טיוטה:גאבור טוקאץ'-נוג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גאבור טוקאץ'-נוג' (Gabor Takács-Nagy) נולד ב -17 באפריל 1956, [1] בודפשט, הונגריה) הוא כנר הונגרי ומנצח. הוא החל ללמוד כינור בגיל 8. הוא למד באקדמיה למוסיקה של פראנץ ליסט, שם זכה בפרס ג'נו הובאי. מוריו באקדמיה של ליסט כללו את פרנץ רודוש, אנדרס מיהאי וגיירג' קורטג.

בשנת 1975, טוקאץ'-נוג', קארוי שאראנץ, גאבור אורמאי ואנדראס פייר הקימו את רביעיית טאקאץ'. הרביעייה רשמה את תוויות הונגארוטון ודקה. נוג' עזב את האנסמבל ב -1992, לאחר שפיתח לחץ יד, שהכריח אותו להפסיק לנגן בכינור, ומתחים אישיים התעוררו בתוך הקוורטט לאחר עלייתם מהונגריה לארצות הברית. לאחר עזיבתו את הרביעייה, הוא עבר טיפול מוסיקלי וחזר לנגן בכינור. [2]

בשנת 1996, Takács-Nagy ייסד את שלישיית הפסנתר Takács עם Dénes Várjon (פסנתר) ופטר Szabo (צ 'לו). הוא גם הפך למנהל הקונצרט של תזמורת הפסטיבלים של בודפשט. [2] בשנת 1997, הוא הצטרף לסגל של הקונסרבטוריון של המוזיקה דה Genève כפרופסור רביעיית המיתרים. ב -1998 הקים את רביעיית המיתרים של מיקרוקוסמוס עם זולטן טוסקה (כינור שני), סאנדור פאפ (ויולה) ומיקלוס פרני (צ'לו).

Takács-Nagy גם החלו לפתח עניין בניהול. בשנת 2005 הוא הקים את תזמורת כלי החרס קמרטה בלרייב, כאנסמבל תושב בפסטיבל דה בלריווה בז'נבה, שם כיהן כמנהל אמנותי. בשנת 2007, הוא הפך למנהל מוסיקלי של התזמורת הקאמרית של פסטיבל ורבייה, וכן מנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של הונגריה ושל התזמורת הסימפונית של MáV. בספטמבר 2010 הוא הפך למנצח הראשי ולמנהל האמנותי של התזמורת הסימפונית של מאב. הוא הפך למנצח אורח ראשי של תזמורת הפסטיבלים בבודפשט, עם עונת 2012-2013. [3]

בחודש מארס 2010 הודיעה הקאמרטה של ​​מנצ'סטר על מינויו של נוג' כמנצח הראשי החמישי שלו, עם עונת 2011-2012, עם חוזה ראשוני של 3 שנים, המוביל 12 קונצרטים בשנה. [4] [5] הוא הקליט עם מנצ 'סטר הקאמרטה מסחרית עבור תווית Avie. [6] הוא הפך לשותף האמנותי העיקרי של התזמורת הקאמרית האירית בינואר 2013. נוג' ערך את הכיסא הבינלאומי למוסיקה קאמרית בקולג' המלכותי הצרפתי. הוא נשוי לסלי דה סנגר (לבית טאונסון), יליד בארנלי, בשנת 1991. יש להם שתי בנות.