טיוטה:פסיכותרפיה רב ממדית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פסיכותרפיה רב ממדית ( WIDEFULNESS)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסיכותרפיה הרב ממדית מזמינה להרחיב את גבולות הטיפול הקלאסי, ולנוע בין הכלים שמציעה הפסיכותרפיה המסורתית, העבודה עם הגוף, האנרגיה והרוח בדרך אשר מרחיבה תודעה ומשמעות.

ארבעה מקורות הידע של הפסיכותרפיה הרב ממדית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסיכותרפיה –גישות שונות מתוך הטיפול הרגשי האינדיווידואלי הזוגי והמשפחתי. אלו גישות מבוססות ידע וחקירה, גישות מרכזיות בטיפול בתרבות המערבית.

ההתמקדות – פילוסופיה וגישה טיפולית שמאפשרת גשר טבעי לעבודה משולבת בין גוף, נפש, מחשבה ורוח. הגישה רואה את האדם כחלק אינהרנטי מסביבה רחבה יותר.

תורות חיים עתיקות – תורות חיים אשר מתייחסות למרחבים רוחניים כחלק מהווית האדם. ראיה רחבה זו מאפשרת יציאה מתוך תודעה מצומצמת של נפרדות סובלת למרחב רחב יותר של ריפוי וקשר.

גישות הוליסטיות שמכירות בממד האנרגטי – גישות אשר מתייחסות לממדי האנרגיה והתודעה. הן מדגישות את חשיבות החיבור לשדות אנרגטיים כמקור לאיזון ובריאות.

הגישה מציעה תהליך עמוק ומסע התפתחות אישי. היא מכירה ביכולת הריפוי של האדם ומחזירה את הרוח ואת הקסם והמיסטי למסע הטיפולי.

הפסיכותרפיה הרב ממדית מתייחסת אל האדם כמכיל ומחובר לרמות שונות של תודעה:

התודעה פיזית, הרגשית, האישית, תודעת הלב, תודעת היצירה והצליל, תודעה מיסטית ותודעה אוניברסלית. הזרימה והקשר בין כולן מאפשר ריפוי עמוק, שינוי, התפתחות וכן בונה משמעות חדשה.

מודל רמות התודעה -[עריכת קוד מקור | עריכה]

מודל רמות התודעה מציע פרספקטיבה רחבה להבנת הפוטנציאל האנושי להתפתח, לרפא, ליצור מציאות ולבנות משמעות. הוא שם דגש על כוחות החיים שלנו, על האפשרות שלנו לנוע בתודעה שלנו בין הפיזי למטאפיזי, בין חומר לתודעה ולבנות בדרך זו מסע של התפתחות. הוא כולל את כל הממדים – הפיזיים, הרגשיים, המנטאליים והרוחניים ומאפשר לנו לעשות עבודה אישית בתוך קונטקסט רחב יותר של משמעות.

מפת הצ'אקרות העתיקה מהווה בסיס למודל כאשר כל צ'אקרה מייצגת רמת תודעה אחרת. ביחד כולן מהוות מערכת אנרגטית, חיה אשר מאפשרת תהליכי טרנספורמציה משמעותיים.

עבודה עם מודל רמות התודעה מאפשרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לתפוס את הפרט בתוך מכלול שלם ורחב – הוא אינו לבד.
  • להיפתח לתדר, צבע, אנרגיה, וידע גבוה לצורך ריפוי התפתחות והגשמה.
  • לעבוד עם הרוח ועם אנרגיות גבוהות של חיבור ולפתח משמעויות נוספות וחדשות.
  • עבור מטפלים- להרחיב ולהעשיר את הפרקטיקה הטיפולית למרחבי טיפול נוספים.
    יפעת אקשטיין (MSW) מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול זוגי ומשפחתי, מורה בכירה ללימודי תרפיה מבוססת התמקדות, מנחה סדנאות וקורסים בישראל ומחוצה לה. במשך שנים משלבת בין עולמות טיפול שונים, ועוסקת באינטגרציה שבין ממדי הנפש הגוף והרוח. "הכמיהה להרגיש שלמים היא אוניברסלית. זוהי כמיהה לאיזון ובריאות, לחיבור האדם עם עצמו וסביבתו. הדרכים למסע זה אל חווית השלם הם רבות. הפסיכותרפיה הרב ממדית היא אחת הדרכים". *מקורות והשראה: Anodea Judith, Caroline Myss, Cyndi Dell, Jeff Levin, וחומרים שנאספו מעבודה משותפת עם ההדרכה הגבוהה, הידע והניסיון שלי כמטפלת וכמורה.