טיוטה:דייוויד מקאלו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דייוויד מקאלו (David Gaub McCullough) הוא סופר, היסטוריון פופולרי, ומרצה אמריקאי. הוא זוכה פרס פוליצר פעמיים, פרס ה-National Book Award, ובעל מדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית.

נולד וגדל בפיטסבורג. קיבל תואר בספרות אנגלית מאוניברסיטת ייל. ספרו הראשון היה The Johnstown Flood, ומאז הוא כתב עוד תשעה ספרים ביניהם ספרים על הנשיאים הארי טרומן וג׳ון אדמס, על בניית גשר ברוקלין ועל האחים רייט. ספריו - עטורי פרס הפוליצר - על טרומן ואדמס, עובדו על ידי HBO לסרט ולמיני סדרה, בהתאמה.

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעורים וחינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקלאו נולד בפיטסבורג פנסילבניה. הוא ממוצא סקוטי-אירי. ב-1951 הוא החל ללמוד באוניברסיטת ייל, שם הוא היה חבר באחוות הגולגולת והעצמות.

קריירת כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

׳היסטוריה היא סיפורם של אנשים׳[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודתו הרביעית של מקאלו הייתה הביוגרפיה הראשונה שכתב, מחזקת את אמונתו ש"היסטוריה היא סיפורם של אנשים". הספר Mornings on Horseback, שיצא לאור ב-1981, מספר את סיפורו של תיאודור רוזוולט הנשיא העשרים ושש של ארצות הברית. טווח העבודה הוא מ -1869 כאשר רוזוולט היה בן עשר, עד שנת 1886. הספר זכה בפרס ה-National Book Award השני של מקאלו, בפרס Los Angeles Times Prize for Biograghy הראשון שלו, ובפרס New York Public Library Literary Lion Award.