טיוטה:בת שבע שניידר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בת שבע שניידר (נולדה ב-4 באפריל 2002, כ"ב בניסן ה'תשס"ב) היא הציירת הצבאית הראשונה בצה"ל[1][2] ואמנית ריאליזם ופופ-ארט.

בת שבע שניידר
לידה 4 באפריל 2002 (גיל: 22)
כ"ב בניסן ה'תשס"ב
מדינה ישראל
ידועה בשל הציירת הצבאית הראשונה

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשנת 2002 ביישוב בר יוחאי, לאמא אדריכלית ומעצבת פנים, ולאבא מהנדס נייר.

כבר בצעירותה, החלה לעסוק בציור,[1] ומגיל 10 היא החלה ללמד את הנושא בביתה. והיא גם התמחתה בלימודי אומנות במסגרת לימודיה בתיכון, בגיל 15, תערוכה של יצירותיה הוצגה בגלריה בעיר העתיקה בצפת, ולאחר מכן למכור יצירות שונות פרי ידיה.

בחודש אוגוסט 2020, התגייסה לגדוד המשולב אריות הירדן.

קריירה צבאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר גיוסה, הוכשרה שניידר כמדריכת אימונים קרביים והועברה לשרת ביחידה האדומה בבסיס צאלים.[2] לאחר מכן, קודמה לסמב"צית בבסיס. בשני התפקידים, שילבה שניידר את אהבתה לציור לאחר שעות הפעילות - ראשית כציירת במתחם האימונים "עזה הקטנה", ולאחר מכן בחדרי האוכל בבסיס.

פעילותה עוררה שיח וסקרנות בקרב חיילים ומפקדים, מה שהוביל לכך שהמפקדים הבכירים בצאלים החליטו להקים עבורה תפקיד חדש - ציירת צבאית.[3] היא סופחה לשרת תחת רס"ר היחידה, ובמהלך תקופת השירות המשיכה לשרת במרכז הלאומי לאימונים ביבשה, במקביל לביקור שבועי בין בסיסים בחילות שונים, בהם ציירה ציורים בבניינים שונים.[4]

כמו כן זומנה על ידי קצין הלוגיסטיקה תא"ל רונן כהן לקחת חלק מצוות עיצוב ושיפוץ מתחם חדרי האוכל והמזון המהיר בעיר הבה"דים.

במסגרת תפקידה, העניקה לרמטכ"ל אביב כוכבי ציור על קנבס המשלב את כלל החילות הצה"ליים, והוא מוצג כעת במגדל המטכ"ל שבבסיס הקריה בתל אביב.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת שחרורה של שניידר מהשירות הסדיר בצבא, אותרו ונבחרו שלושה חיילים שישמשו כציירים צבאיים תחת חיל הלוגיסטיקה, במטרה לסייר בין הבסיסים השונים ולהוסיף יצירות שונות למתחמים הפרוסים בכל אחד מהם.

ביקורת על המינוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירת התפקיד עוררה ביקורת מגורמים שונים מצה"ל ומחוצה לו. קולות שונים הגדירו את המהלך כיצירה של תפקיד שאינו חיוני לתפקוד הצבא ואף ככזה שגורם לבזבוז כספים. מנגד, התומכים במהלך ציינו כי הם רואים בתפקיד ככזה שיש בו מקום לצד תפקידים ייחודיים כגון להקה צבאית, קוסם צבאי ועוד - וכי עיקר המטרה הוא שיפור המוראל, הנראות החיצונית ואת יעילות התרגילים ביחידות הלוחמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 הציירת הצבאית הראשונה | צה״ל, נבדק ב-2022-08-04
  2. ^ 1 2 "כך הפכתי לציירת צבאית" | ראיון מיוחד עם בת שבע שניידר, באתר סרוגים
  3. ^ עם מדים ומברשת, הכירו את ציירת הגרפיטי הצבאית
  4. ^ חזני, מיכאלה (2022-01-22). "עם מדים ומברשת: הכירו את ציירת הגרפיטי הצבאית". Ynet. נבדק ב-2022-07-31.