טיוטה:הוגה המחשבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוגה המחשבותאנגלית: Thinker) הוא שמן של 4 דמויות בדיוניות, כולם נבלי-על המופיעים בקומיקסים של ביקום DC Comics.

הוגה המחשבות
פרטי פרסום
מפרסם DC Comics
הופעה ראשונה (קליפורד דה וו)

All-Flash #12 (סתיו 1943)

(קליף קארמייקל)

Firestorm the Nuclear Man #1 (מרץ 1978) - (בתור קליף קארמייקל)

Firestorm the Nuclear Man #99 (יולי 1990) - (בתור הוגה המחשבות)

(דזמונד קונור)

Batman: Shadow of the Bat #67 (אוקטובר 1997)

(AI - בינה מלאכותית)

JSA #9 (אפריל 2000)

יוצר/ת (קליפורד דה וו)

גרדנר פוקס, אי. אי. היבארד

(קליף קארמייקל)

גרי קונוואי, אל מילגרום

מידע בתוך הסיפור
שם אמיתי קליפורד דה וו

קליף קארמייקל

דזמונד קונור

AI (בינה מלאכותית)

חבר (קליפורד דה וו)

חברת האי-צדק

יחידת המתאבדים

(קליף קארמייקל)

יחידת המתאבדים

החברה הסודית של נבלי העל

(בינה מלאכותית)

חברת האי-צדק

החברה הסודית של נבלי העל

צ'קמייט

כינויים (בינה מלאכותית)

המלך הלבן של הבישוף

כוחות (קליפורד דה וו, קליף קארמייקל)

טלקינזיס שנגזר מטכנולוגיה, קריאת מחשבות

(דזמונד קונור)

טלפתיה, לחזות פחד

(בינה מלאכותית)

אינטליגנציה בינארית המסוגלת להשתלב ולשלוט במערכות ממוחשבות ואלקטרוניות

הגרסה הראשונה של הוגה המחשבות, קליפורד דה וו, הופיעה כנבל הראשי בעונה הרביעית של סדרת הלייב-אקשן "הפלאש", וגולמה בעיקר על ידי נייל סאנדילנדלס.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסתו של קליפורד דה וו הופיעה לראשונה בחוברת All-Flash #12 ונוצרה על ידי גרדנר פוקס ואי. אי. היבארד. גרסתו של קליף קארמייקל הופיעה לראשונה בחוברת Firestorm #11 ונוצרה על ידי גרי קונוואי ואל מילגרום.

גרי סיפר, "הרעיון המקורי שלי בנוגע לפיירסטורם היה לעשות ספר שיהיה המשלים של DC לספיידרמן, במובן מסוים. יהיה לנו גבר צעיר המקבל כוחות על ואינו יודע בדיוק מה לעשות איתם. ההימור שלי היה, שבמקום שחנון המדע יבחר על ידי הספורטאי, הגיבור שלי יהיה הספורטאי שיבחר על ידי החנון, וזה היה התפקיד של קליף קארמייקל."

בחוברת The Fury of Firestorm the Nuclear Man #50, הרצועה על הקסדה של רוני ריימונד נחתכת, ובחוברות הבאות חברי הצוות באים לתחקר את קארמייקל בנוגע לפשע. אף כי קונוואי אמר מאוחר יותר כי הוא התכוון לגלות בסופו של דבר מישהו אחר כאשם ("קליף היה חמור, אבל הוא לא היה מטורף צמא דם"), ג'ון אוסטרנדר לקח את תפקיד כותב הסדרה, וגרם לקארמייקל להודות שהוא חתך את הרצועה. בחוברת Firestorm, the Nuclear Man #99, קארמייקל הפך להוגה המחשבות, כחלק ממגמת הז'אנר, שבה חברי צוות אזרחים כמעט הושמטו לחלוטין מספרי גיבורי-העל.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליפורד דה וו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליפור דה וו היה עורך דין נכשל, שסיים את הקריירה שלו ב-1933. משהבין כי לרבים מן הפושעים שפגש היו כישורים, אך לא המוח בכדי לשלוט בעולם התחתון של גות'אם סיטי, הוא החל בקריירה חדשה, כמוח מאחורי נבלים קטנים. כהוגה המחשבות, הוא הובס על ידי הפלאש המקורי/ ג'יי גאריק, אויבו החוזר. הוא תמיד חיפש מכשירים מדעיים חדשים לשימוש, והמכשיר הכי חשוב שלו היה "כובע החשיבה", כובע מתכת שיכול להקרין כוח מנטלי. הוגה המחשבות השתמש במכשיר זה שוב ושוב במהלך השנים.

הוגה המחשבות היה חבר בחברת האי-צדק, והוביל צבא של שבויי כלא. בפלטיו סיטי, המשטרה תופסת גבר המנסה לירות במושל. הם מגלים כי איש זה הוא רמאי העובד עבור המושל, וגם טוען שהוא המושל האמיתי. הפלאש מגיע למקום כדי לשמוע את זה, אבל ממשיך על מנת להתמודד עם הבריונים אשר תוקפים את העיר. הוגה המחשבות מופיע, יורה קרן על הקרימסון קומט וגורם לו לנסוק ולהתרסק דרך גג. בזמן שהתאושש, הפלאש רץ לאחוזה של המושל, רק כדי לשמוע שהמושל מורה לכל כוחות המשטרה להיכנע. הפלאש נכנס למשרד של המושל, מגלה שהמושל הוא מכונה, והמושל בורח מהחדר. הפלאש מנסה להזהיר את המשטרה כי מושל מזויף רשם את ההודעה, אבל הוגה המחשבות מופיע ואומר לפלאש כי הוא מדבר לתוך מיקרופון מת. ואז, הוגה המחשבות לכד אותו במלכודת בלתי נראית.

הוגה המחשבות הופיע כשופט ב"משפט" של ליגת הצדק, אך נחשף כגרין לנטרן בתחפושת, לאחר שהוא תפס את הוגה המחשבות האמיתי לאחר שנמלט מ"גל מוח". זה הוביל לתבוסת חברת האי-צדק. יחד עם הכנר והצל, הוגה המחשבות היה האיש מאחורי "החטיפה" של קיסטון סיטי ושל פלאש, ולאחר מכן הוא הובס על ידי הפלאש של שתי תקופות. הזמן של הוגה המחשבות בקיסטון שמר אותו הצעיר לאורך השנים, והוא המשיך בקריירה הפלילית שלו בזמנים מודרניים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]