טיוטה:גוסטי יהושע ברוורמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גוסטי יהושע ברוורמן (נולדה ב-24 בינואר 1961) היא יושבת ראש המחלקה לפעילות בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית. בעבר כיהנה כסמנכ"לית התנועה הרפורמית בישראל וכמנהלת להקת המחול "תמר".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוסטי יהושע ברוורמן נולדה בפתח תקווה. את השכלתה רכשה באוניברסיטה העברית והיא בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר מוסמך בתקשורת וכן תעודה בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת תל אביב. היא כיהנה כמנכ"לית להקת המחול "תמר" בשנים 1990–1992, וכמנהלת התנועה הישראלית ליהדות מתקדמת מחודש ספטמבר 1993 - יולי 2010.

יהושע ברוורמן מתגוררת במבשרת ציון. נשואה ליורם ואם לשלושה.

קריירה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותה סטודנטית, הייתה יהושע-ברוורמן עורכת העיתון החודשי של הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך כיהנה כמייסדת ומנהלת של מרכז מידע לאירועי מעגל החיים ותרבותיים; מנכ"לית להקת המחול תמר ירושלים ובית ספרה; מנהלת המרכז להכשרה ופיתוח כוח אדם, פרויקט שיקום שכונות, הקמה וניהול של מרכז להכשרת מבוגרים של רשת עמל. טרם תפקידה הנוכחי, כיהנה כסמנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל. במסגרת תפקידה הייתה שותפה לפיתוח התנועה בארץ באמצעות פיתוח קהילות חדשות, פיתוח תוכניות לטיפוח מנהיגות מקצועית ומתנדבת וחיזוק פעילות הנוער והצעירים ובכלל זה המכינה הקדם צבאית של תל"ם ביפו.

יהושע-ברוורמן מכהנת כחברת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מאז יוני 2010. בנוסף, מכנהנית כחברת הנהלה של המועצה הציבורית להנצחת הרצל, חברת מועצת הלול בישראל, חברת הנהלת איילת- לספורט אולימפי לא תחרותי וחברת הנהלה של מרכז ישראל בבודפשט.

יו"ר המחלקה לפעילות בתפוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא ייצגה את התנועה הרפורמית בקונגרס הציוני העולמי, ונבחרה להנהלת ההסתדרות הציונית העולמית בקונגרס הציוני ה-36, כיו"ר עמית של המחלקה לפעילות ציונית בתפוצות בשנת 2010. כיום היא מכהנת כיו"ר המחלקה לפעילות בתפוצות. כיו"ר המחלקה, עבדה עם הפדרציות הציוניות מרחבי העולם לקידום פעילות חינוכית ציונית ואירועים, כולל פמין - ישראל (Feminisrael), חגיגת חודש ההיסטוריה לנשים בישראל, והיא הובילה את יצירת סדרת "בית העם" של טקסטים חינוכיים ציוניים בנושאים שונים. היא גם עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם מרכז הרצל בירושלים כדי ליצור תערוכות חינוכיות אינטראקטיביות למרכז.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיכום מסע יהדות רומניה:הסיפור שלא סופר באתר התנועה הקיבוצית, אוקטובר 2018

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חברי ההנהלה הציונית, באתר ההסתדרות הציונית העולמית .

קטגוריה:יהדות רפורמית בישראל: אישים קטגוריה:ילידי 1961 {{ס:2018}} {{ס:דצמבר}}