טיוטה:איש הכלב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

  

איש הכלב
מידע כללי
מאת דאב פלקי
איורים דאב פלקי
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה דביר

איש הכלב היא סדרת רומן גרפי קומי מאת הקריקטוריסט האמריקאי דאב פילקי, בהוצאת חברת Scholastic, המתמקדת בשוטר/גיבור שהוא בחלקו איש ובחלקו כלב . [1]

סדרת הספרים כוללת עשרה ספרים, הראשון יצא בשנת 2016 והאחרון בשנת 2022. [2] הספר האחרון בשם Dog Dog: Mothering Heights יצא לאור ב -23 במרץ 2021.

סדרת הספרים היא סדרת ספרים המתקיימת ביקום הבדיוני של קפטן התחתונים. ביקום זה, איש הכלב נוצר על ידי ג'ורג 'בירד והרולד האצ'ינס כשהיו בבית הספר היסודי, שני גיבורי הסדרה קפטן תחתונים.

בשנת 2020 מכרו עשרת הכרכים בסדרה של איש הכלב (כולל הספין אוף מועדון קומיקס אחד של קיד קיד) סך של 3.8 מיליון עותקים. זה היה שלושה עשר אחוזים מכלל מכירות חנויות הספרים של ספרי קומיקס, כפי שתועד על ידי BookScan . תרשים זה לא כלל עותקים דיגיטליים, וגם לא עותקים שנמכרו על ידי Scholastic באמצעות ירידי הספרים שלהם וקטלוגים בכיתה. [3]

ב- 9 בדצמבר 2020, נודע כי דרימוורקס החלו בעיבוד הספרים לסרטים עלילתיים של איש כלב דרימוורקס אנימציה . [4]

ספרים בסידרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלו ספרי איש הכלב שתורגמו לעברית עד כה ויצאו בהוצאת כנרת .

איש הכלב 1

איש הכלב 2 - לא מרוסן

איש הכלב 3 - חתול כפול

איש הכלב 4 - איש כלב והחתול

איש הכלב 5 - איש הכלב וראש פשפש

איש הכלב 6 - קול כלבים


דמויות ראשיות בסידרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איש הכלב - הדמות הראשית, ושוטר עם ראש של כלב וגוף של גבר. הוא שומר על חושי הכלב שלו, אך לא על גופו, יש לו נטייה לקפוץ על הצ'יף או לעשות בלגן עצום. בהיותו בחלקו כלבי, איש הכלב לא יכול לדבר עברית . בחלק מספרי הסדרה הוא לוקח על עצמו את תפקיד גיבור העל בכינוי "האביר הנובח", שהוא משחק מילים של כינויו של באטמן "האביר האפל" (מאנגלית bark knignt dark knight ). "האביר הנובח" נעדר ב"כלב איש: עבירה ועונש " .
  • השוטר נייט - שוטר לשעבר שנפצע באורח קשה מפיצוץ מטען. לאחר שראשו "גסס", גופו מהצוואר ומטה שימש ליצירת מחצית איש הכלב האנושי.
  • גרג - חברו הכלב של השוטר נייט, שגופתו הופכת לחסרת תועלת מהפיצוץ הגורלי. ראשו שימש ליצירת מחצית איש הכלב .
  • פיטי - האנטגוניסט הראשי לשעבר של הסדרה. במקור הוא היה חתול מרושע שניסה להשתלט על העולם אך בסופו של דבר נכשל בכל פעם. הוא הופך לגיבור מסוג אחר לאחר שהוא משתחרר מכלא החתולים, ומטפל בשיבוט החתלתולים שלו, פיטי הקטן, אך הוא עדיין מעט קצר מזג .
  • פיטי השטוח - גרסת הנייר של פיטי, שהוא הנבל הראשי של הספר השני. הוא נוצר על ידי פיטי במזימה להימלט ממאסר החתולים, אך הסוהרת הביאה בסופו של דבר את פיטי השטוח לרופא אליל , מכיוון שחשב שפיטי דווקא הפך להיות שטוח. לאחר שפיטי השטוח מתעורר לחיים, הוא בורח ומצליח "להשתמש" בספריי הציות על רופא האלילים , והשתמש בו באשר לעלילתו. בסופו של דבר, בסופו של דבר הוא נרדף אל השקיעה על ידי מספריים שקמו לתחיה, על ידי רופא האליל.
  • פיטי הקטן - שיבוט החתלתולים של פיטי, שנוצר כאשר פיטי הכניס דגימת דנא כדי להפוך אתהכפיל של עצמו למשרת. הוא שוכפל כחתלתול, מכיוון שמכונת השיבוט לא הצליחה להזקין אוטומטית את השיבוטים שיצרה. נאיבי, אך ידידותי ואמיץ, הוא החבר הטוב ביותר של איש הכלב . הוא אחד מ -7 הגיבורים של הסדרה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "DOG MAN". pilkey.com. נבדק ב-28 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "All the Dog Man Books in Order | Toppsta". toppsta.com. נבדק ב-28 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Hibbs, Brian (18 באוגוסט 2021). "Tilting at Windmills #285: Looking at NPD BookScan: 2020". The Beat. נבדק ב-22 באוגוסט 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "DreamWorks Developing Dav Pilkey's 'Dog Man' as Animated Feature". 9 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)

[[קטגוריה:כלבים בתרבות]] [[קטגוריה:קפטן תחתונים]] [[קטגוריה:קומיקס]] [[קטגוריה:ספרי ילדים ונוער]]