טיוטה:שלי מהרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלי מהרי (נולדה ב-1 באפריל 1983) היא ביולוגית יהודייה ממוצא צרפתי-אתיופי הידועה בתרומתה לתחום האנטומולוגיה.

חיים מוקדמים וחינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהרי נולדה בנתניה. היא המשיכה את לימודי התואר הראשון שלה באוניברסיטה העברית בירושלים, שם הפגינה כישרון יוצא דופן בביולוגיה. במהלך התואר הראשון השתתפה מהרי בגילוי של מוטציה בעשנור הקמח (Plodia interpunctella)[1], מה שעורר את העניין שלה בגנטיקה של חרקים.

היא המשיכה את לימודיה באוניברסיטת תל אביב, תוך התמקדות במנגנונים הגנטיים העומדים בבסיס התנהגות והסתגלות של חרקים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהרי מתגוררת כיום ברמת השרון ומשמשת כחברת סגל במכללת אורנים, שם היא מסורה להדרכת סטודנטים וטיפוח תשוקה לחקר מדעי.

תרומות ותגליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחקר של מהרי תרם באופן משמעותי להבנת הגנטיקה וההתנהגות של חרקים. תגלית המוטציה בעשנור הקמח במהלך התואר הראשון הניחה את הבסיס לתרומתה במחקרים הבאים בגנטיקה של חרקים והדברת מזיקים[2].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוץ לעיסוקיה האקדמיים, מהרי היא תומכת בגיוון והכלה בתחומי STEM. היא עוסקת באופן פעיל בתוכניות הסברה שמטרתן לקדם גיוון במחקר המדעי וליצור הזדמנויות למיעוטים מיוצגים בתת-ייצוג באקדמיה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Shirk, Paul D.; Ogren, Karen L. ""Reduced appendage": A mutation affecting development of pupal and adult appendages of the moth, Plodia interpunctella". Archives of Insect Biochemistry and Physiology (באנגלית). 27 (3): 179–191. doi:10.1002/arch.940270304. ISSN 0739-4462.
  2. ^ Mehari, Shelly. "Female Indianmeal moths, Plodia interpunctella, respond to synthetic pheromone by altering their behavior". Journal article (Conference paper): IOBC/WPRS Bulletin – via CABI Databases.