טיוטה:יוסי נבו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יוסי נבו (נולד ב-25 ביולי 1955) הוא יזם, יוצר, מלחין וזמר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבו נולד וגדל בתל אביב. שירת בצה"ל כקצין ארגון רפואה ושימש כמ"פ פלוגת רפואה במילואים בדרגת סרן.

בילדותו למד נגינה על כינור באופן פרטי. את ראשית דרכו המוזיקלית עשה כזמר של מוזיקה קלאסית והופיע בפסטיבלים וקונצרטים בארץ ובחו"ל עם מקהלות קלאסיות שונות, בהן התזמורת הקאמרית רמת גן, התזמורת הקאמרית תל אביב, תזמורת רשות השידור והתזמורת הפילהרמונית הישראלית. הופיע גם כסולן עם מקהלת מעיין והתזמורת הקאמרית הישראלית.

בשנת 2000, עקב פגיעה במיתרי הקול נותח נבו והפסיק לעסוק במוזיקה למספר שנים, עד לשנת 2007. בשנה זו כתב את השיר "הקשב לחלום", שנכתב במיוחד עבור ועידת השלום באנאפוליס, ובוצע יחד עם מספר אמנים ומוזיקאים ישראלים.[1] השיר נכלל בחוברת "מנהיגות בזמר העברי" שהפיק משרד החינוך בשנת 2013,[2] וכן במערך הלימודי של חטיבות הביניים בשיעורי מוזיקה, מחשבת ישראל וביום הזיכרון ליצחק רבין.[3]

עם היבחרו של ראובן ריבלין לתפקיד נשיא המדינה, הלחין נבו את השיר "לחזור" שכתב עקיבא נוף, והוענק לריבלין בטקס רשמי עם כניסתו לתפקיד.[4] בסך הכל הוציא נבו 7 סינגלים שונים שנוגנו כולם ברשתות הרדיו השונות.

לאחר החלמתו למד נבו אלתורי ג'אז בבית הספר למוזיקה "רימון" אצל עופר פורטוגלי, והשתלב גם במספר הרכבי ג'אז מקומיים בשירה ובנגינה. בנוסף, הוא מופיע בקביעות בצוות האמנים הקבוע של "יאצק מועדון יוצר תרבות", בבית יד לבנים בתל אביב ובבית התרבות בסביון, בהובלת האמנים גילה חסיד ועוזי רוזנבלט.

בתחום היזמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבו הקים את רשת דירות הנופש הישראלית "הומטל ישראל" שעסקה בשיווק דירות נופש לתיירים במהלך שנות ה-80. בשנת 1980 ניהל נבו את עיר הנוער בגני התערוכה, פרויקט הקיץ המרכזי לבני הנוער בתל אביב, והפרויקט הבידורי-תרבותי הגדול במדינה דאז.

בשנים 2005–2006 שימש כיושב ראש ארגון BNI ישראל, שמטרתו פיתוח קשרים עסקיים ויצירת שיתופי פעולה בין מנהלי עסקים.[5]

בשנת 2013 חיבור ויזם את מסע "להמריא למעמקים" – מסע שורשים לבולגריה בעקבות הקהילה היהודית בפלובדיב.[6]

בשנץ 2002 ייסד את חברת "דף הזהב" – מדריך שירותים של בעלי מקצוע המופץ חינם בבתי האב בישראל כדף מגנטי להדבקה על המקרר, וכולל שירותים שונים של בעלי מקצוע נבחרים ושירותי חירום להם נזקקים משקי הבית. בהמשך שינתה החברה את שמה ל-G-page והפכה גם לפורמט דיגיטלי. נבו הרחיב את השימוש בפורט זה גם לאפליקציה בשם "ספץ 2144" המרכזת בעלי מקצוע נבחרים בתחומים שונים ומסייעת לאתר אותם על פי מדדים של איכות השירות, זמינות ומהירות התגובה ומידת שביעות הרצון מהשירות. נכון לשנת 2018 משמש נבו כמנכ"ל החברה.

נבו מתגורר בתל אביב, נשוי ואב ל-3 ילדים, סב ל-3 נכדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רוני סופר, האזינו: גם לאנאפוליס יש שיר, באתר ynet‏, 22 בנובמבר 2007
  2. ^ מנהיגות בזמר העברי, משרד החינוך, עמ' 18
  3. ^ האחר הוא אני - יום הזיכרון ליצחק רבין, באתר משרד החינוך
  4. ^ שיר חדש: "לחזור" מוקדש לרובי ריבלין. באתר פוסט 24, 30 ביולי 2014
  5. ^ זיו קריסטל, חברת BNI ישראל מרחיבה את רשת הנטוורקינג של הארגון. באתר גלובס, 11 בינואר 2006
  6. ^ יוסי נבו מגלה את שורשיו הבולגריים. באתר "כולנו בולגרים", 13 באפריל 2013

קטגוריה:מוזיקאים ישראלים קטגוריה:יזמים ישראלים