טיוטה:רוח הלוחם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רוח הלוחם הוא ארגון חברתי, חינוכי והתנדבותי שהוקם בשנת 2015 במטרה לחבר ולהעצים את בני הנוער בדגש על ערכים, מנהיגות, והכנה פיזית ומנטלית לצה״ל.

הארגון הוקם על ידי רס״ן במילואים קובי לימור שגם עומר בראשו, אשר שירת בצה״ל כ-15 שנים במגוון תפקידי לוחמה ופיקוד ביחידות מובחרות.

הארגון הוקם מתוך תחושת שליחות וחזון ליצירת שינוי חברתי ומחשבתי אצל בני הנוער.

פעילויות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון החל בייסוד קבוצה אחת מצומצמת בחולון ומאז ועד היום הפעילות התרחבה ובשנת 2017 כבר הוקמו 4 קבוצות אשר מונות מספר חניכים רב מכל האזור.

הוא פועל גם בבתי ספר תיכוניים בכל הארץ ומוביל את בני הנוער למנהיגות, העצמה ומוטיבציה לגיוס משמעותי.

הארגון מקיים פעילות התנדבותית ומשלב נוער שוליים. חניכי הקבוצות מבצעים התנדבויות ויוזמות חברתיות לטובת הקהילה במהלך כל השנה.

הפעילויות המרכזיות של הארגון:

  • הכנה לצה״ל וכושר קרבי : שילוב של הכנה לצו הראשון וליום המאה ובנוסף הכנה פיזית ומנטלית והגברת המוטיבציה לשירות משמעותי, כאשר החניכים עוברים תהליך מאתגר ומורכב שכולל אימונים, מסעות, ימי הכנה לגיבושים, סמינרים בנושאים מגוונים כמו מנהיגות, ערכים ומורשת.
  • אימוץ משפחות שכולות: הארגון חרת על דגלו את נושא הזיכרון של חללי צה״ל ובשילוב עם משפחות שכולות מקיים מפגשים, מלווה ומסייע בכל מה שצריך במשך השנה. כחלק מהזיכרון הארגון מקיים ריצה וניווטים פעמיים בשנה לזכרם של הנופלים.
  • אימוץ שורדי השואה בחולון: כחלק מערכי הארגון, החניכים מתנדבים אחת לשבוע עם שורדי השואה. מתקיימים פעילויות משותפות במשך השנה, כאשר החיזוק והחיבור הבין דורי מעצימים את השורדים ואת החניכים כאחד.
  • רוח הלוחם בבתי הספר: הארגון מקיים סדנאות, הרצאות ופעילויות בבתי ספר תיכונים ופועל להגברת המוטיבציה לגיוס משמעותי בקרב התלמידים. הפעילויות מתקיימות בפתיחות מלאה ומעודדת שיח משמעותי בנושאים הקשורים לגיוס, שירות ועוד.
  • שיתוף פעולה עם יחידות בצה״ל: הארגון פועל עם יחידות צה״ל השונות ופעמיים בשנה מקיים מפגשים חינוכיים עם לוחמים ולוחמות במגוון רחב של תפקידים. בנוסף הארגון תורם חבילות עם ציוד מזון וכדומה לטובת איכות השירות של הלוחמים והלוחמות.
  • ליווי ושילוב בוגרים: הארגון מלווה את כלל הבוגרים עד שחרורם מצה״ל ובמקביל משלב את הבוגרים בפעילויות הקבוצה ולאחר השחרור גם בתפקידי הדרכה שונים בקבוצות.