טיוטה:מירון קרליק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מירון קרליק (נולד ב-12 למאי 1964) הינו מדריך טיולים ומייעץ לנוסעים להודו. מייסד קבוצת הפייסבוק "הודו - מטיילים עם מירון"

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-12 למאי, 1964 וגדל בפתח תקווה. בשנת 1982 התגייס לצבא והשתחרר בשנת 1985.

נכון ל-2018, מירון עובד בתפקיד של קניין רכז רכש של עיריית תל אביב במשך 26 שנים האחרונות.

בשנת 1988 נסע לראשונה למזרח הרחוק לטיול שנמשך עד 1990. בשנת 1990 התחתן והקים משפחה, ונולדו לו 2 בנים.

בשנת 2004 חזר בשנית להודו לאחר 14 שנה שלא יצא מהארץ, ומאז, נכון ל-2018, מגיע להודו 1-2 פעמים בשנה.

עזרה למטיילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 הקים בשביל מירון חבר בשם אלירן פנחסי עם אהבה דומה להודו, את קבוצת הפייסבוק "הודו 2016" (כיום "הודו - מטיילים בהודו"). לאחר כשנה מירון עזב את הקבוצה לאחר חילוקי דעות בינו לבין אלירן ופתח את הקבוצה "הודו 2017" שלאחר כמה חודשים החליף את השם שלה לשם המוכר היום "הודו - מטיילים עם מירון". לאחר כמה חודשים נוסף לניהול הקבוצה תום לנדאו אשר כיום מנהל עסק של ייעוץ ועזרה למטיילים במזרח.

בנוסף לקבוצה זו, מירון פתח והקים את הקבוצות "הודו - מחוץ לשביל החומוס", "הודו - תמונות של מטיילים בהודו" ו"הודו - מחפשים שותפים לטיול". במשך השנים פנו אליו אלפי חברים מהקבוצות, לייעוץ בפרטי בנוסף לפוסטים הציבוריים בקבוצות הפייסבוק וכל העזרה של מירון נעשת בהתנדבות מלאה. הפניות לפרטי לא הסתכמו במידע על הודו אלא גם בבעיות שמטיילים נתקלו בהם בטיול, כגון תרגילי עוקץ שעברו על ידי המקומיים, מטיילים שנגנב או אבדו להם דרכונים/כספים וציוד אישי ואף צעירים שנפגעו בתאונות דרכים, מטיילים שנכנסו לדיכאון בהודו. מכיון שמירון עזר ועוזר כל כך הרבה, מטיילים רבים מכנים אותו כ "אבא של המטיילים" ואף הגורו (ולא בצורה הרוחנית כמובן) של מטיילים הישראלים בהודו.

יחד עם אהבתו להודו, מירון הודה פעם שאין לו סובלנות כלפי הודים המרמים מטיילים. אם צריך הוא ממש צועק עליהם ומאיים בפרסום שלילי בפייסבוק ואף יש מקרים שהוא עושה שיימינג לבעלי עסקים בהודו ואף מנצל כוחו בקבוצות אותם הוא מנהל. בשנת 2016 ידוע על מקרה שבו בעל גסטהאוס בעיר פושקר במדינת ראג'סטאן אשר בהודו, במקרה זה דיווחו כמה ישראלים על שקרים ורמאות מצד הבעלים במקום ומירון קיבל כמה פניות לטפל במקרה ואף הבעלים לא נענה לו. מירון פרסם פוסט שיימניג והחרמה של המקום בקבוצת הפייסבוק ומהר מאוד אף ישראלי לא נכנס למקום. לאחר תקופה קצרה, הבעלים פנה למירון בבקשה לבטל את החרם ואף הסכים לחתום על מסמך שהוא לא יעשה בעיות ואף יעשה הנחות למטיילים הישראלים לתקופה של החגים באותה שנה.

כיום אין כמעט מי שמגיע להודו שלא שמע על מירון ולדברי מירון בפוסט ציבורי הוא רשם שפונים אליו בפרטי גם כאלה שלא חברים בקבוצות שלו ואף מטיילים במדינות אחרות במזרח וחברים שלהם אשר מפנים אותם אליו. בנוסף למטיילים, שגרירות ישראל בהודו נעזרת בו ומתייעצת ומייעצת לו בנוגע למקרים שונים הקשורים למטיילים ישראלים בהודו.

צעירים רבים הבאים להודו רואים את מירון כאיש ציבור (סלב) מוכר ואף התראיין בנוגע למקרים שונים כמומחה להודו בערוץ 11 "כאן", לכתבה בעיתון "ידיעות אחרונות" שהתקיימה בנוגע לטיסות מוזלות של חברת אייר אינדיה.

כיום הקבוצה "הודו - מטיילים עם מירון" מונה מעל 22,000 חברים.


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. כתבה וראיון שנערך למירון, באתר (xnet)
  2. הרצאה מצולמת בלייב אשר צולמה באחת מקבוצות המטיילים, באתר (youtube)
  3. קבוצת הפייסבוק הודו - מטיילים עם מירון, באתר (facebook) (לעורכים, אם קישור זה אינו חוקי וקרוי ספאם, אפשרי למחוק אותו)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]