יוזף אוברבאואר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוזף אוברבאואר
Joseph Sebastian Oberbauer
לידה 3 באוקטובר 1853
St. Leonhard, האימפריה האוסטרית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 14 ביוני 1926 (בגיל 72)
סופיה, ממלכת בולגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Joseph Sebastian Oberbauer עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות המרכזי של סופיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוזף סבסטיאן אוברבאואראנגלית: Joseph Sebastian Oberbauer‏; אוקטובר 18531926) היה צייר ומהנדס אוסטרי ובולגרי.

ביוגרפיה ועבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוברבאואר נולד בסנקט ליאונרד שבחבל האלפים של טירול שבאימפריה האוסטרית. הוא למד בבית ספר יסודי בעיר הולדתו וסיים את התיכון באינסברוק. לאחר שהפגין כישרון אמנותי בשנות ילדותו, רצונו של אוברבאואר היה להירשם לאקדמיה לאמנויות יפות בבירה הקיסרית וינה. עם זאת, אביו התעקש שילמד הנדסה. שלוש שנים בהשכלתו של אוברבאואר היו באוניברסיטת גראץ, אז אביו נפטר והוא עזב את הלימודים.[1]

מתוך צורך כלכלי, אוברבאואר הציע לעירייה המקומית כמה מציורי צבעי המים שלו המתארים את חלק העיר העתיקה של גראץ. עבודתו של אוברבאואר נקנתה על ידי העירייה, מה שעודד אותו ללמוד באקדמיה לאמנויות יפות בווינה. עם זאת, הוא שוב נאלץ לנשור לאחר שנתיים בגלל קשיים כלכליים. הוא בילה זמן מה כמורה וניסה ללא הצלחה להמשיך בלימודיו.[2]

בשנת 1889 הגיע אוברבאואר לסופיה, בירת נסיכות בולגריה, שם הצטרף כעובד לעירייה. אוברבאואר לקח חלק פעיל ביצירת המפה הקדסטרלית הראשונה של סופיה. לאחר מכן עבד זמן קצר במשרד בניית הרכבות בבולגריה, אם כי חזר לעבודה עירונית עקב פיטורים. אוברבאואר נשאר בעיריית סופיה למשך שארית חייו.

מלבד היותו פקיד בעירייה, אוברבאואר עסק באופן פעיל באמנות בבולגריה. כשהוא התרשם מהאווירה של סופיה, הוא השאיר אחריו ציורים רבים של חבלי בולגריה שזה עתה שוחררו, עם מאפייניהם המזרחיים, ארכיטקטורה עתיקה וחורבות קדומים. עבודותיו של אוברבאור הן תיאורים מדויקים של הופעתה של בולגריה (ובמיוחד סופיה) בתקופה שלאחר האימפריה העות'מאנית המוקדמת, ומתעדת את המאפיינים האופייניים לתקופה ולמיקום.

ציוריו של אוברבאואר מתארים את הכנסיות, המנזרים, המסגדים, הפונדקים, השווקים והרחובות של בולגריה בסוף המאה ה -19. 70 מיצירותיו של אוברבאואר המתארות את הנוף האורבני של סופיה הן חלק מהאוסף של מוזיאון סופיה, שהוצג בבניין המרחצאות הציבורי של סופיה.

רחוב קטן בלוזנט, סופיה נקרא לכבודו רחוב יוזף אוברבאואר. אחת המלגות המלאות של המכללה האמריקאית לסופיה נושאת גם את שמו.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יוזף אוברבאואר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Милчева, Красимира; Сашка Жечева (2003). "Строителите на съвременна България в имената на софийските улици" (in Bulgarian). Европа 2001. p. 17. Retrieved 2009-09-02.
  2. ^ www.BgMuseum-Vienna.com Йосиф Обербауер, web.archive.org, ‏2009-01-06