לדלג לתוכן

טיוטה:ביל אינמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביל אינמון William H. Inmon (נולד ב-1945) הוא מדען מחשבים אמריקאי, המוכר על ידי רבים כאבי מחסן הנתונים. אינמון כתב את הספר הראשון, ערך את הכנס הראשון (עם ארני בארנט), כתב את הטור הראשון במגזין והיה הראשון שהציע שיעורים במחסני נתונים. אינמון יצר את ההגדרה המקובלת של מחסן נתונים - אוסף נתונים מכוון נושא, לא נדיף, משולב במערכות המידע של החברה, לתמיכה בהחלטות ההנהלה. לרוב, משווים בין גישתו של מלמעלה למטה (כלומר, מחסן נתונים מרכזי) מול אחד מהראשונים בתחום זה, ראלף קימבל, שגישתו מתאיינת בחסני נתונים מבוזרים (marts).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וויליאם ה. אינמון נולד ב-20 ביולי 1945 בסן דייגו, קליפורניה. הוא קיבל את התואר הראשון שלו במדעים במתמטיקה מאוניברסיטת ייל ב-1967, ואת התואר השני שלו במדעי המחשב מאוניברסיטת ניו מקסיקו.

אינמון טבע מונחים כמו מפעל המידע הממשלתי, כמו גם מחסני נתונים 2.0. Inmon מקדמת בנייה, שימוש ותחזוקה של מחסני נתונים ונושאים קשורים. ספריו כוללים את "בניית מחסן הנתונים" (1992, עם מהדורות מאוחרות יותר) ו"DW 2.0: הארכיטקטורה לדור הבא של אחסון נתונים" (2008).

ביולי 2007, אינמון הוגדר על ידי Computerworld כאחד מעשרת האנשים שהשפיעו ביותר על 40 השנים הראשונות של תעשיית המחשבים.

אינמון כתב את הספר הראשון, בנושא מחסני נתונים הוא ערך את הכנס הראשון על מחסני נתונים (עם ארני בארנט), הוא כתב את הטור הראשון במגזין על מחסני נתונים, הוא כתב למעלה מ-1,000 מאמרים בנושא מחסני נתונים בכתבי עת ובניוזלטרים, הוא יצר את תרשים הקיר המתקפל הראשון לאחסון נתונים והוא ערך את השיעורים הראשונים בנושא מחסני נתונים.

בשנת 2012, אינמון פיתחה והפכה את הטכנולוגיה לציבור הידועה בשם "התערבות טקסטואלית". ביעור טקסטואלי מחיל הקשר על טקסט גולמי ומעצב מחדש את הטקסט וההקשר הגולמי לפורמט בסיס נתונים סטנדרטי. ברגע שהטקסט הגולמי מועבר דרך חלוקה טקסטואלית, ניתן לגשת אליו ולנתח אותו בקלות וביעילות על ידי טכנולוגיית בינה עסקית סטנדרטית. ביעור טקסטואלי מתבצע באמצעות ביצוע של TextualETL.