טיוטה:שמחה צישינסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
הרב שמחה צישינסקי
מקום פעילות ישראל לונדון
השתייכות חרדים
תחומי עיסוק אבחון וטיפול רגשי
תפקידים נוספים הכשרת מטפלים בשיטת הCBT
חיבוריו בוחרים להרגיש טוב - מכון פסגות (עורך)

הרב שמחה צישינסקי הוא מאבחן ומטפל ריגשי, ומפתח גישת המערכות בתחום הפסיכותרפיה -גישה המעצימה את שיטת הטיפול CBT.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בעיר בני ברק

גישת המערכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גישת המערכות הינה גישת טיפול המבוססת על שיטת הCBT, אך מעצימה ומפתחת את השיטה לטיפול רגשי רחב המתאים גם להפרעות שבהם הCBT אינו מתיימר לטפל, בניהם הפרעות התמכרות ועוד. גישת המערכות מחדשת שני דברים עיקריים. האחד בהבנת מפת הנפש והשני באופן הטיפול המעשי והפרקטי. בCBT הקלאסי גורסים שטיפול מבוסס על שילוב של רעיונות מהטיפול ההתנהגותי והטיפול הקוגניטיבי, ומשלבת את הרעיון לפיו על מנת ליצור שינוי אצל המטופל יש צורך בשינוי בתפישת המציאות, כפי שנעשה בטיפול הקוגניטיבי, עם הרעיון לפיו יש צורך ליצור שינוי בהתנהגות המטופל ולכן יש צורך גם בתרגול תפיסות מציאות חדשות כפי המקובל בטיפול קוגניטיבי, וגם בלמידה ותרגול של התנהגויות חדשות, כפי שמקובל בטיפול ההתנהגותי. גישת המערכות גורסת שטיפול קוגניטיבי והתנהגותי אינם שני גישות טיפול אלא אחת הם ושניהם מבוססות על עיקרון התפיסה וכן על עיקרון ההתניה.

תאוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גישת המערכות מבוססת על הנחה שבנפש קיימות מספר מערכות רגשיות שפעולתם נחוצה לקיום האדם ובעיות רגשיות הם ביטוי של פעולה מערכתית שאינה במקומה. כך לדוגמה: בהפרעת הOCD מניחה הגישה כי ישנם שני מערכות שמפעילות את ההפרעה. מערכת תפיסת המציאות ומערכת התיפקוד. מערכת תפיסת המציאות הינה מערכת נפשית- מוחית של תפיסת מציאות שתפקידה לעבד את הגירויים שמקבל האדם מבפנים ומבחוץ, ולפי תשתיות סכמתיות קודמות היא מפעילה את מערכת התיפקוד שדוחפת את האדם לביצוע. עקב שיבושים מוחיים פיזיים ותפיסתיים תיתכן "דליפה" של מחשבה מאזור עיבוד המידע לאזור קבלת ההחלטות ועקב התניה חרדתית שהאדם נותן למחשבה, מערכת התפקוד מופעלת במלוא כוחה ומכאן הדחף האובססיבי.

עקרונות לפי גישת המערכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיימת בחירה חופשית איך להרגיש.
  • מוקד הטיפול אינו הרגש אלא האמונה ברגש כמבטא מציאות אמתית.
  • הרחבת המושג תת המודע לשפת הcbt.

פועליו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמחה צישינסקי הינו יו"ר עמותת "תקוותי מידע וסיוע רגשי", אשר מכשירה מטפלים מהציבור החרדי לטיפול בשיטת הcbt, וכן מוציאה עלונים וחומר להטמעת שיטת הcbt בציבור החרדי. העמותה מעבירה סדנאות בארץ ובחו"ל וכיום עומדים מתחתיה מאות מטפלים רגשיים מהציבור החרדי.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בוחרים להרגיש טוב - תרגום ועריכה מקצועית.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:פסיכותרפיה