לדלג לתוכן

טיוטה:מיה (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיה מארי האריסון ( / ˈ m aɪ ə / ; נולדה ב-10 באוקטובר 1979), הידועה בשם הבמה שלה Mýa, היא זמרת, כותבת שירים, רקדנית ושחקנית אמריקאית. נולדה למשפחה מוזיקלית, היא למדה בילדותה בלט, ג'אז וסטפס .

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיה הריסון, ילידת וושינגטון הבירה, היא אחת משלושה ילדים. אביה שרמן, שהוא אפרו-אמריקאי, הוא מוזיקאי וזמר, ואמה תרזה, שהיא איטלקייה-אמריקאית, עבדה כרואה חשבון. היא גדלה בפרברי וושינגטון עם שני אחיה הצעירים צ'אז וניג'ל. בילדותה, היא חיקתה את מייקל ג'קסון במגפיים של אמה עם עקבים

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחתמה בלייבל הגדול Interscope Records, מיה בילתה את השנתיים הבאות בהקלטת אלבום האולפן הראשון שלה. באמצעות קשריה, אסלאם הצליח לשכור צוות מובחר של משתפי פעולה שיעבוד איתה, כולל מיסי אליוט, בייביפייס, דיאן וורן, דרו היל, דאריל פירסון וסילק ת'ה שוקר, בעוד שהצוות באינטרסקופ חזה לשווק את Mýa בתור שלהם.

מיה עשתה את הופעת הבכורה שלה בסרט מותחן הפשע In Too Deep, בבימויו של מייקל ריימר. בסרט היא גילמה אישה צעירה בשם לורטה בכיכובה של LL Cool J ועומאר אפס. הסרט קיבל ביקורות מעורבות בדרך כלל, אך הצליח להחזיר את התקציב שלה.

בשנת 2001, מיה עשתה כבוד לג'נט ג'קסון ב- MTV Icon. היא ביצעה ביצוע משלה ללהיט הקלאסי של ג'קסון " The Pleasure Principle ". באותה שנה, היא הופיעה בפסקול אטלנטיס: האימפריה האבודה, בביצוע בלדת הפופ " Where the Dream Takes You " שכתבה על ידי דיאן וורן. השיר הוצג במהלך הקרדיטים הסיום של הפיצ'ר המצויר. הפרויקט המוזיקלי הבא שלה, Mýa שיתפה פעולה עם הזמרות כריסטינה אגילרה, ליל' קים ופינק בגרסה המחודשת ללהיט של לייבל מ-1975 " Lady Marmalade "", ששימש כסינגל הראשון מתוך פסקול מולן רוז'!. זכה להצלחה עולמית, הוא הגיע למקום הראשון בלמעלה מחמש עשרה מדינות, כולל ארצות הברית, שם בילה חמישה שבועות רצופים בראש ה- Billboard Hot 100 [  ב -2001 ב-MTV Video Music Awards , "ליידי מרמלדה" הייתה מועמדת לשישה פרסים וזכה בשניים עבור הסרטון הטוב ביותר מסרט וסרטון השנה .] בשנת 2002, הרביעייה הופיעה "ליידי מרמלדה" בטקס פרסי הגראמי ה-44 וזכה בגראמי עבור שיתוף הפעולה הטוב ביותר לפופ עם שירה .

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא טבעונית (בעבר צמחונית ותיקה ) וקידמה את אורח החיים הטבעוני מטעם PETA