יונתן גורפינקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יונתן גורפינקל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 באוגוסט 1976 (בן 47) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק במאי, צלם
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יונתן גורפינקל (נולד ב־29 באוגוסט 1976) הוא במאי קולנוע, טלוויזיה ופרסומות ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יונתן גורפינקל נולד ומתגורר בתל אביב-יפו. אביו הוא צלם הקולנוע דוד גורפינקל ואחיו הבכור הוא עיתונאי האוכל חיליק גורפינקל. מכהן בהנהלת איגוד הבמאים. בתחילת דרכו עבד כצלם בסדרות הטלוויזיה הישרדות האיים הקריביים ואת העונה השלישית של אמא'לה. בשנת 2000 ביים את הדרמה "הבן שלי", דרמה משפחתית על אלימות בחברה הישראלית. "הבן שלי" שודרה במסגרת רצועת "ראשון בדרמה" בכבלים והייתה מועמדת לפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה בקטגוריית "הדרמה הטובה ביותר". ב-2001 היה במאי שותף וצלם בסרט הדוקומנטרי "הזירה", על הכיכר שהפכה מ"כיכר מלכי ישראל" לכיכר רבין. הסרט שודר בטלעד והוקרן בפסטיבלים ברחבי העולם. שיחק במספר תפקידים קטנים בסרטים: "חלומו של הנרי", "ראס פינה", ו"מדוזות".

ביים את שידורי המהפכה, ובשנים 1998 עד 2003 ביים מערכונים בשלוש העונות הראשונות רק בישראל, וחזר ב-2001 לאחר ההפסקה לביים את העונה הרביעית. ב-2003 עד 2006 ביים את שלוש העונות הראשונות של ארץ נהדרת ובהם ביים מערכונים וצילומי אולפן. החל מ-2014 מביים את העונה ה-11 של התוכנית.

בשנים 19982007 ביים פרומואים לרשת[1], שידורי קשת ופרסומות מפעל הפיס, תנובה, שופרסל, אל-על ופז. ב-2007 ביים את הסדרה מסכים אשר שודרה ב-yes.[2]

בשנת 2012 ביים את "שש פעמים" - סרט קולנוע בכיכובה של סיון לוי, עליו זכה בקטגוריית "סרט הביכורים העלילתי" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה[3], ובפסטיבל הסרטים הבינלאומי סן סבסטיאן בקטגוריית "מבט אחר".[4] ב-2014 ביים את מחר שבת עם צביקה הדר ואת גולסטאר.

ביים את הטריילרים לסרטים הישראליים: סיפור על אהבה וחושך, את לי לילה, פלאפל אטומי וארץ פצועה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]