טיוטה:יריב אינטימי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השטן עצמו הוא סרט פעולה - מותחן אמריקאי 1997. הסרט בכיכובו של הריסון פורד , בראד פיט , Ruben Blades , נטשה מקאלהון , ג'וליה סטיילס , מרגרט קולין , ו טריט וויליאמס . זה היה סרט הגמר שביים אלן ג'יי פאקולה וסרט הגמר שצילם גורדון וויליס , ונכתב על ידי וינסנט פטריק , דיוויד אהרון כהן וקווין ג'ר .

זה נסב על חבר מהצבא האירופי הרפובליקני הזמני (פיט) שמגיע לארצות הברית במטרה להשיג טילים נגד מטוסים שישמשו להפיל מסוקים בריטים בצפון אירלנד . התוכנית מורכבת על ידי שוטר אירי-אמריקני (פורד), שחבר ה- IRA התייחס אליו כמשפחה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1972, פרנקי מקגייר בן השמונה עדים לאביו שנורה לפניו בשל היותו אוהד רפובליקני אירי. עד 1992, פרנקי מבוגר ושלושה אנשי IRA נוספים נקלעים לכיבוי אש בבלפסט כשחברי הצבא הבריטי מנסים לתפוס אותו. רובה אחד נהרג ואחר, דזמונד, נפצע כשפרנקי והאקדוחן האחרון, שון פלן, בורח. מסתתר בחיק הטבע, פרנקי וחברו מרטין מקאף רואים מסוק של הצבא הבריטי מסתובב מעל ראשו ומחליט שהם זקוקים לטילי סטינגר .

פרנקי, המשתמש בכינוי "רורי דווייני", נאסף בשדה התעופה הבינלאומי של ניוארק על ידי אוהד IRA השופט פיטר פיצימונס, שסידר ש"רורי "ישהה עם סמל ניו יורק טום או'מירה, אשתו שילה ושלוש בנותיהם. בסטטן איילנד. השופט נותן לפרנקי אקדח. "רורי" מתיידד עם טום במהלך שהותו.

בינתיים, שון רכש סירת דייג גדולה ומתקן אותה עם פרנקי כדי שיוכלו להשתמש בה כדי להפליג בחזרה לאירלנד עם הטילים. פרנקי נפגש עם סוחר הנשק בשוק השחור והמאפיונר האירי בילי בורק. בורק מסכים לרכוש את הטילים בכספו, ומחכה לפרנקי שישלם לו במשלוח בעוד שישה עד שמונה שבועות. לשופטת פיצסימונס יש את האומנת של משפחתו, מייגן דוהרטי מוסרת את תיק הכסף שגייס לפרנקי. במהלך חגיגה אירית לאישור אחת מבנותיו של טום, מייגן מתקשרת לרורי כדי לומר לו שמרטין נהרג ולדחות את עסקתו עם בורק.

טום מחליט לפרוש מכוח המשטרה לאחר אירוע בו בן זוגו, אדי דיאז, יורה והורג גנב רדיו של מכונית לא חמושה. כאשר טום ושילה מגיעים הביתה באותו אחר הצהריים, הם מותקפים על ידי פורצים רעולי פנים. כאשר נשמעות צפירות מתקרבות, טום משכנע אותם לעזוב בעודם יכולים. למרות ששק המזומנים שלו עדיין מוסתר מתחת לרצפה בחדרו, פרנקי יודע שברק עומד מאחורי ההתקפה הזו, ומעמת אותו. בורק מגלה שהוא חטף את שון, ומורה לפרנקי להשיג לו את הכסף או שחברו ימות. פרנקי מנסה לאסוף את הכסף בבית O'Meara, אך טום כבר מצא את זה, מכריח אותו לחשוף את זהותו האמיתית. טום ואדי עוצרים את פרנקי, אך פרנקי בורח מהשבי, והורג את אדי בתהליך.

באותו לילה, פרנקי פוגש את בורק במחסן, ואחד הבריונים של בורק משליך את ראשו הכרות של שון לרגליו של פרנקי. פרנקי - במקום שקית הכסף - נותן להם תיק עמוס פצצה שמתפוצץ כאשר הבריון פותח אותו. פרנקי תופס את אחד הרובים שלהם והורג את בורק ואנשיו. הוא נוסע במכונית טנדר עם הטילים, עוצר ליד בית פיצסימונס כדי לבקש ממגן לספר לממונים עליו שהוא חוזר עם הטילים. הוא מתכנן לעזוב למחרת בבוקר, אך טום מתרסק שם מסיבת קוקטיילים כדי להתעמת עם השופט. הוא מזהה את מייגן מצילום ששון צילם של ריקודי פרנקי ומייגן, אותו מצא בתיק של פרנקי. הוא רודף אחריה, אבל פרנקי בורח. טום משכנע את מייגן לספר לו לאן פרנקי הולך כשהוא מבטיח להגן על פרנקי מפני התנקשות. טום מוצא את פרנקי על הסירה, וכשהוא מתרחק מהמזח, טום קופץ לספינה. השניים יורים אחד על השני, שניהם נפצעים. לכאורה, כביכול, על פרנקי על העליונה, אך הוא מתמוטט מהפצע שלו כשהוא מהסס לירות בטום. כששני הגברים מתחבקים מתוך כבוד הדדי, פרנקי נפטר. עצוב ממותו של פרנקי, טום מסובב את הסירה לחוף כשהשמש מתחילה לעלות מעל האוקיאנוס.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]