב והארץ.[4] בחצי גמר הפלייאוף הודחה ירושלים על ידי מכבי תל אביב בשלושה משחקים. ירושלים השתתפה בגביע קוראץ' והודחה בשלב המוקדמות על ידי רג'יו קלבריה. בעונת 1991/2 הצטרף לקבוצה עדי גורדון שסיים את העונה כמלך האסיסטים אך הקבוצה סיימה במקום החמישי עם מאזן של 12 ניצחונות לעומת 10 הפסדים ולראשונה בקדנציה של חרוש לא העפילה לחצי גמר הפלייאוף. ירושלים העפילה לבית שמינית הגמר של גביע קוראץ' אותו סיימה עם ניצחון בודד.

בעונת 1995 אימן את מכבי ירושלים. ב-1999 מונה למאמן מכבי תל אביב אך פוטר לאחר שישה מחזורים והוחלף על ידי פיני גרשון.[5] ב-2002 פרש מאימון קבוצות בליגת העל.

ב-2013 הקים במסגרת תפקידו כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של הפועל תל אביב אקדמיה לנוער.

אימון בנבחרת ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חרוש מונה ב-1999 למאמן נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל והוביל אותה לזכייה במדליית כסף באליפות אירופה בשנת 2000. הוא שימש האחראי המקצועי על הגילאים הצעירים באיגוד הכדורסל בישראל וב-2008 מונה לעוזר מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. בשנת 2010 סיים את תפקידו כמנהל העל של הנבחרות הצעירות, לאחר שהעתודה, הנוער והקאדטים הידרדרו לדרג ב'.[6]

מנהל מקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא שימש מנהל רשות הספורט העירונית ברעננה ומנהל מקצועי באקדמיה לכדורסל של הפועל תל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]