טלמסג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טלמסג'
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1999–הווה (כ־25 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה טלקומוניקציה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים מסר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טלמסג' (TeleMessage) היא חברת תוכנה ישראלית שבסיסה בפתח תקווה. המספקת פתרונות לטיפול, העברה, קבלה ושמירה של מסרים בתפוצה רחבה בערוצים דו כיווניים בהם: MMS, SMS שיחות קוליות, WhatsApp, פקסים, דואר אלקטרוני ואפליקציות סלולריות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלמסג' נוסדה בשנת 1999 בתל אביב, על-ידי קבוצת יזמים בראשות גיא לויט. החברה פיתחה באותה עת טכנולוגיה המאפשרת איתור ותקשורת דו-כיוונית בין אנשי עסקים, מכל מקום תוך דקות, באמצעות שידור הודעה אחת בלבד. ההודעה עוקבת אחר איש העסקים באופן סימולטני בכל אפשרויות התקשורת שעומדות לרשותו: טלפון נייד, ביפר, דואר אלקטרוני, אינטרנט, פקס, מסרים מיידיים באינטרנט, ומאפשרת מענה מהיר[1]. עם הקמתה גייסה מיליון דולר ושנה אחר כך 9 מיליון דולר נוספים[2].

במרץ 2001, דורגה במקום העשירי בדירוג ה-Fast50 של פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט, של 50 החברות בעלות שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בישראל מתחום התקשורת[3].

ביוני 2002, השלימה סבב גיוס פנימי נוסף של מיליוני דולרים, באותה עת התמקדה בעיקר במכירת הטכנולוגיה שלה לספקי תקשורת כשירות ערך מוסף, עם מוצר המאפשר שליחה וניהול של מסרים משולחן העבודה במחשב האישי[4].

באוגוסט 2005, מניות החברת החלו להיסחר בבורסת AIM, בורסת משנה של הבורסה לניירות ערך בלונדון, לאחר שמיזגה את פעילותה כחברה בת של מסג'ינג אינטרנשיונל (Messaging International PLC), חברה חדשה שהוקמה לטובת המהלך. מסג'ינג אינטרנשיונל גייסה במסגרת ההנפקה 1.6 מיליון ליש"ט (כ-2.85 מיליון דולר) לפי שווי של כ-5.7 מיליון ליש"ט (כ-10 מיליון דולר). את המהלך הוביל בית ההשקעות הבריטי סיימור פירס[5].

במהלך 2006, השיקה החברה שירות עבור ספקי תקשורת סלולרית המאפשר ללקוחותיהן לשלוח הודעות SMS ישירות מהדואר האלקטרוני[6]. השירות הושק בישראל על ידי חברת פלאפון תקשורת[7]. ושירות ההופך הודעות טקסט מוקלדות להודעות שמע הנשלחות לטלפון של הנמען. את השירות שיווקה בשיתוף עם חברת קומברס[8]. הישרות גם שווק על ידי חברת הסלולר האמריקאית ספרינט-נקסטל[9].

במרץ 2007, גייסה 1.8 מיליון דולר בין השאר גם מדוד רובנר, שהיה מנכ"ל חברת ECI Telecom[9].

בעשור השני של המאה ה-21 החלה החברה להתמקד בפיתוח פתרונות לשוק הארגוני, בשלושה תחומים: פתרון ליצירת מערכת צ'אט ארגוני על בסיס מערכות המידע הקיימות של הארגון, פתרון להעברת הודעות מרובות בממשק אחד ופתרון ליצירת ארכיון של הודעות שנשלחו בתוך הארגון. בתחום זה החברה משתפת פעולה עם חטיבת Actimize של חברת נייס הישראלית[10].

באוגוסט 2016 נמחקו מניות החברה ממסחר בבורסה של לונדון, בעקבות הצעת רכש.

במאי 2022, נרכשה טלמסג' על ידי חברת Smarsh מארצות הברית והפכה לחברת בת שלה[11].

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Mobile Archiver - פתרון ארכוב להודעות טקסט, שיחות וקבצים בארגונים לצורך עמידה בדרישות רגולציה שונות.
  • Secure Enterprise Messaging - פתרון המאפשר צ'אט ארגוני מאובטח על ידי שימוש באפליקציות ניידות ידידותיות למשתמש ומגוון ממשקי API המתחברים לכל מערכת מידע תפעולית.
  • Mass Messaging - פתרון להעברת הודעות המספק כלים להעברת הודעות מרובות ורבות ערוצים בכמות גדולה: SMS, MMS, שיחות קוליות, פקסים, דואר אלקטרוני ואפליקציות ניידות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דפנה צוקר, ‏מופת משקיעה 1.85 מיליון דולר בטלמסג', באתר גלובס, 25 ביוני 2000
  2. ^ איי אונליין, Telemessage הישראלית גייסה 9 מ' ד' לפי שווי של 27 מ' מאינפינטי ומקרנות אירופאיות, באתר TheMarker‏, 18 ביוני 2000
    אפי לנדאו, ‏טלמסג' גייסה 9 מיליון ד' לפי 27 מיליון ד', באתר גלובס, 14 ביוני 2000
  3. ^ מאת ינאי אלפסי, ‏דירוג ה-Fast50 של של דלויט-טוש: 50% מהחברות בעלות שיעור צמיחת השווי הגבוה ביותר בישראל - מתחום התקשורת, באתר גלובס, 18 במרץ 2001
  4. ^ צפריר בשן, ‏חברת TeleMessage מצויה על סף השלמת סבב גיוס פנימי של מיליוני דולרים ספורים, באתר גלובס, 4 ביוני 2002
  5. ^ צורי דאר, טלמסג' מיזגה את פעילותה לתוך חברת מסג'ינג אינטרנשיונל וגייסה 1.6 מיליון ליש"ט ב-AIM, באתר TheMarker‏, 7 באוגוסט 2005
  6. ^ אמיתי זיו, הודעות הטקסט טובות לחברות הסלולר, באתר TheMarker‏, 13 באפריל 2009
  7. ^ ליאור הנר, פלאפון משיקה שירות חדש המאפשר ללקוחות החברה לשלוח הודעות SMS ישירות מהדואר האלקטרוני, באתר TheMarker‏, 14 ביוני 2006
  8. ^ שמואל שוסטר, שת"פ בין קומברס וקייבסטאר ייאפשר למנויי החברה לשלוח הודעות טקסט מהמחשב הביתי, באתר TheMarker‏, 2 בספטמבר 2008
  9. ^ 1 2 טלי ציפורי, ‏מסג'ינג אינטרנשיונל גייסה 1.8 מיליון דולר בהנפקה פרטית, באתר גלובס, 25 במרץ 2007
  10. ^ TeleMessage Join NICE Actimize’s X-Sight Marketplace, the Industry’s First Financial Crime Management Ecosystem
  11. ^ Smarsh to Acquire TeleMessage, Deliver Unmatched Capability for Mobile Communications Compliance for the Hybrid Workforce, ‏16 במאי 2022