טיוטה:היסטוריה צבאית של קטלוניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פורטל: היסטוריה צבאית של קטלוניה

ממלכת אראגון בשיא התפשטותה, בה היה לקטלוניה תפקיד חשוב בנושאי הים התיכון

ההיסטוריה הצבאית של קטלוניה החלה במאה ה-13 עם השימוש הראשון בכוחות צבא תחת שליטים קטלאנים, ונמשך עד לימינו, כאשר משולבים החיילים בכוחות בינלאומיים.

המלך ג ' יימס הראשון, מלך אראגון עם הבישוף של ברצלונה ברנגר דה פאלו-ואת אילי Bernat de Centelles ו Gilabert דה Cruïlles במהלך הכיבוש של מיורקה (1229) (ציורי קיר מ Aguilar de Barcelona הארמון. MNAC)

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורותיה של כוח צבאי בקטלוניה תאריך חזרה המאה הי " ג, עם Sagramental, את האחווה בין כמה עמים, כדי להבטיח את ביטחון שלהם, שנעשו על ידי שבועה, ולכן נקרא כך. אף על פי שהם נמצאים במוסד בתקופת שלטונו של ג ' יימס, הם כבר חקוקה בכתב במהלך המאה ה-11. בקטלוניה, שימוש Princeps namque הקים את הדרישה כי כל אדם להשתתף הביטחון הלאומי במקרה של איום חיצוני.

בהיסטוריה של הים התיכון ניתן למצאו עדויות של הצבא הקטלוניממורסיה עד כדי אתונה ו-Neopatria (בתסליה).

קטלנים היו מאורגנים באופן ספונטני צבאית בדרכים רבות ושונות, החל Sagramental, מסעי הצלב של Almogavars את maulets, כנועה אלה, או המאקי. עד נואבה Planta גזירות, קטלאנית הבתים היו תמיד כלי נשק ותחמושת כדי להגן על עצמם, גם מן הערבים, פיראטים או צרפתית.

זה לא ולכן עד אחרי התבוסה של מלחמת הירושה הספרדית החדש בורבון הרשויות מוגבל ומבוקר את הזכות לשאת נשק, באמתלה של פייס את הארץ, הוא מסתיר את רצון למנוע אזרחים מן העולה בנשק נגדה, כפי שקרה פעמים רבות.

בנוסף, קטלאנית חוקה, ביטל למעשה על ידי צו, הכריח את הכתר משא ומתן על תמיכה עממית, המיוצג על ידי זרוע ים (מוסד כינס את המחוז במועצה של הגנרל בצורה יוצאת דופן במקרים של חירום או דחיפות) של קטלאנית בתי המשפט, תמיכה, כי הם לעיתים קרובות ניתנת בתמורה לזכויות, אשר הגביל את הסמכות המלכותית. זה איזון של כוחות נעלם לאחר התבוסה וההשפלה הופך לכאורה בדרכים רבות, כגון הריסת לה ריברה רבע, איפה יש יותר התנגדות, הבנייה של המבצר של Ciutadella באותו מקום, הטלת קדסטר, או את סגירת כל קטלאנית אוניברסיטאות.

מסיבה זו, כאשר הם ראו את ההבדל, את הרעיון של רויאל סמכות קסטיליה, קאטאלנים רוז עם הארכידוכס צ ' ארלס של אוסטריה, חילקו פוסטרים של תעמולה משא ומתן עם אנגליה.

מלחמת הירושה הספרדית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צבא של הנסיכות של קטלוניה

מלחמת האזרחים הספרדית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדגל של הסקי פלוגה של הגדוד
  • צבא העם של קטלוניה
    • הגדוד Pirinenc Núm. 1

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:קטלוניה