טיוטה:קלוינימוס קלמן גולדשמידט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב קלוינימוס קלמן גולדשמידט (י"ז בטבת ה'תש"ט, 18 בינואר 1949י' בסיוון ה'תשע"ח 24 במאי 2018) היה משפיע בחסידות ברסלב שהצליח לרגש את העולם היהודי בכל רחבי העולם שעקב בהתרגשות אחר התמודדותו עם המחלה הקשה שממנה סבל בשנים האחרונות, כונה 'המשפיע שלועג למלאך המוות'.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ר' קלוינימוס קלמן גולדשמידט נולד בי"ז טבת שנת תש"ט בירושלים לאביו שבתאי גולדשמידט ולאמו רחל מבית משפחת שטיינברג, הוריו היו ניצולי שואה שהגיעו מפולין ורומניה. בגיל 29 החל ר' קלמן בתהליך חזרה בתשובה, את תחילת דרכו בעולם התורה עשה בישיבת 'שובה ישראל' בבני ברק בראשות הרב חיים קרקובסקי, שם למד שנים רבות, לאחר מכן, המשיך את לימודיו בישיבת 'אוהל יעקב' בראשות הרב בן שלמה. בתקופות אלו היה נוהג להשתתף בשיעורי תורה בישיבת פוניבז' מפי הרב הרב דוד פוברסקי. 3 שנים לאחר נישואיו התקרב לחסידות ברסלב ולמד במשך 6 שנים בכולל ברסלב בראשות הרב נתן צבי קעניג. לאחר 10 שנות מגוריו בבני ברק עבר להתגורר בשכונת הר נוף בירושלים, שם המשיך לשקוד בלימודו 18 שנים נוספות שהתקיימו בכולל 'בוסטון' בהר נוף.

שנים בודדות לאחר מכן, החל לעסוק בקירוב יהודים לאביהם שבשמים ועסק בקירוב בחורים בבית המדרש לחוזרים בתשובה 'אופק יהודי' בירושלים, שם קירב ומסר שיעורי תורה במשך 12 שנים. במשך כל השנים הללו היה עוסק בקירוב יהודים ובהרבצת תורה, החזיר בתשובה את ראש הדסק לענייני ערבים של "חדשות עשר" בערוץ עשר צבי יחזקאלי ועוד רבים אחרים.

3 שנים לפני פטירתו גילו הרופאים מחלה קשה המקננת בגופו, הרופאים כבר נואשו מחייו, והיו סבורים שמצבו סופני, אבל הרב קלמן גולדשמידט, מגדולי משפיעי חסידות ברסלב, חזר לביתו כשהוא לא מפסיק לשמוח ולבטוח בה'. בהתייעצות עם הגורמים שעליהם הוא סומך, הוא החליט לא להתיש את גופו בהקרנות וטיפולים. הוא שב לביתו, שמח ומלא ביטחון. עשרות תלמידים, מעריצים ומכרים, ביקשו להתחזק ולחזות במו עיניהם בתופעה הפלאית הזו, של יהודי שאינו יודע מורא. הוא היה תופס בחביבות בבליטה שמזדקרת מתחת לצלעותיו. התבטא ואמר "“נעים להכיר, זה ה’אורח’ ששלחו לי, קוראים לו ‘גידול’… שלחו אותו אלי כבר לפני שנתיים (בהשערת הרופאים). לא ידעתי שצריך לכבד אותו, עכשיו אני יודע. הוא כאן ויש לו מסר חשוב להגיד לי. הוא מזכיר לי שלא חיים כאן לעולם ושאני צריך לחזק בעצמי ובסביבתי את עניין השמחה”.

ביום חמישי י' סיוון תשע"ח 24 במאי 2018 נפטר הרב קלוינימוס קלמן גולדשמידט לבית עולמו, כשהוא משאיר אחריו תלמידים רבים מכל רחבי העולם, שנשארו המומים מתעצומות הנפש של האיש שהצליח להדהים ולרגש את העולם כשהוא שמח ודבוק בבוראו[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]