יהיה בסדר (שיר של קפה שחור חזק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"יהיה בסדר"
סינגל בביצוע קפה שחור חזק בהשתתפות נצ'י נצ'
מתוך האלבום רק לעלות
יצא לאור 24 בספטמבר 2014
פורמט הורדה דיגיטלית
סוגה היפ הופ
שפה עברית
אורך 4:27
כתיבה קפה שחור חזק ורביד פלוטניק
לחן קפה שחור חזק ורביד פלוטניק
הפקה עמית שגיא

יהיה בסדר הוא סינגל של הרכב ההיפ הופ קפה שחור חזק והראפר נצ'י נצ', שיצא לאור ב-24 בספטמבר 2014, כחלק מאלבום הבכורה של ההרכב, "רק לעלות".

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והולחן על ידי חברי "קפה שחור חזק", אילק סהלו ואורי אלמו, יחד עם נצ'י נצ', והופק מוזיקלית על ידי עמית שגיא, חבר בלהקת התקווה 6. השיר הוא שיר היפ הופ קצבי, בעל מסר של חיוביות ואופטימיות[1][2]. בשיר מופיע גם אזכור לאפליה נגד הקהילה האתיופית, אליה שייכים חברי ההרכב[1].

הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר לא זכה להצלחה מיידית בצאתו, אך זכה להצלחה מאוחר יותר בעקבות הפגנות יוצאי אתיופיה, שהתקיימו החל ממאי 2015, ולדברי חברי ההרכב, "השיר גרף מיליון וחצי צפיות ביוטיוב עוד לפני כל מה שקרה והמחאה שפרצה גם עזרה לדחוף אותנו קדימה"[1]. השיר, בשיאו, הגיע למקום הראשון במצעד הרשמי של גלגלצ, לרביעי במצעדי השבועי של רשת ג' ולשני במצעד השבועי של מדיה פורסט[3][4]. גם במצעדי הפזמונים העבריים השנתיים זכה השיר להצלחה רבה, תוך שהגיע למקום השני במצעד השנתי של גלגלצ[4], ול-23 במצעד השנתי של רשת ג'[4].

השיר צוין על ידי מספר גופי תקשורת כשיר שבזכותו פרצו מבצעיו לתודעה[1][5][2], וכפריצה של ז'אנר ההיפ הופ הישראלי אל המיינסטרים של תעשיית המוזיקה[6][7][8].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ לשיר פורסם בערוץ היוטיוב של ההרכב ב-24 בספטמבר 2014 ובוים על ידי דרור פז[9]. נכון לאוגוסט 2020, הוא עומד על כ-20 מיליון צפיות[9].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (2015)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 2
המצעד הרשמי של גלגלצ 1
רשת ג' 4
‏  מצעדים שנתיים (2015)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
גלגלצ 2
רשת ג' 23

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]