טלי אלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טלי אלון
טלי אלון
טלי אלון
לידה 18 באוגוסט 1974 (בת 49)
תל אביב, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק סופרת, משוררת
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טלי אלון (נולדה ב-18 באוגוסט 1974) היא סופרת ומשוררת ישראלית, שכתבה מאות שירים והוציאה לאור שני ספרי שירה ושני ספרי ילדים. ניהלה את תחום ההתנדבות במחלקה לשירותים חברתיים במועצה האזורית חבל אילות, עד תחילת 2019. משנת 2020, ניהלה את אזור הדרום בחברה לתועלת הציבור קרן שמש מקבוצת עוגן. מתחילת 2023 מנהלת את תחום הפנאי והתעסוקה במעון בני שמחה, בית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בתל אביב בשם טל עמיר. נדדה עם משפחתה ברחבי הארץ וארצות הברית עד שהמשפחה קבעה את מגוריה במושב ערוגות, שם למדה בבית הספר התיכון האזורי "באר טוביה". בוגרת תואר שני במסלול מחקרי, במחלקה לניהול ויישוב סכסוכים במסגרת לימודי מדעי החברה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. נשואה לעופר אלון ואם לשניים - בת ובן.

אלון מתגוררת עם בעלה וילדיהם בדרום הארץ משנת 1995. הם נדדו מתל אביב לאילת, שם התגוררו מספר שנים, אחר כך עברו לקיבוץ לוטן ומשם לקיבוץ גרופית ואילת. כיום מתגוררת עם משפחתה בדרום הארץ.

יצירתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון החלה לכתוב בגיל 10, אז זכתה במקום הראשון בתחרות כתיבה אזורית ובגיל 13 התפרסם שירה הראשון במוסף ספרות בעיתון המקומי "כאן דרום".

בשנת 1995 הוציאה בהוצאת "סער" את ספר הביכורים שלה "עכשיו אני יודעת איך" הכולל שירים שנכתבו מאז החלה לכתוב בגיל 10 ולמשך עשור.

בשנת 2004 הוציא לאור בעלה כהפתעת יום הולדת את הספר "ביום חורפי שטוף שמש" בהוצאת פרדס. הספר אוצר בתוכו שירים שכתבה למגירה ונאספו ללא ידיעתה לספר.

אלון שנישאה בגיל צעיר (20), עבדה כשכירה במגזר הפרטי ובשנת 2004 עברה לעבוד במגזר הציבורי במחלקה לשירותים חברתיים במועצה האזורית חבל אילות. במסגרת עבודתה היא שילבה את אהבתה לכתיבה וכתבה בעיתון המקומי "בקצה המדבר", תחילה כתבה טור הנקרא "משימה אפשרית בהחלט" ובהמשך לאחר הפסקה ממושכת חידשה את הטור האישי שלה באותו עיתון בשם "טור בהתנדבות". בטורים סיפרה על מקומות ההתנדבות במועצה האזורית בהם ניתן לקחת חלק ולהתנדב.

בשנת 2005 יצא ספר הילדים הראשון שלה "נולד לי אח והפיפי ברח" אשר נכתב בהשראת לידת בנה השני.

בשנת 2008 יצא ספר הילדים השני "אפרים בורח מהמים". ספר זה נכתב בהשראת בעיה שהתעוררה בקרב משפחתה והיווה ניסיון להסבר מדוע פעוטות חוששים להתרחץ.

בשנת 2008 זכתה בפרס עובדת מצטיינת ברשות המקומית מועצה אזורית חבל אילות.

בשנת 2010 קיבלה אלון את פרס מגן שר הרווחה כרכזת תחום ההתנדבות לאחר שהגתה רעיון לקיום "יריד מקומות התנדבות" המבוסס על יריד מקומות תעסוקה.

בשנת 2011 השתתפה אלון במיזם "אגדות ושירים מתחת לעצים" וכתבה שיר על שיח אברהם, השיר מתנוסס על שלט מתחת לשיח במרכז שכונת השחמון באילת.

בשנת 2014 יצא לאור ספר בשם "מעבר לעצמי - למען הזולת, למען החברה" מאת משה גרומב המציג את סיפורם של 73 אנשים התורמים לזולת ולחברה מתוך אמונה ומחויבות פנימית. אחד הפרקים מתוך הספר הוקדש לתרומתה של אלון לזולת. בהמשך השנה החלה אלון לכתוב טור אישי באתר האינטרנט לאימהות "אמא של".

בתחילת שנת 2015 החלה לפרסם את שיריה בעמוד הפייסבוק האישי שלה ובמקביל הציגה תערוכה הנקראת "מאחורי המילים אל מול המצלמה" המשלבת את שיריה בטרם ירידתם לדפוס עם צילומים מרהיבים של גיא דרי, בן 14 מקיבוץ גרופית. התערוכה החלה בקיבוץ ונדדה למרכז הבריאות האזורי. בהמשך השנה סיימה אלון את לימודיה לתואר ראשון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

ביוני 2015 השתתפה אלון במיזם "משוררי ישראל מקריאים משיריהם" במסגרתו מקליטים המשוררים בהקראה שניים משיריהם. חלק מהשירים שובצו בתוכניות "קול ישראל" השונות וכלל השירים נאספים לפסקול אחד למען שימור התרבות והמורשת של ישראל.

ביולי 2015 הוצגה תערוכת השירים "מאחורי המילים אל מול המצלמה" בלובי שדה התעופה של אילת. באוקטובר נדדה התערוכה אל אוניברסיטת בן-גוריון באילת.

בנובמבר 2015 שודר ברדיו המקומי של אילת - רדיו קול הים האדום השיר "כוכבים בשמיים", שכתבה טלי והולחן ובוצע על ידי שגיא נווה, זמר מקומי.

בנובמבר 2017 יזמה יחד עם עו"ד אפי פדידה - תחרות ארצית לעידוד יצירה נשית בתחומי הצילום והשירה הכתובה.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרי שירה

ספרי ילדים

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משה גרומב, מעבר לעצמי - סיפורי התנדבות, נדב - הוצאת ספרים, 2014, עמ' 101–102.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]