יאיר זיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: בנוי כאוסף של עובדות. דרושה התאמה למבנה המקובל.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: בנוי כאוסף של עובדות. דרושה התאמה למבנה המקובל.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יאיר זיו
לידה 24 ביולי 1978 (בן 45)
ישראלישראל כפר סבא, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, אינדי רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Unsigned
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאיר זיו (נולד ב-24 ביולי 1978) הוא מוזיקאי, זמר, פזמונאי, מלחין ומעבד מוזיקלי ישראלי. זיו פרץ לתודעה כששר סולו בלהיט בואי בפרויקט הראשון של עידן רייכל בשנת 2003. באותה השנה זכה השיר במקום השני במצעד השנתי ברשת ג' ובמקום השלישי במצעד השנתי של גלגלצ.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעוריו ותחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיו נולד בכפר סבא. בגיל 13 התחיל ללמוד לנגן בגיטרה ונמשך למוזיקת רוק אנד רול. בצה"ל שירת בלהקת חיל החינוך והנוער ובלהקת רוק צבאית שביצעה גרסאות כיסוי ללהיטי פופ ישראלים ואירופיים ביחד עם אומנים רבים (עידן רייכל, דנה עדיני, יעל דקלבאום, אוהד חיטמן, טל פורר, עמית יצחק, עידו מוסרי, אמילי קרפל ועוד).

במהלך שירותו הצבאי הצבא הקים יחד עם אילן דמתי מהפרויקט של עידן רייכל את להקת קתרזיס. הלהקה הוחתמה על ידי לייבל בשם "כאוס" שהיה בבעלותו של טלי כץ.

כשנתיים לאחר תום שירותו הצבאי הקליט זיו את השיר "בואי" במסגרת הפרויקט של עידן רייכל. השיר נבחר להיות הסינגל הראשון מהפרויקט של עידן רייכל, וזכה להצלחה גדולה במצעדי הפזמונים ולהשמעות רבות בתחנות הרדיו. זיו השתתף בכמה מן ההופעות המרכזיות של הפרויקט של עידן רייכל ולאחר מכן החל לעבוד במשך כשלוש שנים על אלבום בכורה.

באותה שנה בתום שירותו הצבאי, הקים יאיר ביחד עם רוני הוד את להקת הכיסוי U2 BOOTLEG שהופיעו במשך 3 שנים. בלהקה נגנו חברי להקת בוטן מתוק בקרקס: און דבי, רוני הוד, מאור שיטרית ואלון מוטקין. הלהקה זכתה לתשבחות רבות בין היתר בגלל קולו והופעתו של זיו שהזכירו לרבים את בונו, סולן להקת U2. בתוכניתו של גיא פינס השווה את יאיר והלהקה למקור.

אלבום הבכורה "זמן"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2008 לאחר עבודה של 3 שנים עם המפיק המוזיקלי שמוליק נויפלד יצא הסינגל הראשון מהאלבום, "ברחובות פריז". השיר זכה להשמעות רבות והגיע לראש מצעדי הפזמונים של רוב תחנות הרדיו. בינואר 2009 יצא הסינגל השני "ואחרי שהכל ייגמר", והגיע אף הוא לראשי המצעדים. גם הסינגל השלישי "אל תתייאש" זכה להצלחה. ביוני יצא הסינגל הרביעי "עולם יפה יותר".

במרץ 2009 יצא האלבום המלא "זמן". את רוב שירי האלבום כתב זיו עם ארז ברזוליק והלחין עם שמוליק נויפלד. נויפלד היה גם אחראי להפקה המוזיקלית יחד עם זיו, ובחלק מהעיבודים השתתף גם עדי גולדשטיין. הנגנים שליוו את זיו באלבום היו רוני הוד, יועד ניר, עדי גולדשטיין, שמוליק נויפלד ויאיר זיו עצמו. הופעת ההשקה נערכה בצוותא ב-17 במאי 2009 ושודרה בשידור ישיר ברשת ג'.

בשנת 2009 התארח יאיר בפסטיבל מחול כרמיאל עם השיר "ואחרי שהכל ייגמר" ואף זכה לריקוד על ידי הכוריאוגרף איציק כהן ולהקת צבעי מחול חדרה.

ב-2010 הלחין זיו את השיר "רצה בפארק" של שרון חזיז למילותיו של מאיר גולדברג (בו הוא גם שר בדואט עם חזיז) שנבחר להיות הסינגל השלישי מתוך אלבומה החמישי, השיר הופק על ידי המפיק טל פורר.

Lego Lepricons[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 הקים יאיר ביחד עם הקלידן שלומי מאיה וליאו יעיש את להקת LEGO LEPRICONS, הלהקה הקליטה אלבום EP בשם "Judith, Call Security" עם 6 שירים:

  1. Well, I Don't Think So
  2. What Is It
  3. Is There Something I'm Forgetting
  4. No Money
  5. I Can Fly
  6. You Should Have Knownv

הלהקה זכתה לביקורות טובות בארץ ובעולם. מבקרים השוו את הלהקה ללהקות כמו: Elbow, Radiohead and Muse ועוד.[דרוש מקור] והשוו את קולו של יאיר לזמרים כמו טום יורק ומת'יו בלאמי[דרוש מקור].

הלהקה שיתפה פעולה עם בועז וולפ (המתופף של להקת אלקטרה), שעשה את המיקסים לאלבום.

בשנת 2013 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות של חודש וחצי באירופה. הלהקה הופיעה בצרפת, לונדון, אירלנד, בלגיה והולנד.

השירים "Well, I Don't Think So" ו-"You Should Have Known" מותחים ביקורת על התנהלותה של ממשלת ישראל הנוכחית בעניינים חברתיים פנימיים, כמו גם על מדיניות יחסי חוץ של ישראל.

כיום עובד זיו על חומרים חדשים יחד עם LEGO LEPRICONS, על פרויקט אלקטרוני עם שירים באנגלית ועל אלבום נוסף בעברית.

מנוע חיפוש 7|10[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיו עובד על אלבום חדש בשם "מנוע חיפוש 7|10" (המספרים מייצגים את ראשי התיבות של שמו). באפריל 2010 יצא הסינגל הראשון "בחלון דומע" למילים שכתבה רחלי שביט ללחן של יאיר. באוגוסט 2010 יצא הסינגל השני "אין שום כיוון" למילים ולחן של זיו עצמו. בינואר 2011 הוציא זיו את הסינגל השלישי "להישאב אל תוך חלום" למילים שכתב והלחין בעמו. הלחנים, העיבודים וההפקה באלבום נעשו על ידי זיו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]