טיוטה:קינגים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קינגים

סיטקום קומי ייחודי ומקורי שמתרחש כולו בבר משקאות במרכז הארץ ובו נפגשים חמישה חברים לערב שבועי של משחק פוקר. הסדרה התחילה כסדרה דיגיטלית (סדרת רשת) צברה קהל מעריצים רב בעת שידורה באתר "מאקו" ועברה למשבצת ביום שישי בערב בזכיינית קשת, החל מקיץ 2016. הסדרה עצמה נחשבת כפורצת דרך, היא מתרחשת כולה בלוקיישן אחד, מורכבת אך ורק מדיאלוגים והיא סדרת הרשת הראשונה בישראל שעובדה לסדרת טלוויזיה לכל דבר. הסדרה מתמקדת בחברות גברית, זוגיות ולעתים פוליטיקה תוך הקצנה קומית.

רקע ופיתוח:

את הסדרה יצרו יהונתן בר אילן, תסריטאי ראשי ובמאי הסדרה, יוני זיכהולץ, שחקן, יוצר וכותב, ומוטי אדיב, מפיק כותב ויוצר. השלושה נפגשו על סט של סדרת רשת נוספת בת חמישה פרקים אותה יצרו בשם "אבי מזגנים". השלושה זיהו שבנוף הסדרות המקומי חסרה סדרה שפונה לקהל גברי מובהק. זיכהולץ ואדיב, שחקני פוקר חובבים שיתפו את בר אילן ברעיון שלהם ליצור סדרת פוקר מקורית. משם השלושה נכנסו לתהליך יצירה שבסופו העמידו עשרה פרקים בני 7 דקות ששודרו במאקו בקיץ 2013. הפרקים זכו להצלחה גדולה, כ200,000 צפיות שבועיות לערך. נתון ששכנע את הזכיינית קשת להשקיע כסף בעונה טלוויזיונית מלאה.

שחקנים:

משתתפי הסדרה הקבועים הם; אסי ישראלוף, שלומי קוריאט, גיא לואל, ירון ברובינסקי ויוני זיכהולץ. בתפקידי האורח משתתפים בין היתר דנה פרידר, שני קליין, שירה קצנלנבוגן, עומר גולדמן, עומר עציון, יואב כהן ועוד

דמויות:

בסדרה חמישה משתתפים קבועים שמרכיבים יחד את החבורה של הבר של בנסון: אסי ישראלוף מגלם את "יקי ראובני" ספר סטרייט בעל עבר קרבי שמתקשה בשפה האנגלית. הוא המצפן הרגשי של החבורה וזה שמאחד אותה כשהשמיים מתקדרים. שלומי קוריאט מגלם את "מורד נמני" עובד בכיר בנמל אשדוד שמשתכר כמו מלך פרס אך עובר שינויים במבנה המשפחתי כשאשתו בוגדת בו ועוזבת את הבית. גיא לואל מגלם את נמרוד פישמן , קצין תחזוקה בבסיס שבטה בנגב שמקבל קידום ועובר לבסיס הכושר "וינגייט" במרכז הארץ, שם הוא מתאהב במאיה, מדריכה צעירה. ירון ברובינסקי מגלם את אדיר דניאל, מהמר כפייתי מוצלח ובאותה נשימה הסמן המוסרי של החבורה. הוא הצטרף בתחילת העונה הראשונה ובניגוד לשאר הקינגים שמכירים עוד מימי בית הספר היסודי, אדיר מכיר את החבורה בקושי שנתיים. כל זה לא מפריע לו לנצח אותם בפוקר בכל הזדמנות ולנסות ולתקן את דרכיהם הפגומות מוסרית. יוני זיכהולץ מגלם את רפי בנסון, בעל הבר הרשמי. בנסון הוא דמות קיצונית ומופרעת שחותרת בשתי העונות של הסדרה, לקשר רציני עם בחורה בתקווה להקים משפחה. כמו כן בנסון הוא "המנוע" של החבורה, הוא קובע עם החברים, מאחר אותם, ומגרש אותם הביתה בסוף הערב. יש לו הפרעת קשב וריכוז ולכן הוא אוכל רטלין כאילו אין מחר. שלוש ארבע ביום לפעמים.

מאפייני הסדרה

הסדרה כאמור עוסקת ביחסי החברות המשתנים תדיר בין חמשת המשתתפים אשר נמצאים בסוף שנות השלושים תחילת שנות הארבעים לחייהם. נושאי הפרקים בעונה הראשונה הם למעשה סדר עולה של הידיים החזקות שמחק הפוקר: זוג, זוגיים, שלישייה, רביעייה, צבע..וכן הלאה כאשר שם הפרק מתייחס הן ליד החזקה בשולחן והם למשעות הנוספת של אותו השם: לדוגמה, פרק בשם צבע יעסוק בהבדלי גזע. פרק בשם שלישייה, יעסוק באפשרות התאורטית של שלשישייה עם אשתו של אחת הדמויות. בעונה השנייה מגמה זו משתנה ושמות הפרקים פועלים באופן ישיר יותר אם כי התמה הכללית מהעונה הראשונה, פירוק הגבר הישראלי, ממשיכה גם בעונה השנייה. שם הסדרה "קינגים" על אף שמתייחס למלוכה ורומז על מצליחנות מסוימת למעשה טומן בחובו משמעות אירונית שכן בסופו של דבר אין שחקן מוצלח אחד בחמישייה, ואם יש אז ככל הנראה משהו לא עובד בחייו האישיים.

הפקה

העונה הראשונה והשנייה צולמו בדרום תל אביב בשכונת פלורנטין בבר שכונתי ופעיל בשם "המחוגה". שולחן הפוקר המפורסם מהסדרה ניצב בקומה השנייה בבר וסביבו הכיסאות המקוריים של השחקנים. השולחן עצמו הוא פריט אומנות אותו עיצב זאב קרונפלד והוא נחשב ליחיד מסוגו.

קישורים חיצוניים: [דף הסדרה "קינגים]

קטגוריה:סדרות טלוויזיה