טיוטה:אזולה (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אזולה
Azula
הוצאה לאור ניקלודיאון
תוכנית טלוויזיה אווטאר: כשף האוויר האחרון
הופעה ראשונה "הסערה" (2005)
דיבוב גריי דלייסל
דיבוב בשפה העברית רונה בקרמן
מידע
מין נקבה
תואר נסיכה
כוחות כשפות אש, כשפות ברקים
אזרחות אומת האש
דמויות קשורות
משפחה סוזין (סבא רבא)
אזולון (סב)
אוזאי (אבא)
לו טן (בן דוד)
אירו (דוד)
זוקו (אח)
אורסה (אמא)

הנסיכה אָזוּלַהאנגלית: Princess Azula; בכתב סיני: 阿祖拉;), היא דמות בדיונית בסדרת הטלוויזיה המונפשת "אווטאר: כשף האוויר האחרון". הדמות, פרי יצירתם של מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו, דובבה על ידי גריי דלייסל ורונה בקרמן.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

רונה בקרמן דיבבה את אזולה בעברית

עברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזולה היא אחותו הקטנה של צוקו, בת 14, נסיכת אומת האש ויורשת העצר השנייה לשלטון. מאז שנולדה, נחשבה אזולה לעילוי בכשפות אש ועל כן היא שולטת גם ביכולת הנדירה לכשפות ברק ושימוש באש כחולה מגיל צעיר. אזולה היא נערה מניפולטיבית, אינטליגנטית, שתלטנית ופרפקציוניסטית.

לאחר שאוזאי שמע על פעולותיו של גנרל צאו בקוטב הצפוני ובגידתם של אירו וצוקו, שליט האש שלח את אזולה במטרה לכלוא את צוקו ואת אירו. לאורך כל העונה השנייה, השניים מנהלים חיים בממלכת האדמה במנוס מאזולה, שממשיכה לצוד אחריהם ואחרי האווטאר עם שתי חברותיה, מיי וטאי־לי. בסוף העונה השנייה, אזולה מצליחה להוביל מהפכה ולכבוש את בה־סינג־סה, באמצעות השתלטות על המשטרה החשאית של המקום, הדאי־לי. צוקו מצטרף אליה ועוזר לה במהפכה זו, שבמהלכה הרגו את האווטאר (שחזר לחיים). לאחר שצוקו יוצא כנגד אביו באמצע העונה השלישית, אזולה ממשיכה לנסות ולהביס את אחיה ואת האווטאר. אחרי שמיי וטאי־לי בוגדות בה ואומרות שהן לא מפחדות ממנה יותר, אזולה מתחילה להיכנס לשיגעון על גבול מחלת נפש.[1] בפרקים האחרונים של הסדרה, אזולה נהיית פרנואידית וסכיזופרנית כשהיא מתכוננת להכתרה שלה כשליטת האש. היא מגרשת את כל משרתיה, גוזרת את שיערה ומדמיינת את אמה האבודה במראה. לבסוף, צוקו מגיע לעצור את הכתרתה והיא מזמינה אותו לקרב אגני קאי שבסופו היא מפסידה כשהיא בוכה ושואגת בהיסטריה. אחד הכותבים הראשיים של הסדרה, אהרון אהז, סיפר כי תוכננה עונה רביעית שבה אזולה "תגאל עצמה כמו צוקו" כשאחיה הגדול ישמש לה כמנטור, אך לבסוף הרעיון נזנח לאור הסרט איירבנדר עליו היוצרים החליטו להתרכז.[2]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]