טיוטה:משה ייני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משה ייני נולד ברמת גן, בנעוריו היה פעיל במסגרת תנועות הנוער ולימים השתלב ביצירת מופעי במה ופרויקטים חווייתיים להעברת מסרים.

בדרכו המקצועית פיתח מודל היוצר חללים נרטיביים המשמשים להעברת מסר או סיפור. חללים אלו משלבים בתוכם את ההיבט המבני וההיבט הווירטואלי. זהו שילוב ייחודי בין תוכן ועיצוב המתחיל בגיבוש קונספט רעיוני, עיצוב חוויות ועיצוב אדריכלי, תכנון ניהול קהל, אסטרטגיה שיווקית, בימוי והפקה.

למשה ידע רב ביישומים טכנולוגיים מתקדמים: מוצרי מולטימדיה, יישומים אינטראקטיביים ותצוגות וידאו מורכבות המשמשים יחד כפלטפורמות חווייתיות לקהל הרחב. לאורך פעילותו ארוכת השנים, משה פיתח שפה ייחודית המבטאת את התפיסה היצירתית שלו, זו המטשטשת את גבולות התפר בין כל האמצעים והמרכיבים של הפרויקט ומאפשרת יצירת חוויות רב-ממדיות בפרויקטים מקוריים.

את דרכו המקצועית החל בתחום ניהול להקות המחול של עיריית תל-אביב ולהקת המחול הייצוגית "שלום" בארץ ובעולם. לימים הפיק את טקסי הפתיחה של המכבייה ושימש כמנהל הקריאייטיב של חברת 'אורפאן'.

בשנת 2005 הגה ויזם את פרויקט 'מעלית הזמן' – פרויקט סימולטיבי–תיירותי העוסק בסיפור-מקום במקומות שונים בעולם: קפריסין, מפלי הניאגרה (קנדה), אטלנטיק-סיטי (ארה"ב) ואחרים. עוד מבין יצירותיו: הקמת פרויקטים סימולטיביים למסעות מחקר בתחומים מגוונים בהם: מסעות היסטוריים, מסעות לגילוי צפונות החלל ומעמקי הים, מרכזי מבקרים של מותגים מובילים ותערוכות בארץ ובעולם.

כיום, מכהן משה כמנכ"ל ומנהל אמנותי של חברת 'דיסק-אין' בתוכה הוא יוצר פרויקטים מיוחדים ברחבי העולם: שביל העצמאות בתל-אביב, שער הדמוקרטיה הישראלית, מרכז המבקרים של הטכניון בחיפה, מוזיאון חומה ומגדל, מוזיאון משטרת ישראל, פארק חוויתי בקיבוץ יטבתה, ביתן ישראל בתערוכות 2010/ World Expo 2012, הפלנטריום במוזיאון ארץ-ישראל, ת"א, החוויה האור-קולית "לילות שאן" בגן הלאומי בית שאן , גלריה אינטראקטיבית בעיר לוזן שבשוויץ ופרויקטים רבים אחרים.