יוניברסל מוטאון רקורדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוניברסל מוטאון רקורדס
נתונים כלליים
מייסדים ברי גורדי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2005–2011 (כ־6 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה סנטה מוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.universalmotown.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוניברסל מוטאון רקורדסאנגלית: Universal Motown Records) הייתה חברת תקליטים אמריקאית שפעלה כחטיבה של יוניברסל מוטאון ריפבליק גרופ (אנ'). זה היה הגלגול העכשווי של הלייבל האגדי מוטאון רקורדס, והחצי ה"אורבני" של יוניברסל מיוזיק גרופ, אם כי היו גם כמה אמני רוק בלייבל (יחד עם התת-לייבלים שלו).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, מוטאון רקורדס מוזגה עם האמנים האורבניים ביוניברסל רקורדס כדי ליצור את יוניברסל מוטאון רקורדס, בראשות המנכ"לית לשעבר של אלקטרה רקורדס סילביה רון, והושמה תחת חטיבת הגג החדשה שנוצרה ביוניברסל מוטאון ריפבליק גרופ. מוטאון רקורדס החלה לחגוג 50 שנה להיווסדה (12 בינואר 2009) בסוף 2008. החגיגה כללה את צאתו של מארז The Complete No. 1 הכולל את להיטי המקום הראשון של מוטאון ממצעדי הפופ, R&B והדיסקו של בילבורד, הוצאות מחודשות של התקופה הקלאסית של אלבומי מוטאון בתקליטור ואירועים מתוכננים נוספים, שיצאו בשיתוף עם חטיבת הקטלוגים של יוניברסל מיוזיק גרופ.

בשנת 2011, בוצעו שינויים ביוניברסל מוטאון ריפבליק גרופ, ומוטאון רקורדס הופרדה מיוניברסל מוטאון רקורדס וחברת הגג והתמזגה לתוך איילנד דאף ג'אם מיוזיק גרופ, מה שהפך את יוניברסל ריפבליק רקורדס (כעת מקוצר לריפבליק רקורדס החל מסוף 2012) לחברה עצמאית והשבית את יוניברסל מוטאון ריפבליק גרופ.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ethiopia Habtemariam Named Senior Vice President of Motown Records". billboard.biz. נבדק ב-23 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)