יאניסלב גרצ'ב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאניסלב גרצ'ב
Янислав Герчев
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 באוקטובר 1989 (בן 34)
פלובדיב, בולגריה
מידע כללי
מדינה בולגריהבולגריה בולגריה
משקל 60 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.70 מטר[1]
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 60 ק"ג
מאזן מדליות
אליפות אירופה
כסףורשה 2017עד 60 ק"ג
כסףתל אביב 2018עד 60 ק"ג
כסףסופיה 2022עד 60 ק"ג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאניסלב גרצ'בבולגרית: Янислав Герчев; נולד ב-4 באוקטובר 1989) הוא ג'ודוקא בולגרי, פעמיים סגן אלוף אירופה בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג.[2]

גרצ'ב השתתף באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו 2016. הקרב הראשון שלו היה בשלב בסיבוב השני, בו הוא ניצח באיפון את צאי מינג-יין הטאיוואני. בסיבוב השני הוא הפסיד לאמירן פאפינשווילי הגיאורגי. במרץ 2017, גרצ'ב זכה במדליה הראשונה שלו בתחרות מהסבב העולמי כשזכה במדליית ארד בגראנד סלאם באקו לאחר שניצח באיפון את גוסמן קירגיזבאייב הקזחי בקרב על המדליה.[3]

באפריל 2017 הוא התחרה באליפות אירופה שנערכה בוורשה וזכה במדליית כסף. בשלב רבע הגמר הוא ניצח את פרנסיסקו גאריגוס הספרדי, בחצי הגמר הוא ניצח את אמירן פאפינשווילי הגיאורגי ובגמר הפסיד לרוברט משבידוודזה הרוסי.

באליפות אירופה 2018 שנערכה בתל אביב הוא זכה שוב במדליית הכסף. בשמינית הגמר הוא ניצח בווזארי את יורה ורשטראטן הבלגי, ברבע הגמר הוא ניצח את שוב בניקוד ווזארי את פרנסיסקו גאריגוס הספרדי ובחצי הגמר הוא גבר באיפון על ארטם לסיוק האוקראיני שנכנע לאחר תרגיל חניקה. בגמר גרצ'ב הפסיד באיפון לאסלאם יאשוייב הרוסי לאחר שהקרב נכנס לניקוד זהב.

באולימפיאדת טוקיו 2020, גרצ'ב הודח בסיבוב השני לאחר ניצחון אחד והפסד אחד. באליפות אירופה 2022 שנערכה בסופיה שבבולגריה זכה גרצ'ב במדליית הכסף האירופית בפעם השלישית בקריירה לאחר 4 קרבות שניצח באיפון והפסד בגמר לפרנסיסקו גאריגוס הספרדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופיל וסטטיסטיקות אודות הג'ודוקא באתר sports-reference.com
  2. ^ מידע על הג'ודוקא באתר JudoInside.
  3. ^ הקרב על הארד מול גוסמן קירגיזבאייב, גראנד סלאם באקו 2017, אתר JudoInside