טיוטה:צוקורו טזאקי חסר הצבע ושנות העלייה לרגל שלו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צוקורו טזאקי חסר הצבע ושנות העלייה לרגל שלו הוא הרומן השלוש עשרה של הסופר היפני הרוקי מורקאמי. הרומן פורסם לראשונה ביפן ב־12 באפריל 2013 ומכר מיליון עותקים בחודש אחד.

גרסת הרומן באנגלית הופצה ברחבי העולם החל מה - 12 באוגוסט 2014 והגיעה לראשי רשימות הספרים הכי נמכרים בNPR והניו יורק טיימס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמצית העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר "צוקורו טזאקי חסר הצבע ושנות העלייה לרגל שלו" נחשב כרומן חניכה ריאליסטי המסופר מגוף שלישי. העלילה עוקבת אחר צקורו טזאקי, אדם שמנסה להבין מדוע 'ירדו מפסיהם' לפני 16 שנים, בשני צירי זמן - עבר והווה.

ציר העבר עוסק בשנות הלימודים של צוקורו, שנות ה-90, כאשר הוא התגורר בעיר נגויה שביפן. לארבעת החברים הכי קרובים שלו (שני בנים ושתי בנות) היה שם של צבע בשם המשפחה שלהם בעוד שלו לא היה (מכאן - חסר צבע). בעת לימודי השנה השנייה שלו במכללה בלימודי הנדסה, בשנת 1995, כל חבריו ניתקו כל קשר איתו בפתאומיות, מעין חרם קפקאי, שגרם לו להרגשה אובדנית מלאת רגשות אשם "כמו אדם ריק, שלוקה בחוסר צבע וזהות"; כאשר חברו היחיד החדש שרכש בשנות לימודיו במכללה נעלם בסמסטר הבא ללימודים, הוא הרגיש שהוא "נועד להיות לבד".

ציר ההווה מתרחש בטוקיו בשנת 2011, טזאקי הוא בן 36 ובונה תחנות רכבת עבור חברה של מסילות. הוא מתיידד עם אישה בשם סארה שמדרבנת אותו "להתמודד עם העבר, לא כמו ילד תמים שנפגע בקלות, אלא כמבוגר" ולחפש את חבריו הקודמים ולשקם את הקשר איתם במטרה להבין מדוע דחו אותו בפתאומיות. סארה לא מעוניינת להמשיך את היחסים שלה עם צוקורו אם יחליט שלא לחקור את עברו. הרומן מספר על המסע שלו והניסיון לפגוש את חבריו לשעבר, בהתחלה בנגויה ולאחר מכן בפינלנד, במשימה להשגת האמת והייחול לשמחה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות:

דמויות משניות:
קטגוריה:סופרים יפנים קטגוריה:ספרי הרוקי מורקמי