טיוטה:טרי הול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרי הול
שם לידה Terence Edward Hall
סוגה תבנית:Hlist

טרנס אדוארד הול (19 במרץ 1959 - 18 בדצמבר 2022) היה זמר אנגלי שהתפרסם כסולן להקת הסקא הספשלז. מאוחר יותר המשיך לפעול, כאמן סולו וכן כחבר בלהקות קולורפילד, Fun Boy Three (ששמה תורגם ברדיו הישראלי ל"שלישיית המכייפים") וכן שיתופי פעולה קצרי-מועד כמו הצמד ווגאס (עם המוזיקאי דייב סטיוארט מיוריתמיקס) והשלישייה טרי, בלייר ואנושקה.

ילדות וחיים לפני הפרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרנס אדוארד הול נולד ב-19 במרץ 1959 בקובנטרי, אנגליה, שם גם גדל. סבו מצד אמו היה יהודי ממוצא גרמני. "גדלתי בסביבה בה לא ממש ידעת מאיפה אתה במקור. קובנטרי נבנתה על מהגרים כי זו הייתה עיר תעשייתית שחיפשה כוח עבודה זול. לדעתי זה לא מקרה שיצאה מזה להקה כמו הספשלז". [1] שני הוריו של הול עבדו בתעשיית הרכבים - אביו עבד עבור רולס רויס ואימו עבור קרייזלר .

הול סיפר בראיונות שבהיותו בן 12, במהלך טיול בית ספר לצרפת, שכנע אותו המורה לצרפתית לנסוע איתו במכוניתו במקום באוטובוס עם שאר הכיתה. בהמשך, בחדר המלון, המורה תקף אותו מינית, מקרה שהול תיאר בהמשך בשיר "Well Fancy That" באלבום השני של Fun Boy Three. שנים אחר כך תיאר הול לבי.בי.סי כי למעשה בצרפת הביא אותו המורה לחבורת פדופילים[2].

עם שובו לביתו, הול סיפר לאחותו הגדולה תרזה את המאורעות. לדבריו, הוא שרה בדיכאון והטיפול בו, בואליום ואיבד כחצי שנה מהחיים.

נחטף על ידי טבעת פדופילית בטיול לצרפת בגיל 12. הוא כתב על זה בשיר אוטוביוגרפי "Well Fancy That!" באלבומו השני של הנער הכיף שלוש. הוא סבל מדיכאון לאחר מכן, בסופו של דבר עזב את בית הספר לפני יום הולדתו החמש עשרה, ולקח עבודות שונות לטווח קצר, כמו לבנה, סוקר כמויות וחניך מספרה.[2] [3]

הסינגל " Ghost Town ", שיצא ביוני 1981, בילה שלושה שבועות במקום הראשון ועשרה שבועות ב-40 הראשונים של מצעד הסינגלים הבריטי. השיר הכפול בצד A, "Friday Night Saturday Morning", פרי עטו של הול, תיאר בילוי לילי בקובנטרי לוקרנו. [4] פאן בוי ת'רי ("שלישיית המכייפים" ברדיו הישראלי)

לאחר שיצא הסינגל "Ghost Town" של ה-Specials, הול עזב יחד עם שני חברים נוספים בספשלז, לינוואל גולדינג ונוויל סטייפלס. השלושה הקימו את Fun Boy Three, שלמרות שמה הקליל עסקה בנושאים חברתיים ואישיים כבדי משקל.[5] להיט הבכורה של השלישייה, "The Lunatics (Have Taken Over the Asylum)," יצא ב-1981 ואחריו ב-1982 יצא " It Ain't What You Do (It's the Way That You Do It) ", חידוש לשיר ישן שבו שיתפו פעולה עם שלישיית בנות צעירה בשם בננרמה. בתמורה השתתפו המכייפים בקולות רקע לשירן של בננהרמה "Really Saying Something".

באותה שנה, הול וחבריו ללהקה הופיעו לרגע בקליפ ללהיטה של להקת מאדנס " Driving in My Car" והוציאו את אלבום האולפן הראשון שלהם, שנקרא על שמם וזכה להצלחה יחסית בהגיעו למקום השביעי במצעד האלבומים הבריטי.[5] בפברואר 1983 יצא אלבום האולפן השני שלהם, Waiting, אותו הפיק המוזיקאי דייוויד ברן. הלהיט המצליח ביותר מתוכו היה "Our Lips Are Sealed" שיר [6]שכתב הול עם ג'יין וידלין, גיטריסטית להקת ה-Go-Go's אודות הקשר הרומנטי שנרקם ביניהם[7] בזמן סיבוב הופעות משותף לשתי הלהקות. השיר הגיע למקום השביעי במצעד הבריטי. גם להקת הגו-גוז ביצעה גרסה משלה לשיר אשר יצא שנתיים לפני כן והגיע למקום ה-20 במצעד בארצות הברית.

קולורפילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "THE GUIDE INTERVIEW: Terry Hall speaks to The Guide ahead of his Dorset DJ set". Dorset Echo. 11 בדצמבר 2015. נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 "Terry Hall: 'At 12 I got abducted by a paedophile ring'". BBC News. BBC. 1 בפברואר 2019. נבדק ב-1 בפברואר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Dave Haslam, Author and DJ – Official Site". Davehaslam.com. אורכב מ-המקור ב-4 במרץ 2012. נבדק ב-22 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Dave Haslam, Author and DJ – Official Site". Davehaslam.com. אורכב מ-המקור ב-4 במרץ 2012. נבדק ב-22 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Strong, Martin C. (2000). The Great Rock Discography (5th ed.). Edinburgh: Mojo Books. pp. 416–417. ISBN 1-84195-017-3.
  6. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, Our Lips Are Sealed, Wikipedia, 2024-02-01
  7. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    [1]