טיוטה:משה חנוכה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משה חנוכה

משה חנוכה (נולד ב-2 במאי 1989), עורך דין ישראלי, יזם חברתי ונבחר ציבור. בבחירות 2018 היה צעיר המתמודדים בישראל ועמד במרכזה של הסדרה הדוקומנטרית של העיתונאים ענת גורן- "המתמודדים" ששודרה בכאן 11.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חנוכה נולד בהוד השרון, בן לאריה ויפה, ילידי העיר. בשנת 2003 נבחר ליו"ר מועצת הנוער העירונית ובכך היה ליו"ר הצעיר בישראל. במסגרת תפקידו הוביל חנוכה את המועצה לזכייה באות הצטיינות מטעם מנהל חברה ונוער במשרד החינוך. בשנים אלו שימש חנוכה גם כמדריך בקן רמתיים של תנועת הנוער העובד והלומד.

חנוכה שירת בצה"ל בחוליה הארצית להדרכה של חיל הרפואה. במסגרת תפקידו היה אמון על הכשרת צוותי הרפואה במילואים בשגרה ובחירום.

חנוכה הוא בוגר הפקולטה למשפטים של המרכז האקדמי "שערי משפט" כחלק מתוכנית המצטיינים. במסגרת לימודיו, השתתף בקליניקה לקידום איכות השלטון בישראל - קו הטוהר של התנועה לאיכות השלטון. את התמחותו כעו"ד ערך בחטיבת החינוך של משרד עורכי הדין כבירי-נבו-קידר.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013, בגיל 24, נבחר לכהונה כחבר במועצת העיר הוד השרון, כחלק מסיעת "הוד השרון אחת"-סיעתו של ראש העירייה, חי אדיב. במסגרת זו מונה ליו"ר ועדת התרבות העירונית ומחזיק תיק התרבות, חבר בוועדת הכספים, ועדת החינוך, הוועדה לקידום מעמד הילד, ועדת הספור והועדה לאיכות הסביבה.

כחבר במועצת העיר פעל חנוכה להענקת מלגות לסטונדטים תושבי העיר, ויזם את פסטיבל "ושמחת" ותהלוכת שבועות העירונית.

בספטמבר 2015 מונה ליו"ר דירקטוריון החברה לקידום החינוך והתרבות בהוד השרון (חל"צ). בין פעילויותיה הפעלת מסגרת משלימות לגיל הרך (צהרונים), מעונות יום, בית ספר לכדורגל וליגת נוער, קונסרבטוריון עירוני ופרויקטים להעצמת נוער בסיכון.

במסגרת החברה יזם והוביל את תוכנית 'החממות' - הפיכתם של מרכזי הקהילה בשכונות הוותיקות בעיר למתחמי העצמה ותרבות. בשנת 2017 - הביא להקמת חממת הסטרט-אפ במבנה ששימש עד לאותו העת לשכת ראש העיר הוד השרון המיתולגית. המבנה נחנך בינואר 2017 בהשתתפות ראשי תעשייה הסטרט-אפ ובהם ח"כ אראל מרגלית.

חנוכה ספג ביקורת קשה על תפקודו כיו"ר החברה כשבאפריל 2016, ערב חג הפסח, פורסם כי יבוצע קיצוץ רוחבי בשכרן של עשרות סייעות במסגרת תהליכי ייעול שהוביל חנוכה בחברה. בספטמבר 2017 הביע חנוכה תמיכה פומבית בהעסקתן של סייעות ערביות בגני הילדים בעיר, לאחר שקבוצת הורים סירבה לשלוח את ילדיהם לגן בו מועסקות סייעות מוסלמיות הלבושות בביגוד מסורתי. בעקבות תמיכתו ספג חנוכה ביקורת מפעילי ימין.

חנוכה נתפס כמקורבו של ראש העירייה חי אדיב ובן טיפוחיו.

בשנת 2013 זכה חנוכה במגן הדמוקרטיה מטעם תנועת "דרור ישראל" והסתדרות הנוער העובד והלומד על פעילותו למען חיזוקה וביצורה של הדמוקרטיה הישראלית.

בשנת 2016 התפקד יחד עם קבוצת צעירים למפלגת העבודה.

בשנת 2018 נבחר להיות המועמד המקומי מטעם "המחנה הציוני" לראשות עיריית הוד השרון. במהלך מסע הבחירות הסניף המקומי של המפלגה נמנע מלתמוך בו. משה גייס את פעיליו ותומכיו ויצא למלחמה על זהות העיר. במהלך הקמפיין התלוותה העיתונאים ענת גורן לקמפיין של משה וגילתה את דמותו האישית של חנוכה ומשפחתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]