טיוטה:מאור מויאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאור מויאל (נולד ב-13 באוקטובר 1988) הוא זמר ויוצר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאור נולד ברחובות להורים מרים ויצחק מויאל. בגיל תשעה חודשים זיהו אצל מאור מום חמור בלב שבעקבותיו נאלץ להתגורר עד גיל שלוש בבית החולים "קפלן". בזמן שהותו עבר צנתור וניתוח מעקפים בלב, ניתוח זה הציל את חייו והחזיר אותו לחיים. מאור גדל והתחנך באשדוד, עד אשר התחיל את לימודי התיכון שלו בישיבת בני עקיבא נווה הרצוג הנמצאת בניר גלים.

במהלך התיכון החל לעסוק במוזיקה וכבר שם הופיע בהופעות בית ספריות. בעקבות הניתוח בילדותו נבצר ממנו לעסוק בפעילות גופנית ולצאת לפעילויות מטעם בית הספר ולכן הוא מצא את נחמתו במוזיקה. בתחילת עיסוקו בתחום זה, כתב מאור על קשיים שעבר בחייו בעקבות המום וכך כתב את שירו הראשון שנולד בשנת 2003 "כל המילים". לאחר התיכון, החליט מאור לקחת את המוזיקה צעד אחד קדימה והצטרף ללהקת "הילוך גבוה"(2006-2008) שהופיעה באזור נתיבות כסולן. במסגרת הצטרפותו ללהקה הופיע על במות נחשבות לצד אמנים כמו: שלומי שבת, כנסיית השכל, מוש בן ארי, ירמי קפלן ועוד. בשנים בהן הופיעה הלהקה, השתתפה בתוכנית הטלוויזיה כוכב נולד במסגרת תחרות הלהקות הארצית בשנת 2007. הלהקה העפילה לגמר וזכתה במקום השני. לאחר כשנתיים של מוזיקה אינטנסיבית התפרקה הלהקה ומאור מצא את עצמו חסר מסגרת מוזיקלית.

לקראת גיוסו לצה"ל, החליט מאור לנסות את מזלו ולהתקבל ללהקה צבאית. הניסיון לא צלח וב13 באוגוסט 2008 התגייס לפיקוד העורף, שם שירת במשך תשעה חודשים, עד אשר החליט לנסות שוב ולהיבחן ללהקות הצבאיות והתקבל למקהלת הרבנות הצבאית. במסגרת שירותו בלהקה, הופיע מאור כשלוש פעמים ביום בארץ ובחו"ל.

בשנת 2011 השתחרר מאור מצה"ל והחל לעבוד על מופע הבכורה שלו שכלל את שיריו המקוריים שכתב והלחין במהלך השנים. אל המופע הצטרפו עמותת קו לחיים בה התנדב במהלך חייו. מאור הגדיר את המופע כ"מרגש ומספק". לאחר מופע הבכורה, החל מאור לעבוד על האלבום הראשון, שעדיין נמצא בתהליכי הפקה. הסינגל הראשון מן האלבום "כח לנסות" שנכתב על ידי אורית לבב והולחן על ידי רחלי וולשטיין, יצא לתחנות הרדיו בשנת 2014 וזכה להצלחה רבה. זהו השיר היחיד שמאור לא כתב והלחין בעצמו עד כה. הסינגל השני מן האלבום אותו כתב ולהלחין מאור "גיבור של כולם", מדבר על סמל בן יצחק וענונו הי"ד שנהרג במבצע "צוק איתן" זכה להשמעות רבות ברדיו ולסיקור תקשורתי נרחב בערוצי הטלוויזיה. תרומתו למבצע צוק איתן הייתה בכך שיצא לגבול רצועת עזה והופיע מדי לילה לפני החיילים במטרה לשמחם. בנוסף לפעילות מבורכת זו, נוהג להתנדב פעמיים בשנה בביה"ח לבריאות הנפש אברבנל ובשלל בתי אבות וכמו כן בעמותות של ילדים עם בעלי צרכים מיוחדים. הסינגל השלישי אותו הוציא מאור הנקרא "אהבה אחרת", הפך בתוך יומיים לאחד השירים המושמעים בתחנות הרדיו וזיכה את מאור בסיקור תקשורתי נרחב באתרי המוזיקה ובתוכניות הבידור.

בימים אלו(2015) עובד מאור על אלבום הבכורה שלו הנעשה באולפני "אסף סבג" בשיתוף פעולה עם המעבד המוזיקלי אסף סבג.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 התחתן מאור לשמרית שטרית וכעבור שנה נולד בנו הבכור, איתן. לאחר שנתיים של זוגיות ואבהות מאושרת נולד בנו השני, דניאל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [1], באתר (רדיו מנטה)
  • [2], באתר (icast).
  • [3], באתר (שירונט).
  • [4], באתר (youtube).
  • [5], באתר (Facebook)

קטגוריה:זמרים ישראליםקטגוריה:זמרים השרים בעבריתקטגוריה:זמרי פופ ישראלי