טראנס סיביריאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טראנס סיביריאן
Transsiberian
בימוי בראד אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Julio Fernández Rodríguez עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בראד אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Jaume Martí i Farrés עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים וודי הרלסון
קולין סטינטון
מק מקדונלד
Larisa Kalpokaitė
Waléra Kanischtscheff
Emilis Vėlyvis
Andrius Paulavičius
Étienne Chicot
תומאס קרצ'מן
אמילי מורטימר
בן קינגסלי
קייט מארה
אדוארדו נורייגה
Aleksandrs Petukhovs עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Alfonso Vilallonga עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שבי גמינז עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, גרמניה, ספרד, ליטא עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה UFA עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בדצמבר 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 111 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, סינית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נאו-נואר, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו transsiberian
פרסים
  • פרס גאודי לעריכה
  • Gaudí Award for Best Art Direction עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טראנס סיביריאןאנגלית: TransSiberian) הוא סרט מותחן פשע אמריקאי משנת 2008 בכיכובם של בן קינגסלי, וודי הרלסון, אמילי מורטימר, אודות זוג אמריקאי שעולה על הרכבת הטרנס-סיבירית מבייג'ינג, הרפובליקה העממית של סין למוסקבה, רוסיה, במסע של הונאה ורצח. לצדם מככבים גם קייט מארה, אדוארדו נורייגה ותומאס קרצ'מן.

הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל סאנדנס בינואר 2008 והוקרן בארצות הברית בהפצה מוגבלת בקיץ אותה שנה. הסרט זכה לביקורות חיוביות לרוב, על האווירה והתסריט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוג אמריקאים, רוי וג'סי, נוסעים ברכבת מבייג'ינג למוסקבה בשובם הביתה ממשימת מיסיון בסין. רוי מתיידד עם חבריהם לתא, גבר ספרדי בשם קרלוס, וחברתו ילידת סיאטל, אבי. ג'סי זהירה יותר מבעלה ואינה חולקת את החמימות הבלתי נשמרת שלו עם הזרים, אבל קרלוס מראה לג'סי את בובות המטריושקה שלו למזכרת. כשרוי מחמיץ את הרכבת באירקוצק בזמן סיור, ג'סי נשארת לבד עם קרלוס ואבי. כשהיא יורדת מהרכבת באוליאנובסק כדי לחכות לרוי, גם קרלוס ואבי יורדים, בטענה שג'סי תהיה לא בטוחה לבדה. במסעדה, ג'סי רואה בובה כמעט זהה לזו של קרלוס. אבי כועסת כשהיא מזכירה זאת והולכת לישון. ג'סי מתחננת בפני קרלוס לא לערב את אבי בפעילותו.

למחרת בבוקר, קרלוס מגיע לחדר של ג'סי, אומר לה שהמקלחת שלו מקולקלת ומבקש להשתמש בחדרה. ג'סי מקבלת זימון מהקבלה ומשאירה את קרלוס בחדרה. בקבלה היא מקבלת שיחה המאשרת שרוי יצטרף אליה וקרלוס משכנע אותה לצאת לטיול במדבר, שם הם מוצאים כנסייה הרוסה. ג'סי, צלמת חובבת, מתחילה לצלם. כאשר קרלוס מתקרב, היא תחילה מסרבת, אך לאחר מכן הם מתחילים להתנשק. ג'סי משנה את דעתה במהירות ומבקשת מקרלוס להפסיק אבל הוא ממשיך, נעשה תוקפני ורודף אחריה. היא נהיית מבועתת ומכה אותו בעמוד גדר והורגת אותו. ג'סי חוזרת לתחנה במצב של הלם, זמן קצר לאחר מכן מגיעה הרכבת של רוי והיא מצטרפת אליו מחדש. רוי מניח שהברכה המרגשת שלה נובעת מהייסורים שלה על העיכוב שלו. כשהרכבת מתרחקת, ג'סי מבחינה באבי דרך החלון, רצה לצד הרכבת מחפשת ללא תקווה אחר קרלוס.

איליה גרינקו, קצין השירות הפדרלי לשליטה בסמים שרוי התיידד איתו, הוא חברם החדש לתא. ג'סי נדהמת לגלות את הבובות של קרלוס במזוודה שלה ומבינה שהוא החביא אותן כשהיה בחדרה. גרינקו מלווה אותם לארוחת ערב ומדבר על עבודתו, ג'סי מבינה שקרלוס הבריח הרואין, ומאוחר יותר ללא הצלחה מנסה להיפטר מהבובות כשהאחרים ישנים. היא נבהלת כאשר גרינקו חושד בה. כשהיא חוזרת לבקתה כדי למצוא את רוי בוחן את הבובות, היא נשברת ומסבירה מהיכן הגיעו, אם כי מבלי לספר לרוי על מותו של קרלוס. הם נותנים לגרינקו את הבובות, שנראה מרוצה שהם לא היו מעורבים.

למחרת בבוקר הם מתעוררים ומגלים שרוב הקרונות יצאו עם שאר הנוסעים; נשארו רק גרינקו ושותפו קולזק יושנקוב. הם עוצרים את הרכבת באמצע שום מקום ולוקחים את ג'סי ורוי לבונקר צבאי נטוש, שם מענים את אבי. מסתבר שגרינקו מקבל שוחד מברון סמים רוסי ומסביר שקרלוס גנב הרואין וכסף מברון הסמים שרוצה את שניהם. גרינקו אומר לג'סי שאבי היא לא "הילדה הטובה" שג'סי חשבה: היא גייסה את קרלוס, הייתה אחראית למוות של אחר ומנסה לרמות את ברון הסמים. ג'סי לא מאמינה לגרינקו כי קרלוס אמר לה שאבי חפה מפשע. אבי עוברת מעונה בנוכחותם של ג'סי ורוי.

ג'סי ורוי בורחים וחוזרים לרכבת, שם הם מוצאים את בודק הכרטיסים, שעובד עבור גרינקו. רוי הורג אותו. הם בורחים עם הרכבת שרויי, חובב רכבת, יודע להפעילה. הרכבת מאטה וגרינקו וקולזק עולים שוב לרכבת. כשהם חוקרים את ג'סי שוב על מקום הימצאו של קרלוס, מחזיקים אותה ואת רוי באיומי אקדח, ג'סי מודה שהיא הרגה את קרלוס. קולזק לא מאמין לה, אבל באותו רגע הרכבת מתנגשת ברכבת שנושאת חיילים. כשהצבא בדרך, גרינקו יורה בקולזק כדי לשמור על עצמו. בני הזוג נעצרים, בזמן שגרינקו נמלט.

במוסקבה, פקידים אמריקאים מבקרים את ג'סי ורוי בכלאם. באמצעות תמונה שצילמה ג'סי של גרינקו ומקורביו, הפקידים מאמינים שהם יכולים לסגור את פעולת הסמים. הם חושפים את ההיסטוריה הפלילית של קרלוס ומאמינים שאבי פשוט התערבבה עם הקהל הלא נכון. כשהיא חותמת על הצהרות, ג'סי לא מודה שהיא הרגה את קרלוס, למרות שרוי אולי שמע אותה מודה בכך. בסיור במוסקבה, ג'סי מתעקשת לדבר עם אבי בבית החולים.

הסצנה האחרונה מראה את אבי מוצאת את גופתו של קרלוס, בעקבות הוראות שג'סי נתנה לה קודם לכן. אבי לוקחת הון כסף גנוב מתוך הז'קט שלו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • וודי הרלסון בתור רוי
  • אמילי מורטימר בתור ג'סי
  • בן קינגסלי בתור גרינקו
  • קייט מארה בתור אבי
  • אדוארדו נורייגה בתור קרלוס
  • תומאס קרצ'מן בתור קולזק
  • אטיין צ'יקו כנוסע צרפתי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]