יוני גודמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוני גודמן
לידה 1976 (בן 48 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב (2002) עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה הנפשה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לסרט האנימציה הטוב ביותר (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
yonigoodman.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוני גודמן (נולד ב-26 במאי 1976) הוא אנימטור ישראלי. זוכה פרס לנדאו בתחום האומנויות (2022)[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודמן החל את דרכו המקצועית כמאייר של מדור "קפטן אינטרנט" בעיתון "הארץ". לאחר מכן עבד כמאייר ומעצב גרפי ב"מעריב". במקביל, החל גודמן ללמוד תקשורת חזותית בבצלאל.

החל מן השנה השנייה ללימודיו בבצלאל, בשנת 2000, החל גודמן לעסוק באנימציה. הוא יוצר סרטים קצרים, בין היתר לשימוש באתרי אינטרנט מסחריים ופרטיים שונים.

גודמן התפרסם עם צאתו לאקרנים בשנת 2008 של סרט הקולנוע הישראלי עטור הפרסים "ואלס עם באשיר," סרט שגודמן היה במאי האנימציה שלו.

גודמן עוסק גם ביצירת סרטוני אנימציה עבור ארגוני זכויות אדם וארגוני בריאות עולמיים. ב-2008 יצר סרטון בנושא הזכות לדיור עבור האגודה לזכויות האזרח, וב-2009 יצר סרטון אנימציה CLOSED ZONE למען חופש התנועה של תושבי עזה עבור "גישה - מרכז לשמירה על הזכות לנוע". ב-2013 יצר סרטון הקורא למניעת השתלטות טייקונים על מאגרי הגז ו-ב-2018 יצר יחד עם ארי פולמן את הסרטון "GIRL ON THE RUN" במסגרת מאבק במקרי אונס באזורי מלחמה. בנוסף ייצר לאורך השנים מספר סרטי הסברה לארגוני בריאות עולמיים במטרה למנוע התפרצות מגפות כגון כולירה, אבולה וקורונה בעולם השלישי.

במאי 2013 יצא לאקרנים סרטו של ארי פולמן "כנס העתידנים" (The Congress) בו היה גודמן במאי האנימציה. הקרנת הבכורה התקיימה בפסטיבל קאן ובדצמבר של אותה שנה זכה הסרט בפרס האקדמיה האירופאית לקולנוע.

ב-2015 אייר את ספרו של יהונתן גפן "ישבנימדיה".

בין השנים 20182021 עבד כבמאי אנימציה על סרטו של ארי פולמן "איפה אנה פרנק", סרט דרמה מונפש בשפה האנגלית המבוסס על חייה של אנה פרנק בתקופת השואה. הקרנת הבכורה התקיימה בפסטיבל קאן 2021 והסרט פתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים ב-24 באוגוסט 2021.

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודמן נשוי לגאיה, ולזוג חמישה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.