טיוטה:סרסיי לאניסטר (משחקי הכס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים ריקים [ רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תבנית {{דמות בדיונית}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים ריקים [ רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תבנית {{דמות בדיונית}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

סרסיי, ילדתו הבכורה של טיווין, היא אחותו התאומה של ג'יימי לאניסטר. היא אישה יפהפייה ושאפתנית, שנישאה למלך רוברט באראתיאון, ובכך הפכה למלכת וסטרוז. היא אמם של הנסיך ג'ופרי, הנסיכה מירסלה והנסיך טומן. במהלך הסדרה סרסיי שואפת לצבור כוח והשפעה אך היא לא משתמשת בו ביעילות. במשתה לעורבים הפכה לדמות נקודת תצפית.[1]

בתחילת הסדרה מתגלה כי לסרסיי יש קשר של גילוי עריות עם אחיה ג'יימי מזה שנים רבות; בתור תאומים, הם החצאים של אותו השלם, והם היו זוג בחשאי מהרגע שהם ידעו שדבר כזה יכול להיעשות. שלושת ילדיה, על אף ששמם השני הוא באראתיאון, הם בעצם של ג'יימי.

כילדה, זקנה בלה בשם מגי הצפרדע ניבאה לה 3 נבואות: הנבואה הראשונה טענה כי היא תינשא למלך ותהיה למלכה, עד אשר מישהי יפה וצעירה יותר תיקח את מקומה. הנבואה השנייה טענה שיהיו לה שלושה ילדים, ולבעלה יהיו שישה-עשר. הנבואה השלישית טענה ש"כאשר הדמעות יטביעו אותך, ה"ואלונקוואר" יכרוך את זרועותיו סביב צווארך הלבן ויחנוק את חייך ממך". סרסיי פירשה מהנבואה כי "ואלונקוואר" (המילה בשפה הואליריאנית הגבוהה שפרושה 'אח קטן'), הוא אחיה, הגמד טיריון, והוא זה שיקח ממנה את אושרה, עם זאת, ג'יימי הוא אחיה הקטן גם הוא משום שנולד דקות ספורות אחריה, ולכן קיימת האפשרות שהנבואה התייחסה אליו.

ככל שעלילת הסדרה התקדמה, סרסיי הגיעה לתפקידים בכירים וצברה יותר ויותר כוח. בתחילת הסדרה כמלכת וסטרוז, השפעתה גדלה כאשר בעלה, המלך רוברט באראתיאון נהרג בתאונת צייד (בתכנונה של סרסיי) ובנה בן השלוש-עשרה ג'ופרי ירש את הכס, כאשר היא המלכה העוצרת. לאחר מותו של ג'ופרי הממלכה נותרה עם טומן בן השמונה, ילד צייתן בהרבה. במהרה לאחר מכן, אביה טיווין ימין המלך, שתכנן נישואים חדשים בשבילה, נרצח על ידי טיריון, מותיר לה למנות את כל מועצתו של טומן בעצמה. היא מילאה אותה בתומכים שלה, ובתחילת "משתה לעורבים", היא הייתה בטוחה במושב שלה. סרסיי הייתה מוכנה להשתמש ביופיה כדי להשיג כוח, ותמיד ראתה את עצמה בתור הבן שמעולם לא היה לאביה.

למרות זאת, כמו שחוסר היציבות של סרסיי הניעה אותה לעלות לכוח, היא גרמה לנפילתה גם כן. אפילו בשלבים המוקדמים של המלחמה, היא התחננה בפני אביה שיציב את צבאו במעלה מלך, בעוד שטיריון ראה שזה לא יניב פירות בשלים. היא לא הצליחה לעצור את ג'ופרי מלערוף את ראשו של נד סטארק. היא בעצמה הנהיגה לעיתים קרובות מדיניות גרועה, בייחוד תחיית מסדר הלוחמים-האלכימאים שהיסטורית גרם לצרות אינסופיות לשליטים חכמים יותר ממנה. היא כנראה גם פיתחה תלות מסוימת באלכוהול, תכונה שבעלה רוברט חלק בה. סרסיי נעצרה בידי צבא האבירים של הספטון העליון (אותו למרבה האירוניה היא העניקה לו), והואשמה בניאוף. בסוף "ריקוד עם דרקונים" עומד להתרחש משפט בקרב שבו האלוף שלה הוא אביר מסתורי וגבוה שלורד קיבורן העניק לה, רבים חושדים, עקב ממדיו העצומים של האביר, שהוא למעשה גרגור קלגיין שהוקם לתחייה על ידי קייברון.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cersei Lannister, Game of Thrones Wiki (באנגלית)