טיוטה:בן ציון (שחקן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בן ציון
לידה 21 ביולי 1978 (גיל: 45)

בן ציון (נולד ב-21 ביולי 1978) הוא שחקן ישראלי[1].

קריירת הקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1987 שיחק בסרט אבא גנוב בתפקיד הילד, בן בן-דוד. בן בן-דוד בן השמונה לאחר שאביו יצחק בן-דוד (יהודה ברקן), המוכר בכינוי "צ'יקו" שהתגרש מאשתו מגי (קרן מור), אשר עברה לגור בארצות הברית, כשבן היה בן שלוש.

מגי התחתנה מחדש עם מיליונר אמריקאי בשם סאם. כעבור חמש שנים מגיעה מגי לארץ בלוויית בעלה במטרה להשיג חזקה על הילד. היא נעזרת לשם כך בעורך הדין נתי קוגלר (אורי שמיר).[2] כמו כן, שיחק ציון בארבעה סרטים[1].

בשנת 1989 שיחק בסרט "אבא גנוב 2", בתפקיד הילד, בן בן-דוד. צ'יקו הטברייני ובן בן ה-10 עוברים לגור ביפו. הם שוכרים בית ערבי עתיק ומוזנח סמוך לחוף הים וחוברים לגליה ואפרת. איש עסקים זר המתכנן פרויקט פיתוח בנמל, חובר לעורך הדין קוגלר, אך לאחר מכן עובר להיות מיוצג על ידי גליה עורכת הדין. כנקמה על כך עורך הדין קוגלר ויד ימינו, שרמן, מנסים להוביל לכך שבן יוצא מחזקתו של אביו בטענה של הזנחה מתמשכת של הילד. לשם כך מנסה קוגלר להוביל לכך שבן יוצא למסגרת חוץ ביתית (מוסד לילדים) ולאחר מכן יועבר לרשות אמו בארצות הברית.

בשנת 1991 שיחק בסרט "אבא גנוב 2", בתפקיד הילד, צ'יקו הטברני ובן בן ה-12 גרים כעת באילת עם גליה ובתה אפרת. סאם ויינברג בן זוגה של מגי אימו של בן, קנה שטחים בעיר, חתם על חוזה, והשקיע מיליוני דולרים במיזם לבניית קניון באזור הנמל, שעלול לפגוע בפרנסה של עובדי הנמל ולזרוק עשרות משפחות לרחוב. את ויינברג מייצג ברונו, עוזרו של עורך הדין קוגלר. גליה היא היועצת המשפטית של ראש עיריית אילת, הופמן. מצב זה יוצר מתח בינה ובין צ'יקו.

בשנת 2022 ציון העלה לאור את הסרט אנחנו לא נפרד לעולם סיפור עלייתו ונפילתו של אחד האנשים החזקים בתעשיית הקולנוע הישראלית, יהודה ברקן.

בן שיחק בארבעה סרטים:

1991 - אבא גנוב 3

1989 - אבא גנוב 2

1987 - אבא גנוב

2020 - אנחנו לא ניפרד לעולם (2022)

קיישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 בן ציון, באתר www.ishim.co.il
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, אבא גנוב, ויקיפדיה, 2023-10-12


קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1978 קטגוריה:שחקנים