טיוטה:עודד הלוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלוף משנה עודד הלוי שרת כ 26 שנים בצה"ל במגוון תפקידי פיקוד ומטה.

בין התפקידים שימש כראש זירת דרום בחטיבת המבצעים, מפקד גדוד האיסוף 'נשר' בפיקוד דרום, רמ"ח איסוף קרבי של זרוע היבשה ותפקיד אחרון כמפקד בית הספר לאיסוף קרבי.

במסגרת תפקידיו היה מעורב בהקמת מערך האיסוף הקרבי בגבול מצריים ובגבול רצועת עזה וכן הוביל את פיתוח התפיסה המבצעית של חמ"ל האיסוף למערכי הגנת גבולות.

היה מעורב בהתמודדות מול טרור ושותף למבצעים כגון 'עופרת יצוקה', 'עמוד ענן' ו'צוק איתן'.

פרש מצה" ל בשנת 2015 והקים את חברת GOTRACK HLS שמתמחה בעולם המוקדים הרואים וחדרי הבקרה - בהכשרת מוקדנים-צופים, בגיבוש תפיסות הפעלה למוקדי מצלמות ובהקמת מוקדים רואים המשלבים טכנולוגיות מתקדמות ואנליטיקה.




עודד הלוי אלוף-משנה (במיל') שפרש בשנת 2015 מצה"ל אחרי 26 שנות שרות בתפקידי פיקוד ומטה בעולם המבצעי בדגש על תפקידים במערך מודיעין השדה והאיסוף הקרבי. בין יתר התפקידים שביצע ניתן למנות את מפקד גדוד (מג"ד) גדוד 'נשר' - גדוד האיסוף של פיקוד דרום בתקופה הסוערת של ההתנתקות ברצועת עזה במסגרתה הוביל את הפריסה מחדש של מערך האיסוף הקרבי ותפיסת חמ"לי האיסוף האחודים סביב רצועת עזה, כמו גם הובלת התהליך להקמת מערך איסוף קרבי בגבול מצריים לגילוי ומניעת פח"ע והברחות. בשנים 2008–2010 שימש כראש זירת דרום בחטיבת המבצעים ('הבור') במהלכו היה מעורב בפעילות מבצעית רבה למלחמה בטרור ולקח חלק פעיל במבצע 'עופרת יצוקה' מול החמאס. בתפקידו כרמ"ח איסוף קרבי בזרוע היבשה הוביל את תפיסת 'שעון חול' לסגירת כלל הגבול בין ישראל למצריים בתצפיות הכוללות מצלמות ארכות טווח ומכ"מים וכן הוביל את פיתוח תפיסת המר"ס (מערכת רבת סנסורים) שכיום נחשבת לתפיסה המובילה טכנולוגית ומבצעית בהגנת הגבולות. את תפקידו האחרון ביצע כמפקד בית הספר לאיסוף קרבי, במסגרתו עסק בהכשרות תצפיתנים ותצפיתניות, מפקדים וקצינים לכלל מערכי האיסוף הקרבי בצה"ל, פיתח את הרמה המקצועית ואת התאמת ההכשרות לצרכים המבצעיים של גבולות המדינה השונים. לאחר פרישתו הקים בשנת 2015 את חברת GOTRACK HLS המתמחה בתחום מוקדי המצלמות (מוקדים רואים) במסגרתה פועלת מכללה להכשרת מוקדנים צופים ומנהלי מוקדים, חטיבת ייעוץ אשר בונה תפיסות הפעלה מתקדמות ואקטיביות לחדרי בקרה ומוקדי מצלמות, וחטיבת אינטגרציה המתמחה בהקמת מוקדי מצלמות תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות כגון אנליטיקה מתקדמת וזיהוי פנים למשימות של אבטחה, בטיחות ומניעת אובדן.

עודד הלוי בוגר תואר ראשון במנהל עסקים של מכללת רופין ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן.