טיוטה:שערי רחמים - ירושלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת שערי רחמים היא ישיבה תיכונית בירושלים. הוקמה לפני כ-30 שנה על שם הרב רחמים נאהורי שהיה אב"ד (אב בית דין) בפריס ורב באלג'יר. ועסק הרבה בחינוך ועל כן, בניו ותלמידיו החליטו להקים ישיבה שתמשיך את דרכו. בל' באב ראש חודש אלול ה'תשמ"ה הקימו מקורבי ותלמידי הרב רחמים נאהורי את הישיבה לצעירים "שערי רחמים" בשכונת סנהדריה בירושלים. בראשות הישיבה עמד תלמידו הרב יהושע ברכץ. לאחר כעשרים וחמש שנות פעילות (בשנת תש"ע, 2010) ובעקבות עזיבתו של הרב ברכץ מספר שנים קודם לכן, שינתה הישיבה את פניה והפכה לישיבה תיכונית בה לומדים גם מקצועות חול וניגשים לבחינות הבגרות ובראשותה עומד הרב יהודה נאהורי. בשנת תשע"ו (2016) הצטרפה הישיבה לרשת בתי הספר של מכון ברנקו וייס עד שנת ה'תש"פ שפרשה מרשת ברנקו וייס להיות עצמאית.[1] בראשות הישיבה עומד כיום בנו הרב יהודה נאהורי.[2]

הישיבה כיום הישיבה במתכונתה הנוכחית כיום הינה ישיבה תיכונית שהוקמה על ידי בנו, ראש הישיבה הרב יהודה נאהורי לאחר פרישת הרב יהושע ברכץ, לפני כ-10 שנים בשנת ה'תש"ע לאפשר לתלמידי הציבור החרדי/דתי לגווניו לשלב בין לימודי קודש ללימודי חול.

הישיבה שוכנת בסנהדריה בירושלים יש בה פנימייה במקום לתלמידים הגרים מחוץ לעיר. רוב התלמידים הינם מירושלים ומסביבותיה.

בישיבה לומדים תלמידים מכיתה ט' עד י"ב במסגרת משפחתית ואינטימית. כ-20 תלמידים בכיתה בדרך כלל על מנת לתת תשומת לב מלאה לכל תלמיד ולהביא כל אחד למצוינות אישית.

היא ישיבה תיכונית משפחתית וחמימה לא בתור סלוגן. משלבים בין לימודי קודש ברמה גבוהה ובגרות הטובה ביותר הכוללת 35 יחידות לפחות עם מגמות מאתגרות ומעניינות. לימוד התורה בישיבה הוא ייחודי מאד, הדגש ניתן על לימוד עצמי, לבנות את האוטונומיה של התלמידים בלימוד, לעזור להם לרכוש מיומנויות למידה, והכל בנעימות ובאהבה. פעמיים בשבוע מתקיים סדר לימוד בחברותות שבו התלמידים נדרשים ללמוד לבד, בהנחיית הרמי"ם, סדרים אלו נועדים ליצור עצמאות למידה וחיבור לנלמד בלימודי הקודש. כמו כן, שיעורי בחירה מגוונים בהם התלמידים לומדים לבחור היכן ללמוד, באיזה נושא ועם איזה רב. שיעור כללי עם סדר מקדים בנושאי אמונה וכלים בעבודת המידות ובבניין האישיות.

בישיבה דגש משמעותי בבניין האישיות דרך עשייה חברתית רחבה בין התלמידים ונתינה ענפה לקהילה. סיורים לימודיים, טיולים, מסעות, חוגים, ערבי כיתה ועוד הם חלק נרחב מהתוכנית החינוכית השנתית. אות הוקרה לבית הספר על הובלת הישיבה להתקדמות משמעותית בהישיגי התלמידים.

מגמות הישיבה מגמת חילוץ והצלה - מגמה זו ייחודית לישיבת שערי רחמים. לימודי מתמטיקה ואנגלית - ברמות של 3-4-5 יח"ל. מגמת אלקטרוניקה - שמאפשרת להמשיך ללימוד י"ג י"ד להוצאת תואר הנדסאי. בישיבה לומדים כ-35 יחידות לימוד יחד עם מגמת מדעי המחשב או תקשורת. הצוות החינוכי ראש הישיבה, הרב יהודה נאהורי, בנם של קדושים, ממשיך את דרכו של אביו בחינוך ילדי ישראל לאמונה ותורה מעמיקה שמקיפה את כל תחומי החיים. הרב הינו תלמידם של הרבנים לוי סעדיה נחמני, הרב מרדכי עטייה והרב אשכנזי, הוסמך על ידי הרב שלום משאש, אבל הקפיד בכל חייו לעבוד לצד לימוד התורה הקבוע בבחינת "עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי". מנהל הישיבה, הרב חוני אזולאי, בוגר ישיבת "היכל אליהו", המכללה בירושלים, הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית. מחנכים:

הרב יצחק דדון, בוגר "מרכז הרב", תלמיד חכם אשר כתב ספרים רבים, עמית במכון "הלכה ברורה", הינו מחנך כיתה יב ביד רמה ובהכוונה מצוינת. הרב מרדכי ביטון, בוגר כוללים של הרב מרדכי אליהו והרב עובדיה יוסף, הוסמך לרבנות, בעל ניסיון רב בחינוך, חבר במרכז רבני אירופה, עוסק בקירוב לבבות שנים רבות, הרב הינו חבר בצוות ההנהלה של הישיבה. הרב דניאל חדד, בוגר ישיבת בית אל וכולל מרץ, הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית, הרב הינו מחנך כיתה יא, ניחן בסבלנות ובמסירות גדולה, לתת לכל אחד מה שצריך על מנת לקדם אותו רוחנית ולימודית. צוות מורים מקצועיים ומנוסים מלמדים לבגרות, מוכרים על ידי משרד החינוך ומומחים כל אחד בתחומו. לישיבה מוניטין של מקצועיות רבה במשרי הממשלה.