טיוטה:נמרוד דוויק1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות

פרמטרים ריקים [ שנות הפעילות, הסתרה, חינוך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

נמרוד דוויק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 במאי 1981 (גיל: 42)
רמת גן
פעילות בולטת ניצחון 2015
מקצוע פרסום

נמרוד דוויק (נולד ב-27 במאי 1981) הוא פעיל חברתי ישראלי, פרסומאי, מעצב משחקים, מרצה וכותב. ממקימי תנועת ניצחון 2015, וממייסדי תנועת דרכנו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמרוד דוויק נולד ברמת גן, וגדל במכבים-רעות-מודיעין. לאחר התיכון עשה שנת שירות באשקלון במסגרת תנועת הצופים. הוא שירת בצה"ל שירות חובה בחיל המודיעין. הוא בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ומדע המדינה מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים והרעיונות מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף הוא בעל תעודת מעצב משחקים מאת שנקר.

עשייה מוזיקלית ותרבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 הקים והיה חבר כראפר בהרכב ההיפ הופ הסאטירי פרברים רפיוג'יז. הלהקה שילבה מוזיקה חיה וראפ, והופיעה ברחבי ישראל. בשנת 2006 יצא הסרט "קפיץ קפוץ" של הבמאי רותם מלנקי, המתעד את פעילותו של דוויק בלהקה ויחסיו עם חבריה. הסרט זכה בפרס הדוקומנטרי הטוב מאת קשת בעבור החוויה הישראלית, בשנת 2006[1]. הלהקה התאפיינה בדגש העמוק שהיא שמה על פיתוח תרבות פריפריאלית[2]. וכן פיתוח תרבות היפ הופ ישראלית אותנטית[3].

בשנת 2004 יצא הסינגל הראשון של הלהקה "כיכר פארטי" בשיתוף חברת אנ.אמ.סי. עוד באותה שנה הקים יחד עם גד ברוך חינקיס, חברו לפרברים רפיוג'יז, את קולקטיב ההיפ הופ הסאטירי פי.אר טרופרז, במטרה לקדם יצירת היפ הופ בעברית ותרבות מקורית, תוך הדגשה של הומור ופרודיה[4]. ההרכב מנה כ-14 ראפרים, בהם דוויק עצמו. פי.אר טרופרז הוציאו אלבום יחיד בשם "מתוך הזוהמה" האלבום נחשב על ידי רבים כאבן דרך בהתפתחות תרבות ההיפ הופ הישראלית והוא הציג סאונד, סגנון וחזון חדשים לביצוע הז'אנר בעברית. פי.אר טרופרז שיתפה פעולה עם להקת הדג נחש באלבומם "בעזרת הג'אם", ודוויק קיבל אלבום זהב על השתתפותו באלבום זה כראפר. בשנת 2007 התפרק ההרכב פי.אר טרופרז. בשנת 2006 הוציאה להקת פרברים רפיוג'יז את אלבומה היחיד "ראפרריום". האלבום נבחר כאחד מחמשת אלבומי ההיפ הופ הישראליים הטובים ביותר בכל הזמנים[5]. פרברים רפיוג'יז התפרקה בשנת 2008, ודוויק הפסיק את פעילותו כראפר ומוזיקאי. לאורך השנים עסק בכתיבה של סיפורים, שירים וטקסטים שונים אותם הוא מפרסם באתר הבית שלו.

עשייה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2004 ל-2010 שימש דוויק ככתב ועורך בעיתונים שונים. הוא שימש ככתב מוזיקה ותרבות, ולימים עורך מדור המוזיקה במקומון מודיעין ניוז. כמו כן שימש ככתב ומבקר מוזיקה בעיתונים לילה, טיימאאוט, ynet, עכבר העיר ואחרים. בשנת 2004, בעקבות אכזבתו משיתוף הפעולה של פרברים רפיוג'יז עם חברת התקליטים הקים דוויק את הלייבל "היי פייבר הפקות" שעסק בקידום תרבות רחוב ישראלית, בדגש על סגנונות ההיפ הופ, פאנק, פ'אנק ואלקטרוניקה. בשנת 2005 גילה דוויק והחל לנהל את להקת הפופ-פאנק ביט69, שהוקמה על ידי נערים בני 12. תחת ניהולו הוכתרה הלהקה בשנת 2007 כהבטחת השנה של ערוץ המוזיקה הישראלי[6]. הלהקה פעלה עד 2008, הוציאה שני אלבומים ולאחר פירוקה שניים מחבריה, אורי שפלן ורענן פוגל, המשיכו לקריירות סולו בליוויו של דוויק. לאחר פירוק הפי.אר טרופרז ב-2007, המשיך דוויק לנהל את חברי הלהקות בקריירות שלהם ובמשך השנים ניהל את לוקץ', פלד ואורטגה, רענן פוגל ואחרים. הלייבל היי פייבר הפך לבית מרכזי להיפ הופ ישראלי, ושימר את מעמדו עם ביסוס הקריירה של האמנים נצ'י נץ' ופלד (לאחר שיצא לקריירת סולו) אותם הוא ניהל.

דייס מרקטינג

בשנת 2006 הקים דוויק את משרד הפרסום דייס מרקטינג. בשנת 2012 ניהל דוויק בעבור דייס מרקטינג את פעילות הדיגיטל של מפלגת מרצ בבחירות לכנסת ה-19[7]. המפלגה הגדילה את כוחה בבחירות אלו ב-3 מנדטים. בשנת 2013 ניהל את הדיגיטל בעבור כל הקמפיינים המוניציפליים של מפלגת מרצ. המפלגה הגדילה את כוחה ב-40% ברחבי הארץ. כמו כן ליווה את פעילות תנועת "צעירים חולון" שהכניסה 2 מושבים למועצה המקומית. בשנת 2010 עם סיום לימודיו בשנקר, החל דוויק לשמש כמעצב משחקים. בין היתר עיצב בעבור חברת Multiby על המשחק Qliqi שרשם מעל ל-2 מיליון הורדות[8], משחקים חינוכיים בעבור מט"ח[9] וכן בעבור חברות פרטיות שונות. בשנת 2011 הקים את סטודיו רימון, כחברת בת של דייס מרקטינג. בשנת 2012 החל ללמד באוניברסיטאות שונות שיווק, פרסום ונראטיבים בדיגיטל. בין היתר מלמד דוויק בחוג לתקשורת ובחוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית וכן בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2013 החל ללמד עיצוב משחקי מחשב בבית ספר "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה, והחל משנת 2015 משמש כרכז התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב ב"חשיפה". בשנת 2014 שימש כחוקר לנושא קיימות, דור ה-Y ואמצעים דיגיטליים לשינוי חברתי בעבור מכון ירושלים לחקר הסביבה זאת במסגרת מחקר קיימות אותו קיים המכון[10].

עשייה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 הצטרף דוויק לוועד הציבורי של עמותת פסטיבל בשקל. בשנת 2012 נבחר לוועד המנהל של עמותת GameIS, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל[11]. בתפקידו שימש כגזבר העמותה. דוויק עזב את הוועד בשנת 2014. עם ההכרזה על הבחירות לכנסת ה-20, בחודש דצמבר 2015, הקים דוויק את תנועת ניצחון 2015 (V15) ביחד עם איתמר ויצמן. התנועה פעלה במהלך הבחירות לכנסת ה-20 על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה לטובת החלפת ממשלת נתניהו. דוויק שימש כמנהל הקמפיין. התנועה רשמה מעל ל-165,000 תומכים, ביצעה מעל ל-800,000 שיחות טלפון ונקשה על כ-200,000 דלתות. כ-15,000 איש התנדבו במסגרתה. מפלגת הליכוד ניסתה להגביל את פעילות התנועה ותבעה אותה בערכאות משפטיות שונות, מהלך שלא הצליח ושולמו לניצחון 2015 פיצויים[12]. למרות מאמציה לא צלחה התנועה במשימתה העיקרית להחליף את השלטון, אם כי נזקפת לה אחריות על שינוי במפת המנדטים והקטנת קואליציית הימין בין הכנסת ה-19 לכנסת ה-20 ב-4 מנדטים. לאחר הבחירות טען דוויק כי העדרה של תפיסת מחנה בקרב הכוחות המתונים בישראל היא הדבר הבעייתי[13]. ביחד עם יוצאי קמפיין ניצחון 2015, הוא הקים את תנועת דרכנו, שנולדה ממיזוג של תנועת "קול אחד" עם תנועת ניצחון 2015. דרכנו החלה לפעול ברחבי ישראל לטובת הקמת מחנה מתון ישראלי דרך עבודת שטח והתארגנות פוליטית[14]. דוויק התבטא מספר רב של פעמים בזכות עשייה חברתית ואימון פוליטי של ציבורים בדרך זו[15]. הוא משמש כמנהל הקמפיינים של תנועת דרכנו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוויק מתגורר בגבעתיים עם זוגתו. הוא בנה של צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים. אביו הוא השופט המחוזי המנוח, עמיחי דוויק, שהיה ראש תנועת הצופים בישראל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:פעילי מרצ קטגוריה:מפיקים מוזיקליים ישראלים קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים