טיוטה:פוליסה חכמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פוליסה חכמה היא מסמך דיגיטלי (מסוג ביגדאטה) ששומר בתוכו את כל התוכן של חוזה הביטוח. הפוליסה החכמה, באמצעות בינה מלאכותית, מתפעלת את עצמה באופן אוטונומי, ללא מגע יד אדם, בהתאם לקבוע בחוזה הביטוח.

חברות ביטוח חדשניות, שקמו לאחרונה, כגון: למונייד, אוסקר, היפו ואחרים, מביאים איתם טכנולוגיות רבות עוצמה וחוויות לקוח פרסונליות והם הסנונית שמבשרת את בואה של מהפכת הביגדאטה והבינה המלאכותית בביטוח.

ב- 2018, הצליחה חברת המחקר Facio ליצור מודל נתונים ביגדאטה לביטוח "פוליסה חכמה", שהיא חוזה ביטוח דיגיטלי, ללא מגע יד אדם. הבינה המלאכותית מייצרת ללקוח הצעה מותאמת אישית (Personal Offering) ומחיר מותאם אישית (Dynamic Pricing), באמצעות מודל אופטימיזציה שלומד את החלטות המשתמשים ומיישם אותם בצורה גרפית. לדוגמה: המודל חזה t,i,c, הלקוח שינה את ה- i ל- a, בפעם הבאה המודל יציע ללקוח (או לדומים לו) t,a,c. ככול שניתנות יותר הצעות, המודל משפר את עצמו עד לרמה של 93% בלקוח חדש ובכ- 98.7% בלקוח חוזר. תהליך הרכישה מקצה לקצה אורך כ 70 שניות. מעבר לכך, כל תהליך התביעות (והתפעול בכלל) מתבצע גם הוא בצורה אוטומטית מלאה (בהתבסס על Machine Learning ו- Deep Learning). המבוטח מדווח לפוליסה החכמה על נזק (למשל בדירתו, או לריכבו), בעל מקצוע מגיע, ההשתתפות העצמית מקוזזת והפוליסה החכמה מטפלת בתשלום בעצמה.

טכנולוגיית הפוליסה החכמה, מאפשרת הוזלת מחירי הביטוח ללקוחות, חווית לקוח טובה יותר, שקיפות והגברת אמון הציבור בביטוח.