טיוטה:דרוגון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרוגוןאנגלית: Drogon) הוא אחד הדרקונים של דאינריז טארגאריין בסדרת ספרי הפנטזיה האפית שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר.ר. מרטין, ובסדרת הטלוויזיה משחקי הכס, המבוססת על סדרת הספרים.

דרוגון הוא אחד משלושת הדרקונים של דאינריז טארגאריין, דמות הגיבורה הראשית שמשמשת כנקודת תצפית בסיפור ופרקים רבים מסופרים מנקודת מבטה. היא מאופיינת כאישה חזקה, אמיצה, נחושה, נדיבה ורחומה, קשוחה כשנדרש ובעלת מידות טובות. כנצר האחרון לבית טארגאריין, היא טוענת לכתר שבע הממלכות של ווסטרוז ויוצאת להשיב לידיה את כס הברזל.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרוגון תואר כדרקון הגדול יותר מבין השלושה. צבע הקשקשים שלו הוא שחור, אך הקרניים, העיניים, הכנפיים והכרבולת שלו אדומים כדם.[1] הטפרים והשיניים שלו גם שחורות.[2]הלהבה שלו שחורה עם סימנים אדומים, ונאמר שמשק הכנפיים שלו נשמע כמכת ברק. הדם שלו שחור.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרוגון הוא אחד משלושת הדרקונים שנולדו לדאינריז בים הדות'ראקי, אחרי שבעלה חאל דרוגו מת. בדרכה לעיר הבאה במסעה קארת', דאינריז נתנה שמות לשלושת גורי הדרקונים שלה. לדרוגון היא קראה על שם בעלה המת חאל דרוגו. כשדאינריז מגיעה לעיר קארת' הדרקונים שלה נחשבים כפלא בעיני תושבי העיר, גילדת המכשפים של קארת' מזמינים אותה לביקור במקדש שלהם בית הבלתי מתים. כשהיא מגיעה לשם היא לוקחת את דרוגון איתה ובמהלך שהותה שם המכשפים מנסים לתקוף אותה, אך דרוגון הודף את המתקפה ושורף את בית הבלתי מתים. בסדרת הטלוויזיה המכשפים חטפו וכלאו את שלושת הדרקונים שלה והיא לא הייתה שם רק עם דרוגון.

לאחר מכן דאינריז התחילה בהפלגה למפרץ העבדים כששלושת הדרקונים שלה היו איתה על ספינתה. כשהיא מגיעה לעיר הראשונה במפרץ העבדים אסטאפור, הדרקונים שלה כבר בגודל של כלבים. כאשר היא מביעה עניין לקנות צבא של עבדים שיעזור לה לכבוש את ווסטרוז היא לא מצליחה לשלם לאדוני העבדים על הצבא שלה, ולכן היא מציעה להם את אחד מדרקוניה דרוגון בתמורה לצבא. ביום העסקה כאשר אדוני העבדים בחרו אחד מהדרקונים שלה היא פקדה על הצבא החדש שלה ועל הדרקונים לתקוף את אדוני העבדים ולשחרר את כל העבדים בעיר. כשהיא כובשת את שתי הערים האחרות במפרץ העבדים, יונקאי ומירין היא מחליטה לא לסכן את הדרקונים שלה בקרב, כיוון שהם עוד קטנים מכדי להילחם.

אחרי שהיא כובשת בעזרת הצבאות שלה את הערים יונקאי ומירין ונשארת במירין כמלכה של העיר היא שמה לב שהדרקונים שלה גדלים להיות פראיים יותר ופחות מקשיבים לה, ובייחוד אחרי שדרוגון שרף בטעות ילד כשחיפש אחרי אוכל היא מחליטה לכלוא את הדרקונים שלה בבור דרקונים מאולתר, בדומה לאחד שנמצא במעלה המלך. דרוגון הוא היחידי שבורח.

במהלך חגיגות החתונה של דאינריז עם האציל המיריני היזדאר זו לוראק דרוגון מגיע לשם בחיפוש אחר אוכל, תושבי העיר המפוחדים מנסים לתקוף אותו והוא תוקף אותם חזרה. מפחד שיקרה משהו לדרקון שלה ולתושבי העיר, דאינריז עולה על גבו של דרוגון שעף מן המקום והופכת לרוכבת הדרקונים הראשונה מזה 200 שנה. בסדרת הטלוויזיה דרוגון מגיע לשם מפני שהארגון המחתרתי בני ההרפיה, שמורדים בשלטונה של דאינריז במפרץ העבדים מנסים לתקוף את דאינריז ואת תושבי העיר במהלך חגיגות החתונה.

דרוגון מביא את דאינריז לגבעה בים הדות'ראקי, שבה הוא חי בזמן שלא היה עם דאינריז. כאשר הוא ודאינריז מחפשים אוכל הם נתקלים בחאל ז'אקו, פרש הדם של בעלה המת של דאינריז חאל דרוגו.

בסדרת הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הטלוויזיה חאל מורו מצא את דאינריז והיא לא הייתה עם דרוגון. כשדאינריז מובילה את החאלאסר שלה למירין היא מתאחדת עם דרוגון בדרך וכשהיא רכובה על גבו היא משביעה את הדות'ראקים לכבוש את ווסטרוז למענה. לאחר מכן היא ודרוגון מגיעים למירין בלילה, ובבוקר שלמחרת סוחרי העבדים מתחילים לתקוף את מירין. אחרי שהם לא הגיעו לפשרה במשא ומתן דאינריז רוכבת על דרוגון ויחד עם שני הדרקונים האחרים שלה הם שורפים את הצי של סוחרי העבדים. בסוף העונה השישית דאינריז וצבאותיה מפליגים לווסטרוז כשהדרקונים שלה איתם מהאוויר.

בתחילת העונה השביעית דאינריז מגיעה לדרגונסטון יחד עם הצבאות שלה והדרקונים שלה. דאינריז רוכבת על דרוגון לקרב נגד הצבאות של בית לאניסטר ושם הם מנסים לראשונה נשק שאמור לעזור להם נגד הדרקונים של דאינריז. דרוגון נפגע בכתף שלו אחרי שהוא שורף חלק מהצבא היריב אך מתאושש מהפגיעה. בזמן שדאינריז מוציאה לדרוגון את החץ מהכתף ג'יימי לאניסטר רוכב לעברם עם חנית בידו, דרוגון נושף עליו אש אך ברון מציל אותו. דאינריז לוקחת את הדרקונים שלה איתה כדי להציל את המשלחת שיצאה אל מעבר לחומה ושם אחד מהדרקונים שלה, ויסריון מת.

בעונה השמינית דאינריז והדרקונים שלה מגיעים לווינטרפל ושם האנשים נדהמים למראה הדרקונים. היא וג'ון סנואו יוצאים לרכיבה על הדרקונים. בקרב נגד המהלכים הלבנים הדרקונים של דאינריז הורגים הרבה מהם. דאינריז יוצאת עם הדרקונים שלה למעלה המלך ובדרך הם מותקפים על ידי הצבא של יורון גרייג'וי. אחד מהדרקונים שלה רהאיגל מת במתקפה. לאחר מכן היא שורפת עם דרוגון את הצבאות של יורון וממשיכה למעלה המלך. כשהיא מגיעה למעלה המלך היא שורפת את העיר ועולה לשלטון. במהלך שיחה עם ג'ון סנואו ליד כס הברזל, דאינריז נהרגת על ידו. לאחר מכן דרוגון מגיע לשם שורף את כס הברזל, לוקח את הגופה של דאינריז ונעלם. בסוף הסדרה דרוגון נשאר הדרקון היחיד בעולם.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 דאינריז טארגאריין, ריקוד עם דרקונים, פרק 52.
  2. ^ דאינריז טארגאריין, סופת החרבות, פרק 8.

{שיר של אש ושל קרח}

קטגוריה:שיר של אש ושל קרח קטגוריה:דרקונים