טיוטה:טלי גרין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טלי גרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלי גרין (נולדה ב 2 ליוני 1985 במנחמיה) היא מוזיקאית ישראלית הידועה בעיקר כזמרת, גיטריסטית, טכנאית מיקס ומפיקה בפרוייקט הסולו שלה - "ניקרוס".


קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרוייקט ניקרוס הוא פרוייקט מוזיקלי שהחל ב2015. השם הוא חיבור של השם הקודם אותו יצרה עבור דואו לו כתבה חומרים - "נריוס איקרוס" אשר נקרא על שם שני אלים יווניים. כאשר הדואו פורק החליטה לנסות ולהמשיך למצוא נגנים אשר ינגנו את החומרים שכתבה להרכב שלם תחת השם "נריוס איקרוס" אך ללא הצלחה, מה שהוביל לפירוק החלום להרכב ומעבר לפרוייקט מוזיקלי אישי תחת השם "ניקרוס", וב 2015 החלה להקליט את תפקידי כלי המיתר וחלקים נוספים של תפקידי השירה הקיימים, על גבי התופים אותם הקליט רום גוב עבורה ב 2013 בעת שלמדה במכללת הד, תוך שהיא כותבת חומרים חדשים, אפלים יותר של תקופה בה היא מנסה להתאושש מהמשבר שתקף אותה. לאחר הפסקה בה התמקדה בכתיבת מוזיקה חדשה, ב 2018 חיפשה לחזור ולמקסס מוזיקה עם כלים חיים תחת המעבדה החדשה שיצרה לעצמה בביתה "המעבדה הירוקה" מה שהוביל אותה למקסס את השיר S.T.S (ZODIAC) המורכב כולו מכלים חיים. העבודה על מיקס השיר הייתה מהנה עבורה והתוצאות היו מרשימות ולכן החליטה לשחרר את השיר כסינגל לאחר שיתוף פעולה עם מאור אפלבאום שמיסטר את השיר באולפנים שלו בקליפורניה. הסינגל שוחרר במרץ 2018 כקליפ וידאו ארט אותו יצרה עם אמירות אנטי ממסדיות מובהקות ומיד אחריו שוחרר סינגל נוסף מתוך האלבום, הנושא את אותו שם - HOLY SUN FATHER SPIRIT אותו היא מיסטרה בעצמה ושיחררה תחת "גרין מיוזיק", כוידאו ארט בו היא משתפת פעולה עם אומן הלהטוטים "Shabo Buugeng" אותו יצרו השניים במיוחד עבור השיר. פרוייקט ניקרוס פורסם תחת ג'אנרים חדשניים אותם היא מכנה: MOLECULAR MUSIC / ELSEWHERE ו - פופ טרגי. הרעיון לפרוייקט ברובו הושפע מהמוזיקה לה האזינה בשנות ה20 לחייה, מאבות הפוסט רוק והמטאל כמו ISIS, JESU,NEUROSIS, OCEANSIZE, MOGWAI ועוד, אך גם ממחוזות פופיים יותר של שנות ה 90. השירים ברובם מכילים גם טקסטים קוליים הלקוחים מהרצאות שהיוו השראה לפרוייקט ואירועים היסטוריים. אלבום האיפי שוחרר כולו רישמית ביולי 2019. לאחרונה החלה לשתף פעולה עם מפיק ומיקסר זוכה פרסי גראמי - כריס בל (אריקה בדו, דסטניז צ'יילד, פיטר גבריאל) בהדפסת המוזיקה על גבי תקליט בחברת הבוטיק שלו "One Groove Vinyl". התקליטים מודפסים ידנית עבור כל הזמנה בנפרד. עוד החלה לשתף פעולה עם אמנים נוספים כמו Randal Baird בסיסט וסולן להקת הסטונר Armazilla האמריקאית שהוציאה את אלבומה האחרון ב2014. השניים מתכננים עבודה משותפת על אלבום נוסף.

Lady Groove[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ליידי גרוב" זהו סופרגרופ נשי שהוקם ב2018 בו משתתפות - שלי טל (גיטרה) , דנה ברלב (גיטרה2), יעל כהן (תופים), חגית מרום (קלידים) ותאיר בר אור (בס) טלי גרין סולנית ההרכב. ההרכב מבצע להיטים מרקידים מכל הזמנים.


קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרין מיוזיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלי גרין היא המקימה של "גרין מיוזיק", עסק קטן המלווה את פעילותה משנת 2006 ועד היום תחתיו היא מלמדת פיתוח קול, סאונד, מרצה, מעבירה סדנאות ומחנכת למוזיקה לנוער וילדים. (בתי ספר, מתנ"סים, קונסרבטוריונים, חנויות מוזיקה ועוד...) תחת גרין מיוזיק הקימה בשנת 2018 את "להקת הגרינלד" להקת ג'אז ולהיטי האהבה של כל הזמנים לאירועים. לאחרונה החלה לצאת במספר הרצאות וסדנאות המציגות את הטכניקות בהן היא משתמשת כמורה לפיתוח קול מפיקה ועורכת סאונד. ביולי 2019 שיחררה את הפרוייקט המוזיקלי האישי שלה - "ניקרוס" דרך "גרין מיוזיק" ואף הוסיפה את האלבום למוצרי החנות האינטרנטית.


לודוביקו סטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלי גרין הקימה יחד עם בן זוגה לשעבר את אולפן "לודוביקו" (הידוע היום כ"פולאר") בשנת 2013. האולפן היה פעיל כ"לודוביקו" ובמתכונת המשותפת בין השנים 2013-2015. באולפן היא תפקדה הן כמנהלת, טכנאית ומפיקה ועבדה עם אמנים ישראלים כמו טל פרידמן, פורטיס, רותם אור ועוד אך חזון המקום היה לתת במה לאמני שוליים מקומיים עצמאיים. כחלק מחזונה האישי ליצור קהילה וקשרים בין יבשתיים, אנטי פוליטיים, יצרה את "מגזין הגרינלד" בו היא ראיינה מוזיקאיים שונים מהעולם כגון "סקוט קאלי" (נירוזיס), "ג'והנס פרסון", (קאלט אוב לונה) ועוד מספר כתבות על אמנים ופסטיבלים שונים מאוחר יותר המגזין ניסה לפתוח שלוחה לחברת הפקה עצמאית על מנת להביא את האמנים האלו לארץ ואף נוצרו מגעים אך זה הוקפא בשל חוסר בכח אדם.


דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Nicarus - Holy Sun Father Spirit (GreenMuzic 2019)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://www.talising.wixsite/nicarus - (אתר רישמי "ניקרוס") http://www.greenmuzic.com - (אתר רישמי "גרין מיוזיק") https://www.thegreenlandband.com/ - (אתר רישמי - להקת "הגרינלנד") https://www.youtube.com/watch?v=fPGBs5q6qkM - (ריאיון סקוט קאלי) https://www.youtube.com/channel/UCi-5QEFHL82UiHYSoKvPkbQ 0 - (ערוץ היוטיוב - גרין מיוזיק) https://www.youtube.com/channel/UCNxotMQpHdqHYwl6lSYDxpw - (ערוץ היוטיוב - ניקרוס) https://nicarus.bandcamp.com/ - (בנדקמפ "ניקרוס") https://www.facebook.com/greenmuzic/?ref=bookmarks - (דף הפייסבוק הרישמי "גרין מיוזיק") https://www.facebook.com/greentali - (דף הפייסבוק האישי - טלי גרין) https://www.facebook.com/nereusicarus - (דף הפייסבוק הרישמי "ניקרוס") https://www.facebook.com/Lady-Groove-2282619498449042 - (דף הפייסבוק הרישמי של "ליידי גרוב")

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]